הורה יחיד? כאן תמצא טיפים להתכלכלות נבונה

מרץ 16, 2021

הורה יחיד מעוניין להתנהל בצורה נכונה כלכלית, הרבה יותר מכל אחד אחר, הרי כלכלת הבית כולה תלויה בהורה היחיד שמפרנס לבדו, אף אחד לא רוצה למצוא את כלכלת ביתו מעורערת, קל וחומר לא הורה יחיד שלבד מביא לחמו, כאן תמצאו טיפים שיעזרו לכם בתור הורים יחידנים להתכלכל נכון למרות המצב הלא קל.

לחסוך תמיד, למרות ההוצאות הגדולות

נכון, זה נשמע מוזר, איך אפשר לחסוך כשאין ממה? אבל כן צריך לנסות לחסוך מההכנסות המתקבלות, לא לקחת בחשבון את סכום החיסכון כהכנסה ולא לבנות עליו הוצאות. ברגע שיש חיסכון תמידי שלא תלוי ברמת ההכנסה, הכלכלה הופכת לבריאה יותר. הפתרון הוא לחסוך מראש ולא לקבוע ש"מה שישאר בסוף החודש ילך לקופת חיסכון".

חפשו איך תוכלו להגדיל את ההכנסות

הפתרון שנמצא הכי יעיל הוא הגדלת הכנסה, ברגע שההכנסה תהיה גבוהה יותר ההתכלכלות תהיה קלה יותר.

הציבו לעצמכם יעדים

כל השגת מטרה מתחילה ביעד שמישהו הציב לעצמו וממנה הוא שאב את הכוחות לעמידה בדרכים להשגת המטרה. ברגע שתקבעו לעצמכם יעד כמו "אני רוצה לחסוך כדי שאוכל לממן לימודים גבוהים לבן שלי" או "אני רוצה לחסוך כדי לפצל את הדירה ולחלקה ליחידת דיור שתניב רווחים קבועים", כל זה יתן לכם "פוש" לחסוך כסף למטרה שאתם רוצים לממש, ברגע שיודעים שהכסף לא הולך לחיסכון אלא לצורך מימון הלימודים בעתיד, הרצון לחסוך הוא הרבה יותר גבוה וכך קל יותר לעמוד בו (הרי אם לא תחסכו מאין תשלמו? מהלוואה שתקחו? על זה תצטרכו לשלם בריבית! נסו להימנע מכך).

רכשו ביטוחים מכסים

ביטוח מכסה עלויות גבוהות! ביטוח מביא לחיסכון, נכון, מדובר בהוצאה חודשית חדשה ולא מבוטלת, אבל בסופו של דבר היא יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים. הרי ברגע שאחד הילדים זקוק לניתוח מסויים, מי מממן דברים כאלו? מי יכול לממן עלות טיפולים בריאותיים שיכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים (וגם משפחות נורמטיביות קורסות בגלל דברים כאלה)? ביטוח בריאות מכסה מקרי ביטוח חריגים למימון טיפולים רפואיים שקופת החולים לא מממנת. זה לא שצריך לצפות שחור, אלא כדאי להיערך ולהיות מכוסים ככל הניתן.

אם יש לכם משכנתא על שמכם, חשוב שיהיה לכם ביטוח חיים. גם במקרה בו הורה נפטר והשאיר אחריו ילד, במקרה שההורה היה מבוטח בביטוח חיים, הילד מקבל קצבה חודשית שמאפשרת את התקיימותו, אם אתם מפרישים הפרשות לקרן פנסיה אתם כבר מבוטחים למקרה כזה, חלילה, בדקו אם זה מספיק לכם הוא שהייתם רוצים להוסיף ביטוח נוסף שייתן לכם מענה גדול יותר.

כמה שזה לא נשמע נעים, חשוב גם לחשוב על העתיד, כל בן אדם בא יומו, חשבו מה אתם רוצים שיהיה עם הילד שלכם בהמשך, כדאי להכין מראש (כשעוד צעירים ולא חושבים על יום המיתה הקרב) "מכתב כוונות" בו ההורה מפרט מה הוא רוצה שיהיה עם ילדו לאחר לכתו, אם מדובר בהורה שלא יכול לגדל את ילדו הוא יכול להכין מסמך "ייפוי כוח מתמשך" בו נכתב איך יש לטפל בהורה עצמו ובילדיו (אם יש לו).