איך אדע אם בחרתי הלוואה בצורה חכמה?

אוקטובר 28, 2021

רוצים לדעת שההלוואה שלכם היא הזולה ביותר שיכלתם לקבל? אתם לא בטוחים בעצמכם? מזומנים להמשיך לקרוא את הפוסט הבא שיעזור להיות שלמים עם עצמכם. 

מה צריך לעשות כדי לבדוק כדאיות הלוואה?

  • סקר שוק- הכלי הנוח ביותר לבדיקת היכולת שלכם לקבל הלוואה זולה יותר, זה על ידי ביצוע סקר שוק. איך עושים את זה? מגישים בקשה להלוואה בכמה מקורות מימון ובודקים את התוצאות. יכול להיות שבבנק אחד הריבית שהציעו לכם היא זולה יותר ולכן תעדיפו אותו. אילו מקורות מימון מומלצים יש? בנקים, חברות ביטוח, קרן השתלמות (קרן השתלמות זו קרן שיכולה להיות קיימת גם לשכירים וגם לעצמאיים), קופת גמל ובעוד גופים פיננסים. 
  • אחרי שקיבלתם הצעה טובה נסו להוזיל עוד את הריבית- יש כלל שאומר שבהלוואה, תמיד אפשר לקבל הצעה טובה יותר. לכן בקשו מהבנק לדעת האם אתם יכולים לשעבד נכס או פיקדון קיים כדי להוזיל את הריבית.
  • חיילים? סטודנטים? נסו לבדוק האם אתם זכאים להנחות- כאשר אתם נמנים על חלק מתוך קבוצה מוגדרת המוכרת במדינת ישראל, יש סיכוי גבוה שאתם זכאים לקבל הנחות נוספות מעבר לשאר ההנחות. 
  • התמקחו- שלב זה הוא החשוב ביותר כדי להוזיל את הריבית. כאשר מתמקחים עם פקיד הבנק ומראים לו הצעה טובה יותר של בנק אחר, סביר להניח שהוא יתן לכם הצעה טובה יותר כדי שתישארו אצלו. 

ממה אתם חייבים להימנע בעת לקיחת הלוואה? 

  • אל תמחזרו אם המחזור אינו שווה לכם מבחינה כלכלית- אם אתם חשים בצורך לשנות את תמהיל ההלוואה לתמהיל אחר, היזהרו מאוד שלא תפסידו כסף מפעולת המחזור. יש פעמים שהמחזור אינו כדאי בגלל עמלות פירעון מוקדם מאוד גבוהות, ויש פעמים בהם בגלל ריביות חדשות יקרות יותר לעומת הריביות בהלוואה המקורית. 
  • רוצים לקנות רכב חדש? רק אל תקחו הלוואה לכל מטרה- הלוואה לכל מטרה זו הלוואה יקרה בדרך כלל. יש לרשותכם הלוואות המיוחדות לרוכשי רכבים. הלוואות אלה יהיו בדרך כלל זולות יותר. 
  • אל תקחו הלוואה אחת כדי לכסות חוב של הלוואה אחרת- זה צעד שנובע מתוך יאוש מוחלט ולא מתוך חשיבה כלכלית הגיונית. כדי להימנע כלל מלקיחת הלוואות שאינן לצורך אנחנו ממליצים לכם תמיד להתייעץ עם צד ג'- מישהו ניטרלי (ולא עם פקיד הבנק) שיעזור לכם לקבל החלטות הגיוניות. 
  • יש לכם פיקדון? אל תקחו הלוואה- למרות שמרגיש לכם שהפיקדון מיועד רק לעשורים המאוחרים של חייכם, הכל שווה לעשות העיקר לא לקחת הלוואה. הלוואה מכל סוג שהיא עלולה לסבך אתכם בתוך מבוך קשה ליציאה. 

תשאלו כאלו שכבר נכוו

יכול להיות שאתם באמת צריכים לקחת הלוואה, אבל לפני שאתם לוקחים הלוואה תשאלו אנשים שכבר לקחו הלוואות מה יש להם להגיד לכם על צעד זה. רוב רובם של האנשים יספרו לכם כי אם היו יודעים איך הלוואות אלו יחסלו להם את שלוות החיים שלהם, הם היו עושים הכל כדי לא לקחת הלוואות אלו. 

התייעצו עם המומחים של חברת המפתח - מגזין פיננסי

אנו מתמחים בכל תחום כלכלת משק הבית ולקיחת הלוואות. אתם מוזמנים לפגישה עם המומחים בחברת המפתח שיעזרו לכם להבין את תמונת המצב המדויקת דרכה תדעו איך להתנהל נכון מבחינה כלכלית. החיסכון שלכם, המירוץ שלנו. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של חברת המפתח.