אין לי כסף! האם אני יכול למשוך כספים מקרן הפנסיה או מקרן ההשתלמות שלי?

דצמבר 8, 2021

 

לפני שאתם חושבים לפדות את הפנסיה שלכם בלי לחשוב מה יהיה בגיל הפרישה, ולפני שאתם לוקחים הלוואה בלי לחשוב על הריביות ועמלות הפירעון המוקדם שעתידות להיות לכם, תקשיבו מה יש למומחים שלנו לומר לכם על הטעויות הכלכליות הכי יקרות שיש.  

קרן הפנסיה שלכם חשובה מדי בשביל שתפדו אותה

כאשר אנחנו מדברים על הפנסיה שלכם או כל מכשיר פיננסי אחר החוסך לכם כסף לגיל הפרישה, יש לנו תחושה כאילו הפנסיה זה להמלצה בלבד ובינתיים אם אנחנו צריכים את הכסף, למה לא לחגוג עליו בינתיים? אבל זה ממש לא נכון. 

למה זה לא נכון? קודם כל כי ממה תקנו לחם וחלב, וממה תקנו מתנות לנכדים, אם לא יהיה לכם כסף בחשבון הבנק שלכם בגיל הזהב? השאלה הזו נשאלת ברצינות. אף אחד לא מחלק כסף, אפילו לא למבוגרים שכל החיים עבדו קשה, בדיוק בשביל מטרה זו יש לכם קרן פנסיה שעתידה לפרנס אתכם הגיל המבוגר. לכן, זה ממש כסילות ובת יענה לגעת היום בקרן הפנסיה. 

דבר שני למה זה לא נכון: בגלל שכדי לפדות קרן פנסיה בטרם זמנה, יש לשלם עמלות גבוהות מאוד. רק על עמלות אלו, אתם עלולים להוריד את גובה הסכומים שיש לכם בקרן הפנסיה שלכם. אם אתם חושבים שאנחנו מדברים על עמלות של כמה שקלים, אז לא. על משיכת כספי פנסיה שלא כדין, כלומר בטרם הגעתם לגיל הפרישה, אתם צריכים להפריש כנגד המשיכה, לא פחות ולא יותר… 35% מהכסף שלכם למדינה! זה פשוט בזבוז למשוך את הכסף לפני הזמן. 

שימו לב לקרן ההשתלמות!

גם לגבי קרן השתלמות יש לנו מה לומר לכם. למרות שקרן ההשתלמות שלכם נעשית נזילה אחת לשש שנים, אין שום מצווה לפדות אותה. כאשר אתם פודים את קרן ההשתלמות שלכם אתם חוסמים מעצמכם אפשרות להגדיל את ההשקעה שלכם. לא סתם אומרים שקרן השתלמות היא כל כך משתלמת. אבל אם תפדו את הקרן, היא תצטרך להתחיל מהתחלה עם מעט מאוד אפשרויות שנמצאות ביתרת הקרן. בקיצור, אל תמהרו לפדות כל חיסכון שהוא לפני שאתם עושים בירור רציני שזה לא מזיק לכם מבחינה כלכלית. 

בנוסף לכך, חשוב להדגיש שכאשר קרן ההשתלמות שלכם אינה נזילה ואתם פודים אותה, אתם צריכים להפריש רבע (!) מהכסף אותו משכתם למיסים, ובקיצור לפני שאתם עושים צעד אחד תבררו שבע פעמים האם הצעד הזה נכון. 

נמצאים במצב כספי קשה מאוד, חשים כי אם לא תפדו את קרן הפנסיה שלכם, אתם עלולים להיגרר להלוואות ענק? פנו למומחים של המגזין הפיננסי שיעזרו לכם לאזן את ההתנהלות שלכם ואת כל חשבונות הבנק שלכם. פשוט תקליקו.