המדריך המלא לעבודות קיץ לבני נוער

יולי 7, 2021

בני כמה אתם, 15, 16? אין סיבה שתשבו על ההורים עם  הדרישות הכספיות שלכם בחופש הגדול. כל בחור שרוצה לעשות מעשה נאצל, דבר ראשון צריך להפסיק להכביד על ההורים ולדאוג למימון עצמי להוצאות החופש הגדול. מאיפה יכול בחור צעיר לממן לעצמו פעילויות מעין אלו? יוצאים לעבוד. 

יש היום כל כך הרבה עבודות המכונות בפי כל עבודות קיץ. עבודות אלו לא מתאימות למבוגר שרוצה למצוא עבודה קבועה. אבל הן מתאימות במדויק לצרכים של בני נוער חופשים. אז קדימה בואו נתחיל.

דווקא נשמע כיף לעבוד, אבל מי מחפש אותי? 

איך מחפשים עבודה לחופש הגדול?

אתם מוזמנים להכיר את השוק של עבודות קיץ לבני נוער, הם באחד התחומים המבוקשים שיש היום. אם אתם רוצים לעבוד אתם גם תמצאו. כמובן שאם יש לכם תחום מאוד מסוים בו אתם מחפשים, לא הבטחנו כלום אבל בגדול זה ממש בר מציאה. 

מה אתם אוהבים לעשות? אנחנו נשתדל לתת לכם רעיונות מגוונים לתחום עבודה שיכול לעניין אתכם. בעיקר זה יפתח לכם את הראש לרעיונות משלכם.ינו.   

מה אתם אוהבים לעשות? בואו לתרגם את התחביבים לכסף

אני אוהב את המטבח

יש לכם שפע של ביקוש בתחום זה. מכירה של סנדוויצ'ים מוכנים לימי עיון, וטיולים מאורגנים. אם יש לכם מכר שמארגן טיולים לחו"ל זה יכול להוות לכם מקור פרנסה מלא לחופש הקרוב. חוגי בישול ואפיה לילדים.

אני אוהב ילדים

אתם יכולים להציע את עצמכם כמדריכי עזר לפעילויות קיץ של בתי ספר, קייטנה שאתם מארגנים באופן עצמאי, בייביסיטר, פעילות לימי הולדת.

אני אוהב לקרוא

וואו, זה אחד התחומים המרתקים. אתם יכולים להקליט את עצמכם בסדרה של סיפורי ילדים מרתקים, אתם יכולים לעשות שעת סיפור, שירותי ספרנות. 

אני אוהב עקשן, להפעיל, להיות אחראי

הפעלת מתחמי פעילות בבית ספר כמו מזרני קפיצים, ימבמבם ועוד. אחראי חדר בפעילות ג'ימבורי, מכירת פופקורן בפארקים חינמיים. 

אני אוהבת לעשות תסרוקות

יש בחופש הגדול הצגות רבות בקייטנות של בתי ספר אתם יכולים להציע את שירות התסרוקות שלכם לקייטנות. 

החלטתי על מה אני הולך, מה הלאה? 

קודם כל חשוב שתדעו מראש שאתם לא הולכים לקראת פרויקט גדול כל כך. זה לא שגמרתם לימודים וכעת נותר לכם לחפש עבודה עם התנאים שמתאימים לכם. ממש לא. אתם מחפשים עבודה מקסימום לחודשיים ובדרך כלל לפחות מכך. לכן קחו את הדברים בפרופורציה. 

טוב בסדר, מה עכשיו? 

קודם כל התייעצו עם ההורים שלכם, יכול מאוד להיות שיהיה להם רעיון טוב בשבילכם. אולי איזה חבר מהעבודה שלהם ציין באוזניהם כי אח שלו מנהל קייטנה והוא צריך עזרה בדיוק בתחום האהוב עליכם. דבר נוסף שכדאי מאוד שתעשו כדי להקל מעליכם את החיפושים אחר עבודות קיץ, היא להפיץ את העובדה שאתם מחפשים עבודה בין בני המשפחה שלכם. ככל שתגלגלו את הרעיון לאוזני יותר אנשים, יהיה לכם סיכוי גדול יותר למצוא עבודה מהר יותר. וכן אם יש לכם שכנים שאתם בקשרים איתם, שאלו אותם אם יש להם דרך לעזור לכם. אולי הם רוצים שיעזרו להם עם כיסוח הדשא של החצר שלהם תמורת תשלום? 

