איך תוכלו לשפר את ההתנהלות הכספית שלכם?

אוגוסט 7, 2022

ישראל היא אחת המדינות המפותחות ביותר בעולם. נתון זה נמצא בסתירה מוחלטת עם המצב הכלכלי של משפחות רבות המתגוררות בה. משקי בית רבים נמצאים במצב של אי יציבות כלכלית וזה לא תואם את המצב שהיינו מצפים שיהיה במדינת ישראל. 

הסטטיסטיקה מגלה לנו כי ממוצע המשכורות גבוה, אך ההוצאות המשפחתיות, עוברות את גבול היכולת. כלומר, יש הכנסות יפות, אבל יש הוצאות עוד יותר "יפות". איך מתמודדים עם מצב בו התרגלנו להוציא כספים בלי חשבון? מה עושים כדי לעצור את הגלגל המטורף הזה? המשיכו לקרוא את הפוסט שדן בנושא. 

בונים תוכנית עסקית ביתית

מי שמנהל עסק יודע מה זה לבנות תוכנית עסקית. אבל עבור מי שלא מכיר את המושגים הללו נסביר בשתי מילים מה היא תוכנית עסקית. תוכנית עסקית היא מיפוי של המצב הכלכלי, הסקת מסקנות, והבנת יכולת תקציבית. אי אפשר להתנהל כלכלית בצורה נכונה, אם לא יודעים כמה הוצאות אפשרי לנו להוציא מדי חודש, מתי זה כבר נקרא חריגה וכו'. כדי לדעת את כל זה, צריך ללמוד קצת. אבל הלימוד שווה את זה. 

הכנת התשתיות לקראת השינוי להתנהלות כלכלית נבונה, עלולה לאמץ אתכם ולגזול מזמנכם היקר, אבל אחרי העבודה, רק תצטרכו להיצמד לתוכנית והכל יהיה קל יותר. 

איך עושים מיפוי של מצב כלכלי? 

  • בודקים מה קורה- מתחילים לעשות סדר בכל החשבונות, ההכנסות ההוצאות. כעת הזמן לגשש באפלה ולהתחיל להבין איפה אתם אוחזים ומה מצבכם הכלכלי. 
  • הכנסות- בדף מסודר את רושמים כמה הכנסות יש לכם. 
  • הוצאות- בדף זה אתם לא מציינים כמה הוצאות יש לכם, אלא בונים תקציב חודשי כך שתשארו אם יתרה מספקת כדי להישאר עם הראש מעל המים. כלומר, לוקחים בחשבון את ההוצאות הקבועות של משכנתא, חשבונות לתשלום קבוע ובודקים כמה נשאר לכם לכל השאר. הדף הזה הולך להיות מורה הדרך שלכם וממנו לא תרשו לעצמכם לחרוג. 

זה כמובן ממש בקצרצרה. חשוב מאוד שאם אתם חוששים שההתנהלות שלכם היא לא רק לא תקינה אלא סופר לא תקינה, פנו ליועץ לכלכלת משפחה שיכול לעזור לכם מתוך ניסיונו העשיר, לצאת מהמצב הכואב בו אתם נמצאים בצורה מהירה יותר. 

חשוב לדעת שבניית תקציב משפחתי, אינה דבר שניתן לבניה בתוך יום ואף לא בתוך שבועיים. אלא בתקופה של כמה חודשים כל הזמן תעדכנו אותו מחדש, עד שתגיעו לנוסחא המדויקת. 

למה לא כולם בונים תקציב משפחתי? 

זה מאוד קשה להיות ממושמעים לתקציב כזה. דמיינו לעצמכם מה קורה כאשר אתם חושקים לצאת למסעדה, אבל לא. אי אפשר. התקציב עבור המותרות אזל החודש, ותאלצו לחכות עם זה לחודש הבא, זה לא כזה פשוט כמו שזה נשמע כאשר קוראים את זה.

רוצים לדעת עוד? חברת המפתח המנהלת את מגזין פיננסי כאן לשירותכם. אנו ממליצים לכם להגיע אלינו לפגישת היכרות בלי התחייבות מצדכם. רק בואו להתרשם, בואו לשמוע איך החיים שלכם יכולים להיראות אחרי השינוי שתעברו יחד איתנו.