איך יוצאים מהמינוס בבנק?

יוני 11, 2021

המינוס חונק, לא נותן לכם מרווח נשימה כלכלי. הוא משאיר אתכם חייבים כסף לבנק תמיד. חשוב לשמור לא להיכנס למינוס. אבל איך יוצאים ממנו? האם אפשר לראות את האור? אז כן, יש מה לעשות. 

ברור שההמלצה תהיה לא לקחת מסגרת אשראי שתאפשר לכם להיכנס למינוס. למי שכן מסוגל להתאפק ולשמור לא להיכנס למינוס, ההמלצה היא כן לקחת מסגרת אשראי רק כעוגן מפני חריגה בחשבון למצבים שלא בשליטה על מנת לחסוך את הריביות המנופחות של חריגה בחשבון. כי קל להיכנס למינוס, אך לצאת ממנו,זה כבר לא פשוט. אבל אפשר. איך בכל אופן תוכלו לצאת מהמינוס?

למה אנשים נופלים למינוס?

בישראל הדבר מאוד נפוץ. אנשים רבים שקועים עמוק במינוס שנים ארוכות ללא שום קצה מחשבת פתרון כיצד לצאת ממנו. הרגשה של חוסר אונים וייאוש מלווה אותם במצבם הכלכלי המורכב. הם התחילו בקטן, התפתו לבזבז מעבר למה שהשתכרו והתגלגלו עמוק לתהום. החיים על חשבון מסגרת האשראי נראים נוחים ונגישים ללא בירוקרטיה וצירוף ערבים. זה נראה גם זול יותר להיות במינוס מאשר לקחת הלוואה רגילה. אך ההיפך הוא הנכון. במסגרת אשראי הריבית משולמת אחת לרבעון ומצטברת לסכום גבוה בהרבה מריבית בהלוואה רגילה שעלולה להגיע גם לשיעור של 6.7% לחודש. לחיות במינוס זו טעות גדולה מאוד. לפני הכל, אם אתם עדיין לא במינוס, הימנעו ככל האפשר מלהגיע אליו. אל תתפתו להשתמש במסגרת אשראי ואל תחרגו מהכסף שנכנס לכם אפילו בשקל אחד. זכרו תמיד לאן הוא יכול לגלגל אתכם. כדאי שתצליחו להתאפק.

למה קשה להיפטר מהמינוס בחשבון בנק?

הסיבה העיקרית היא שהכניסה למינוס מתחילה בקטן, בפיתוי להוציא מעט יותר ממה שנכנס. אך מהר מאוד הוא הולך ותופח עד שהוא יוצא לגמרי משליטה והמצב נראה אבוד. תחשבו שנכסתם למינוס של 500 ש"ח וחודש לאחר מכן 500 ש"ח נוספים וכך הלאה מדי חודש. הסכומים מצטברים כולל הריביות ומגיעים לתקרת המסגרת, כלומר אין אפשרות להיכנס למינוס גדול מעבר לכך. אם יש תשלומים או חיובים אוטומטיים הם יכנסו לחריגה שעולה גם היא ביוקר. כל אלו הופכים לסכום מפלצתי אחד גדול שאין מאיפה להשיג עבורו כיסוי. במקרה כזה אנשים רבים מנסים לאתר הלוואות שונות כדי לנסות להציל את המצב והם מוצאים את עצמם מתחייבים לתשלומים חודשיים גבוהים עם ריביות גבוהות מאוד. כי ההלוואות ניתנות בסיכון גבוה. גם המהירות שבנתינת ההלוואה וגם הסיכון של מתן הלוואה לאדם עם חובות, הם סיכונים גבוהים למלווה ולכן הוא מתמחר את הריביות בהתאם. כל אלו לא משאירים ברירות רבות ללווה שחייב את הכסף בדחיפות כדי לכסות את המינוס שמציק. כך הוא מוצא את עצמו לאחר מכן, לא מצליח לעמוד בהלוואה שלקח ומוציא הלוואה אחרת כדי לכסות אותה. זו הסיבה שהוא מגלגל הלוואות, משלם ריביות יקרות, סופג עוגמת נפש רבה ולא רואה את הסוף.

כיצד תצאו מהמינוס ולא תיפלו אליו?

  1. דבר ראשון יש להכיר את ההוצאות וההכנסות הקיימות ולשים אותן מול העיניים. 
  2. לאחר מכן קבעו את סכום ההוצאות לחודש כך שלא יחרגו מגובה ההכנסה הקיימת. 
  3. הקציבו סכומים מוגדרים לכל רכישה והוציאו בהתאם. זכרו שאסור לכם לחרוג מעבר לסכום הקיים ברשותכם.
  4. אל תשכחו להיות במעקב תמידי אחר ההוצאות שלכם, אם הן אכן תואמות לתקציב שבניתם.
  5. המלצה חשובה היא להתייעץ עם היועצים המקצועיים שלנו בעלי ניסיון עשיר בתחום שיספקו לכם את הידע והכלים המתאימים להתנהלות כלכלית נכונה. 

התנהלות כלכלית נכונה היא תנאי הכרחית ליציבות וחוזק כלכלי למשפחה. אל תמשיכו הלאה לפני שפניתם למומחים של המגזין הפיננסי. אצלינו תמצאו שירות מקצועי, יחס אישי והכי חשוב, פתרונות לכל בעיה או סיבוך כלכלי. לא משנה מה מצבכם, בין אם טוב ובין אם רע, אצלינו תמיד תתקדמו בצעד אחד קדימה. לתיאום פגישה ראשונית חינם השאירו פרטים וניצור עימכם קשר.