איך פותחים עסק? הטיפים שלנו להקמת עסק מצליח

מאי 16, 2021

עלה לכם רעיון מוצלח לעסוק בו? חולמים להפוך לעצמאיים ולממש בו את עצמכם ואת רעיונכם העסקי? עסק יכול להוביל אתכם צעד אחד קדימה בתנאי שתערכו אותו נכון. גם אתם יכולים להצליח, לאגור לקוחות מרוצים ולהפיק רווחים גבוהים. אך, לפני כן אתם חייבים ללמוד כיצד להקים את העסק על מנת שהוא אכן ישיג את מטרתו. רוצים לדעת איך? קבלו את הטיפים שיעזרו לכם להקים עסק מנצח.

מה צריך לעשות כדי לפתוח עסק?

בירוקרטיה – בירוקרטיה היא חלק בלתי נפרד מתהליך הקמת העסק. למרות שהיא לא מובילה לשום הצלחה או רווח, היא חייבת להתבצע על הצעד הטוב ביותר. חובה על פי חוק לרשום כל עסק עצמאי ולא משנה באיזה תחום ולאיזה מטרה. עסק צריך לעמוד בהתחייבויות המע"מ והמיסים בהתאם לסוג העסק. בד"כ עסק קטן אינו מרוויח הרבה ולכן ירשמו אותו כעוסק פטור הפוטר אותו מתשלומי מע"מ, העסקת רואה חשבון ויועץ מס באופן חודשי. ככל שהרווחים בעסק יעלו תוכלו להפוך את העסק לעוסק מורשה. כדאי שתדעו שבעל עסק חדש זכאי לקבל הכשרה שתדריך אותו איך ממלאים ומגישים את כל הדוחות כנדרש.    

וודאו כי המוצר/שירות שלכם הוא בעל ערך בעיני קהל היעד שלכם – גם אם יש לכם רעיון מדהים לעסק, עדיין לא בטוח שקהל היעד גם יתלהב כמוכם. לפני שאתם מציעים את המוצר/שירות שלכם, חקרו האם למוצר קיים שוק, האם אנשים צריכים אותו והאם הם מוכנים לשלם עבורו. 

כמו כן, חשוב מאוד לבדוק את התחרות בשוק, האם אין עסקים דומים לשלכם המציעים שירות/מוצר זהה לשלכם? אם כן, עליכם לבדל את עצמכם כדי ליצור לעצמכם ייחודיות על פני המתחרים שתגרום ללקוחות לבוא דווקא אליכם. ככל שתדעו יותר נתונים על השוק ועל קהל היעד שלכם לפני פתיחת העסק, כך תוכלו להתמקד בו יותר בהפעלתו, להמנע משגיאות שעלולות להוביל להפסדים, לעוגמת נפש ולקריסת העסק חלילה. כך תצלחו את שלב הקמת העסק בהצלחה ותשיגו את מטרתו העיקרית.

בניית תוכנית עסקית – בניית תוכנית עסקית היא חובה לכל עסק בהקמה. תוכנית עסקית טובה היא הבסיס להצלחת העסק. את התוכנית העסקית חשוב שתתכננו עוד לפני פתיחת העסק ובהמשך כמובן, תפעלו על פיה. התוכנית העסקית חייבת לכלול בין היתר איזון הוצאות מול הכנסות העסק. כדי שהעסק יוכל להתקיים הוא חייב תזרים חיובי כל הזמן, מטרת התוכנית היא לשמור על האיזון בין ההוצאות לגובה ההכנסות, על מנת לא ליפול למינוסים וחובות כספיים שעלולים להביא לקריסת העסק, חלילה. 

בזמן בניית התוכנית העסקית חשוב לקחת בחשבון את כל ההוצאות הצפויות לעסק בין אם זה הוצאות פרסום ובין אם זה הוצאות אחרות. לצורך הדוגמא נתמקד בהוצאות שיווק, כדי שתדעו מה גובה הוצאות השיווק הצפויות, תצטרכו לבנות תוכנית הוצאות לשיווק העסק. כך תוכלו לקבל הערכת מצב על ההוצאות הצפויות בהתאם לצורכי העסק.

