איך מחליטים האם כדאי ואפשר לקחת הלוואה?

הגעתם למצב בו אתם צריכים כסף באופן מידי ושקלתם הלוואה? עצרו! יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון ושאלות שצריך לשאול לפני שלוקחים הלוואה. זכרו, על הלוואות משלמים.

1. למה הלוואה?

תגדירו לעצמכם בדיוק את המטרת ההלוואה ותבדקו ,האם אתם באמת צריכים את ההלוואה הזאת? זה הכרחי?
חשוב מאוד להימנע מלקיחת הלוואה לצורך התנהלות שוטפת במיוחד אם זו לא הפעם הראשונה.
 תבדקו עם עצמכם, אם ההוצאות גדולות מההכנסות באופן קבוע-האם לקחת הלוואה יפתור את הבעיה? 
במידה ולא, שקלו ייעוץ פיננסי שיעזור לכם בתכנון הפיננסי שלכם. במידה והחלטתם כן לקחת הלוואה תגידו לבנק את מטרת ההלוואה כדי שהם יוכלו להתאים לכם את האשראי הכי טוב למטרת ההלוואה.

2. אני יכול לקחת הלוואה?

חשוב מאוד שתהיו מודעים למצב הכלכלי שלכם, אם יש לכם הכנסות סבירות ולא הייתה לכם פעם בעיה בהחזר חוב
סביר להניח שתוכלו לקחת הלוואה. במידה והייתה לכם בעיה בפירעון חוב זה בד"כ מתועד.

הבנק חייב לתת לי הלוואה? לא.
הבנק לא חייב לתת אשראי ללקוח, יכולות להיות מספר סיבות לסירוב של הבנק כמו: היסטוריה בעייתית, סכום שהוא גבוה ביחס להכנסות, הלוואה למטרה שהבנק מעריך כמסוכנת מדי. אם קיבלתם סירוב בכמה בנקים, כנראה שיש לזה סיבה טובה שלדעת הבנק אין לכם את האפשרות לשלם את ההלוואה הזו.

האם אני יכול לשלם את ההלוואה?
בדקו את ההוצאות החודשיות שלכם לעומת ההכנסות ותבדקו כמה הכנסה פנויה יש לכם. ואז תשאלו את עצמכם האם תוכלו לעמוד בתשלום על החזר הלוואה. זכרו להשאיר מרווח בטחון לשינויים שלא תלויים בכם כמו שינוי בריבית המשתנה, שעשוי לשנות את גובה התשלום החודשי.
בנוסף חשוב מאוד לזכור שאי פירעון הלוואה יכול לגרור תשלומי ריביות פיגורים מאוד גבוהות ותהליכי הוצאה לפועל.

3. הלוואה היא הפתרון הכי טוב?

למרות שלקח לכם המון זמן לחסוך בדקו אפשרויות לשימוש בכספי חיסכון, כסף שיושב בעובר ושב, עזרה מחבר או מההורים מאשר לקחת הלוואה. זה יותר נכון מבחינה כלכלית מאחר והריבית שתקבלו על פיקדון נמוכה בהרבה מריביות שתשלמו על הלוואות לכן הלוואות יותר יקרות בטווח הארוך.
בנוסף, בדקו מה פתרון האשראי המתאים לסיטואציה הגדלת מסגרת אשראי קבועה או זמנית, לפני לקיחת הלוואה.

4. כמה כסף אני צריך ולאיזה תקופה?

תבדקו מה הסכום המדויק אותו אתם צריכים, אין כסף חינם!  לכל סכום שתיקחו מצטרפת הריבית ולכן עדיף להימנע מלקחת כסף מיותר. קחו את הלוואה לתקופה שמאפשרת החזר הגיוני ונוח- אין צורך להאריך את התשלומים בלי סיבה זה עולה לכם כסף.
זכרו זמן=כסף.

5. האם אני יודע ומבין את עלות ההלוואה:

כמו בכל דבר צריך לדעת בדיוק כמה עולה לכם ההלוואה "העלות האפקטיבית. העלות הזאת נגזרת מכמה דברים: הריבית, התקופה ועלויות נלוות.

  • הריבית: בדרך כלל מוצגת באחוזים. בדקו בשקלים כמה ריבית תשלמו בגין כל התקופה. תבדקו האם הריבית היא קבועה או משתנה (האם מוצג לכם אחוז ריבית או ריבית פריים+ אחוז מסוים), כיום רוב ההלוואות הן על בסיס ריבית הפריים.
  • התקופה: ככל שתקופת ההלוואה ארוכה יותר, כך תשלמו יותר. הבנק בעצם עושה שיקול מתי הוא "רואה" את הכסף שלו בחזרה, ככל שייקח לכם יותר זמן להחזיר את הכסף כך ההלוואה תהיה יקרה יותר.
  • עלויות נלוות: הלוואה מעל 100 אלף ₪ מחויבת בעמלת "טיפול באשראי ובטחונות", בנוסף לפעמים יש עמלת
    "פירעון מוקדם" במידה ותרצו להחזיר את ההלוואה מוקדם מהצפוי.
לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

טיפים לחסכון

מדינת ישראל מכירה בצורך של פש"רים לרכוש דירה, והיא מבינה, כי זה שפשטתם רגל, לא אומר כלום לגבי הרמה הניהולית בה אתם מנהלים את הכסף>>>
קיבלתם סירוב משכנתא שניה לפני חתימת החוזה? אסור לכם לתת לסירוב המשכנתא להשתלט על חייכם. אם יש לכם מטרה אתם לא צריכים לוותר עליה. המומחים>>>
זוג צעיר שרוצה לרכוש דירה, דבר ראשון הולך להוציא אישור עקרוני על מנת להיות רגוע שיש לו על מה לחתום חוזה. אבל אנחנו שוכחים שאישור>>>

חשוב לזכור, סוף מעשה במחשבה תחילה.
בדקו את כל האפשרויות וקבלו החלטה מושכלת.