החובות מעיקים? הנה זה בא! השו"ת שחיכיתם לו על חובות וההתמודדות מולם

ספטמבר 20, 2021

המספרים מספרים כי במדינות המפותחות בעולם יותר ויותר אנשים לא מצליחים לסגור את החודש. מינוס בבנק פעם היה דבר לא מצוי. היום, זה עניין של מה איתכם? כלומר יכול מאוד להיות שגם לכם יש מינוס, השאלה היא, האם אתם עושים "בוחטות" מדי חודש או שאתם מכניסים כסף בצורה נורמלית ויש לכם מינוס? ככה זה.

איך ניתן לחסל חוב קיים? 

 כאשר זוג נמצא במינוס מתמיד שקיים כבר מספר חודשים טובים, יש לכך סיבות טובות. בדרך כלל מי שבאופן קבוע מסיים את החודש במינוס, זה בגלל שיש כבר כמה תשלומים לכיסוי הלוואות שצריכים לשלם מדי חודש ולא ניתן להפסיק כי החלטתם שאתם רוצים להיחלץ מהמינוס. איך אם כן יוצאים מהמינוס? זו שאלה טובה שיש לתת עליה את הדעת. 

ליציאה מהחובות מחכה לכם עבודה רבה

לפני שאתם בודקים איך יוצאים מהמינוס. חשוב לנו שתזכרו שכל דבר ידרוש ממכם עבודה מאומצת. אם לא תעבדו לא תשנו את המצב שלכם. אם חודש שעבר הוספתם כמה הוראות קבע, אחת על מנוי כושר חדש, אחרת על מועדון נוסף, אתם לא יכולים לבטל פתאום את ההוראות קבע. ואז מה שקורה, בכל חודש צצים להם דברים חדשים שאתם צריכים באופן דחוף ובגלל שאתם כבר במינוס, אתם מחלקים את התשלומים למספר חודשים. במצב כזה הבעיה מעמיקה. כדי לצאת ממצב ביש זה, חייבים לעבוד קשה קשה. 

מיפוי מצב כלכלי

בלי לעשות את הצעד הראשון והקטן אי אפשר להגיע לשום מקום. כדי לדעת איך לצאת מהמצב שלכם אתם צריכים קודם כל להבין איפה אתם עומדים. איך תדעו? תכינו טבלה מאורגנת של על ההוצאות וההכנסות. אחרי שאתם רואים ברשימה את כל ההוצאות, אתם יכולים להתחיל לחשוב איזה הוצאה להוריד. כי פתאום כשרואים מול העיניים את כל ההוצאות, הרבה יותר קל להוריד. 

אחר כך, כדי לאזן את המצב הכלכלי שלכם, תצטרכו לחשוב איך להכניס עוד כסף. איך מכניסים כסף? אם אתם כבר עובדים, אתם יכולים לחשוב על תוספת שעות עבודה. אם אתם טובים בעוד תחום, אנו ממליצים לכם לחשוב על מיצוי הכישרון שלכם. 

מה עושים אם החוב עבר להוצאה לפועל? 

קודם כל בשבילכם, תסתירו את זה מהילדים. אין סיבה שהילדים שלכם יהיו בלחץ מהמצב הכלכלי. אבל, מה עושים? אל תדחו את הטיפול בפניה של ההוצאה לפועל, אפילו לא ביום אחד. כי אתם עלולים להגיע לצרות של ממש. לכן, תדאגו לדבר איתם ולשאול אותם איך אתם יכולים לפרוס את החוב בצורה שמצד אחד תספק אותם ומצד שני לא תפגע ביכולת ההתנהלות שלכם. 

חוב גדול בעירייה יכול להביא לעיקולים?

כן. אל תחשבו שכל מי שיש לכם אצלו חוב, יכול לעקל לכם את הבית שלכם. אבל העירייה היא גוף ממשלתי ולכן, יש לה את הזכות לדרוש ממכם את החוב שלה על ידי עיקול. היא עושה את אותה פעולה שעושים בהוצאה לפועל רק בלי לפנות להוצאה לפועל. 

האם הכרזה על פשיטת רגל מוחקת את כל החובות? 

לפני שאנו עונים על השאלה, אולי כדאי שנבין יחד את השאלה בצורה טובה יותר. כאשר יש חובות שונים למשפחה, זה מתחיל בסופר, בבנק, לחברת הטלפון שלהם ועוד ועוד. האם כל החובות האלו נמחקים ביום בו מצהירים על פשיטת רגל? לא. אבל חלק מהם כן. בדרך כלל, הגוף שתובע את הנתבע, הוא גוף יותר ממשלתי והוא יהיה גם הגוף, שהחוב כלפיו יבוטל. אל תחשבו שפשיטת רגל היא פתרון לכל דבר ועניין. 

צריכים דחוף ייעוץ והכוונה בדרך אל ההתנהלות הנכונה? 

המומחים שלנו יעזרו לכם למצוא את הדרך שמתאימה לכם לחסל את כל החובות המיותרים. אי אפשר להתנהל בצורה כזו בלי לגרום לעצמכם בעיות בלב מרוב לחץ יום יומי. אנו ממליצים לכם לצאת מזה ומהר. ואם אתם לא יודעים איך לעשות את זה, אתם יכולים לפנות אל המומחים בתחום.