בסמוך לבית שלכם יש חנויות שאתם אוהבים לבקר בהם? אולי הם רוצים לצאת לחופש וישמחו שנער יקח לידיו את מושכות הניהול לתקופה של שבוע. היכנסו לכל החנויות שאתם מכירים ותעשו תשאול האם הם צריכים עזרה בחנות, או האם הם מכירים מישהו שצריך עזרה כל שהיא בחנות שלו. זה ממש יגרום לכם להרגיש גדולים, תקבלו תלוש משכורת ממש רציני…

לפני שאתם מתחילים לעבוד, חשוב שתדעו כי לעובדים מתחת לגיל 18 יש התייחסות מיוחדת בחוקה הישראלית. 

לכם על כל שאלה שלא תעלה לכם. פנו אל

מה אומר החוק לגבי קטינים שעובדים?

  • קטין שעובד מ- 6 שעות ומעלה זכאי לקבל 45 דקות הפסקה ומנוחה מן העבודה. ואם המעסיק שלכם מנסה להגיד לכם שהוא לא מוכן לראות אתכם בהפסקה של יותר מחמש דקות רצופות, אז חשוב שתדעו כי חצי שעה מתוך ה 45 דקות, חייב להינתן במנה אחת.
  • אסור לכם לעבוד יותר מ-8 שעות יומיות. הסך הגובה ביותר של שעות שבועיות אליו יכול להגיע קטין הינו- 40 שעות עבודה.
  • אם אתם מתחת לגיל 14 אתם מוזמנים לגנוז את החלום לצאת לעבוד עד שתעברו את גיל זה. קטין מתחת לגיל 14 אינו מורשה להרוויח כסף ברשות עצמו.
  • בתחום העבודה הקיצי ישנן הרבה עבודות שיש בהן צורך במשמרות לילה. חשוב שתדעו כי בני 16 ומטה לא יכולים לעבוד במשמרת לילה. בגילאי 16-18 מותר לעבוד רק עד השעה עשר בלילה, אך לא יותר מכך. במשמרות לילה תוכלו לעבוד רק אחרי שתעבור את גיל 18. אם אתם רוצים מאוד לעבוד בטרם מלאו לכם 18, במשמרת לילה, תצטרכו לקבל על כך אישור ממשרד העבודה.
  • שעות העבודה שלכם לא אמורות להוות לכם עול. לכן, אם המעסיק שלכם לא זוכר כמה שעות עבדתם, זו בעייתו האישית בלבד. חובת רישום שעות העבודה חלה על המעסיק ולא על העובד הקטין.
  • אתם זכאים לקבל תשלום עבור הנסיעות למקום העבודה שלכם.
  • כמו שיש שכר מינימום לעובדים מעל גיל 18, כך יש שכר מינימום לעובדים קטינים. אל תתנו שינצלו אתכם. שכר המינימום של בני 14 ומעלה- 21.45 לשעת עבודה. שכר המינימום של בני 16- 22.98 לשעת עבודה. שכר המינימום של בני 17- 25.43 לשעת עבודה. לפני קבלת המשכורת שלכם, תעשו בירור קטן אם המספרים המדויקים שפירטנו כאן, לא עברו שינויים.

לסיכום, 

יש לכם מלאי של תחומים בהם אתם יכולים לתת את המקום לכישרונות שלכם, ולתרגם אותם לכסף מזומן. אם אתם רוצים להיות חכמים, זו ההזדמנות שלכם להתחיל לחסוך לעצמכם כסף כך שלא תהיו תלותיים כל כך בהורים שלכם. מותר לכם לממן חלק מהפעילויות היקרות של הקיץ מכספכם האישי. 

רוצים לחסוך? לא יודעים מאיפה להתחיל? 

אנו במגזין פיננסי נשמח לענות לכם על כל השאלות שלכם.