השקעה כספית – הקמת עסק דורשת השקעה כספית, לעיתים ההשקעה הנדרשת היא גבוהה מאוד. חשוב לבדוק מראש את אפשרויות המימון העומדות לרשותכם, אם ההשקעה היא מהכסף האישי שלכם, או שיש לכם משקיעים לעסק שאתם מתכננים לאתר בהמשך הדרך. אתם חייבים לוודא מראש שתהיו מכוסים כל הזמן עבור ההוצאות המינימליות הנדרשות לקיום העסק. במידה שאין לכם את כל המשאבים הנדרשים, תוכלו לחשוב על האופציה של לקיחת הלוואה מהבנק, בררו על הלוואות נוחות שאתם יכולים לקבל מקרנות סיוע לעסקים קטנים שיכולים לעזור לכם בהקמת העסק.

רישיונות – ישנם עסקים שונים המצריכים רישיון ממשלתי. הרישיון תלוי בסוג העסק, המוצר או השירות. אם העסק שלכם מצריך רישיון על פי חוק, חובה עליכם לערוך אותו עוד לפני הקמת העסק. וודאו שאתם יודעים היטב אילו רישיונות עליכם לערוך כדי לא לפספס שום רישיון שעלול, חלילה, לשלול את פעילות העסק שלכם.

פתחו חשבון לעסק – כדאי מאוד שהעסק יהיה מובדל בניהול הכלכלי שלו מהניהול הפרטי שלכם. לכן, פתחו חשבון עסקי נפרד לעסק, בו תיערך פעילות הוצאות והכנסות העסק בלבד. בחשבון העסקי תוכלו לבקש מהבנק תנאי חשבון המותאמים לצורכי העסק.

אבזור מתחם העסק – לפני שאתם פותחים את העסק לקהל הרחב, חשוב להכין את העסק בחזיתו החיצונית. הקפידו על עיצוב מתאים המשרה אוירה נעימה. אל תתפשרו על נוחות. הרי אתם עומדים לעבוד בעסק ברוב שעות היום והשבוע. חשוב גם להקפיד שתנאי הנוחות והאוירה יהיו מותאמים לעובדי העסק, כדי שיהנו וישמחו לבוא מדי יום לעבודה ולבצע את מלאכתם נאמנה. לאחר שסיימתם עם רכישת כל הציוד הנדרש, סידורו בשטח, ועיצוב המקום עברו לשלב השילוט. הציבו שלטים בכניסה לעסק, חיצים המנחים על מיקום העסק כדי להקל על הלקוחות שלכם להגיע אליכם במהירות.

למה צריך ייעוץ עסקי בהקמת עסק?

שלב הקמת העסק הוא קריטי להצלחת העסק. כדי שעסק יצליח הוא חייב להתנהל נכון כל הזמן, אך הכי חשוב הוא התכנון המוקדם ואופן הקמתו. אופן הקמת העסק ותכנונו יקבעו בסופו של דבר האם העסק אכן ישיג את מטרתו. לכן, חשוב מאוד לבצע את השלב הראשון, הכולל שלבים רבים כפי שפרטנו כאן, על הצד הטוב ביותר. יועץ עסקי יש לו את הניסיון והידע הנדרש להקמת עסק. ולכן, יש לו את הכלים המתאימים להוביל אתכם להצלחה הנחשקת. בעזרת יועץ עסקי תוכלו לקבל לווי מלא לכל תהליך הקמת העסק תוך מענה לצרכים האישיים שלכם. ליועצים העסקיים שלנו יש אינטואיציה ייחודית והבחנה מדויקת להשלכות הצפויות לכל צעד בעסק. תכונות אלו שמורות רק לבעלי ניסיון בלווי עסקים בתהליך הקמתם ופעילותם. לכן, חשוב מאוד לברר היטב לפני בחירת יועץ עסקי ולוודא את רמת כישוריו, יעילותו לעסק וניסיונו. אל תשכחו שאתם יכולים לבקש לשמוע המלצות, לברר אצל אנשים כי אחרי הכל, מי שטוב, שמו הולך לפניו.

 

צריכים עזרה בהקמת עסק? רוצים להפעיל את העסק בראש שקט, למסור את כל התנהלות העסק בידיים מקצועיות ולהתפנות לתחום השירות בו אתם מתמחים? הגעתם לכתובת הנכונה. אנו בחברת המפתח מלווים עסקים ונמצאים כאן כדי לעזור לכם בהקמת העסק. יד ביד נעניק לכם לווי מלא עד שתכבשו את פסגת ההצלחה. השירות שלנו כולל תחומים רבים והם נתונים לבחירתכם בהתאם לצרכים האישיים שלכם. לתיאום פגישה השאירו פרטים כאן.