השקעות בחו"ל וכל מה שמסביב:

מרץ 26, 2021

אם אתה בעל ראש גדול ורוצה להרחיב את הנכסים שלך גם מעבר לים, מקומך איתנו! בשורות הבאות נשתדל לתת לך את כל הידע והחדשות לטובת הגשמת חלומך, השקעות ברחבי העולם. 

עולם ההשקעות הוא רחב, ננסה להסביר שתי נקודות מובילות שיעזרו לכם לצלול עמוק לעניינים.

השקעה פרטית:

מה שקורה בהשקעה עצמאית, בעל הנכס משכיר את הנכס שלו. בשנים הראשונות ההכנסה מכסה את המשכנתא על הנכס, בהמשך, קוצרים את הפירות ברינה, כל הרווחים נכנסים הישר לכיסו של המשקיע. אבל, חכמים עיניהם בראשם, ממתינים בסבלנות לירידת מחירים, מריחים את העליה הצפויה וממהרים לקנות את הדירה הנכספת ברגע המתאים שניה לפני זינוק בנדל"ן. 

מה קורה בחו"ל?

ממש כמו בהשקעות פרטיות בנדל"ן בישראל, גם כאן הנכס יירשם על שמכם בטאבו. ובכל אופן, ישנם שינויים קלים אך משמעותיים. חילקתי אותם למעלות וחסרונות כדי שתוכלו לראות את ההבדלים מול העיניים.

מה הבונוס בהשקעה כזו?

 שימו לב, בהשקעה פרטית, המשקיע הוא המרוויח הבלעדי, אין עוד שותפים להצלחה. זכותו להחליט מה לעשות עם ההשקעה בהמשך. הוא יכול לשפץ אותה, יכול גם להשתמש בדירה לנופש למשפחתו. בהרבה מקומות בחו"ל ניתן לרכוש דירות במחירים מצחיקים והתנובה עליהם תהיה גבוה לא פחות מאשר בארץ. 

בדרך כלל ממנים מנהל דירה שהוא גר במדינה של הנכס, כך המשקיע אינו טרוד יום יום בתיחזוק ותפעול ההשקעה שלו. הממונה אחראי לטפל בכל הקשור לדירה ולהעביר את הרווחים לבעל הנכס. 

מה המינוס בהשקעה בחו''ל?

בארץ זרה, בדרך כלל לא ניתן לקבל משכנתא, כך שיש להגיע לעסקה עם כל הסכום. כך לפעמים יאלץ משקיע לרכוש דירה מוצלחת פחות רק בגלל החסר במימון. 

קחו בחשבון שאם הדירה נמצאת בחו"ל, היא תנוהל על ידי מנהל דירות, הוא לא בעל הנכס, אין לו את הרצון והמוטיבציה כמוכם להוציא כמה שיותר רווחים מההשקעה. הוא רק צריך למלא את תפקידו הרשמי, הוא אכן ישלח את הכסף, ימצא שוכרים וכו'. לעומת זאת, בשבילכם, העסק הוא הבייבי שלכם. אתם רוצים שוכרים אמידים, תחזוק שוטף של הבית ועוד. לכן, אם נתתם את החסות לאדם זר, וודאו שהוא אמין, מסור ואכפתי, כך שיפיק עבורכם את מירב התועלת מההשקעה. 

מה עוד? זכרו, המדינה בה קניתם את הנכס אינה מוכרת לכם. לפני רכישת הדירה בררו על המקום, על אזור מיקום הדירה ועל האוכלוסיה המתגוררת שם. חבל שתגלו לאחר חתימת החוזה שרומיתם והמקום מלא פושעים וחסר פוטנציאל לתנובה. אם חלילה ההשקעה קורסת, המשקיע בעצמו יאלץ לאכול את ההפסדים.

השקעה בקבוצה:

להשקעה כזו, קל יותר לאנשים פשוטים להצטרף. גם כאן אחלק את ההשקעה לחיובית ולפחות.

מה ריווחי בהשקעה בקבוצה?

לקבוצה יש כח. בדרך כלל הבנקים יאשרו בקלות משכנתא לקבוצה. כל אדם פרטי יכול להיות שותף להשקעה, לשים סכום כסף לא גדול (כמו בדירה פרטית) ולהשקיע בטווח הרחוק.

הסיכון להפסיד נמוך. גם אם חלק מהדירות פחות מניבות, הרווחים מהדירות מתחלקים בין כל המשקיעים, כך שבכל מקרה כל אחד מרוויח.

מנהל הדירות גם שם את כספו בהשקעה ולכן ישאף לא פחות מהמשקיעים הנוספים שהפרויקט ישגשג. הוא יעשה את המקסימום להצלחת כולם.

נשמע מבטיח, מה בכל אופן כן אפשר להפסיד?

כאן מגיע ה"אבל" הגדול. אשתדל לא לטרוף את כל הקלפים. אם משקיע חושב להחליט יום אחד בהיר, היום אני רוצה את הכסף, בקבוצה זה לא עובד כך. אם באופן פרטי יכול בעל הנכס להחליט מתי הוא רוצה את הכסף ולמכור את הדירה, כאן הכל אחרת. בקבוצה יש ערבות כללית ומה שסוכם והוחלט מראש זה מה שיהיה. הכסף לא נזיל בכל עת, אם מתחשק לאחד מהקבוצה להוציא חלק מהכסף הוא צריך את הסכמת הכלל ובדרך כלל זה ממש בלתי אפשרי. הדבר גורם להפסדים ולקריסה למיזם כולו ואין סיבה שתבוא ההסכמה.

הסתחררנו מעט. 

מה יותר מומלץ, השקעה בארץ או בחו"ל, באופן פרטי או בקבוצה?

תוכלו לחלק את חובבי ההשקעות לשניים. אלו שאוהבים לשלוט בהשקעות ואלו שמעדיפים רוגע וביטחון. אם תקראו שוב את הטקסט תגלו חלוקה ברורה. מי שמתחבר לעבודה עצמאית, יוכל להשקיע לבד, להיות האפוטרופוס הבלעדי על הנכס ובסופו של דבר, להנות בעצמו מפרותיו.

אחוז גדול יותר של משקיעים, מרגישים בטוחים יותר עם עוצמה של קבוצה עם מנהל בראשה. הם יעדיפו להיות מנוהלים ומודרכים ולהשקיע יחד עם קבוצה מאורגנת בלי סיכונים.

 נסיים בהמלצה חמה למי שמתלבט ומסתפק, מייעוץ לעולם לא מפסידים. אנחנו כאן בשבילך, נוכל לתת לך הכוונה צמודה וסיוע אישי להשקעה שתתאים בדיוק למידות שלך. השאירו כעת פרטים ליצירת קשר.