חדש! החל משנת 2021, סוכן הביטוח שלכם חייב להסביר לכם למה התאים את הפוליסה עבורכם.

ינואר 20, 2021

מנסים לעשות סדר עם סוכני הביטוח? בשוק ההון פורסמו תקנות חדשות המחייבות את סוכני הביטוח לדווח על בלעדיות קיימת, לתת הסבר לבחירת תוכנית הביטוח שבחר ועוד.

תקנות חדשות שיצאו בדצמבר האחרון מחייבות את סוכני הביטוח לתת ללקוחותיהם מידע והסבר על הסיבה בגללה התאימו ללקוח פוליסה מסוימת. בנוסף, אם לסוכן הביטוח שלכם קיימת בלעדיות על מספר חברות ביטוח, הוא יהיה חייב לספר לכם על כך. התקנות החדשות כוללות גם את ביטול התשלום על דמי ביטול.

התקנות החדשות לא צמחו סתם כך. הן יצאו עקב צורך הציבור. מסקר שנערך בשוק עולה כי מרבית סוכני הביטוח עובדים רק עם חברות מסוימות. לכן, הם מציעים רק את הפוליסות שיש להם. הם לא באמת חושבים על הלקוח ועל מה שמתאים לו. הם מציעים מה שיש להם.

סוכן ביטוח

אז מה כוללות תקנות הביטוח החדשות?

תקנה ראשונה נוגעת בחובת הדיווח ללקוחות על בלעדיות חברה מסוימת

על פי התקנה, אם יש לסוכן הביטוח שלכם בלעדיות והוא עובד בעיקר עם חברת ביטוח מסוימת (ההכנסות שלו מחברת הביטוח הן מעל 40%). הוא חייב לדווח לכם על כך ולעדכן אתכם שקיימות עוד חברות ביטוח המציעות פוליסות ביטוח דומות למה שהוא הציע לכם.

תקנה שנייה מתייחסת לסיבה בגללה סוכן הביטוח בחר להציע לכם את הפוליסה שלכם

מתחילת שנת 2021, סוכני הביטוח חייבים לתת הסבר מסודר על הסיבות בגללן הם מציעים את הפוליסות הספציפיות. סוכני הביטוח צריכים לתייק את פירוט ההסברים שנתנו ללקוחותיהם. רשות ההון כבר הזהירה שהיא תבצע פיקוח בנושא זה.

תקנה שלישית מתייחסת לביטול דמי הביטול

עד לא מזמן, אם הייתם רוצים לעבור לסוכן ביטוח אחר, הייתם צריכים לשלם דמי ביטול לסוכן הביטוח הקודם. כעת, משנכנסה התקנה לתוקף, נאסר על סוכני הביטוח לחייב את לקוחותיהם על כך. ברגע שבוטל החיוב, יותר ויותר אנשים רוצים לעבור לחברת ביטוח אחרת והתחרות מתפתחת בשוק. גם תקנה זו לא צמחה לה סתם כך. במשרד האוצר שמו לב שיש סוכני ביטוח הגובים דמי ביטול גבוהים על עזיבת פוליסת ביטוח "שלהם" ומעבר לסוכן ביטוח אחר. יש כאלו שמציעים ייעוץ חינמי, אך ברגע שבוחרים לבטל את הביטוח שבוצע דרכם, הם מחייבים בתשלום מלא על הייעוץ שכבר ניתן.

משרד האוצר מעריך את גובה הסכומים הכוללים בסכום שעובר את התשעה מיליארד ש"ח לשנה. הגיע הזמן לעשות לזה סוף, לא?

לסיכום,

תקנות אלו מביאות ללקוחות ביטחון ואפשרות לקבל מחירים טובים יותר על ידי השוואה בין ביטוחים שונים. סוכני הביטוח מצידם יכולים להמשיך לעבוד עם חברות הביטוח שהם רוצים, ללא הגבלה כלל. הם רק צריכים לתת פירוט ללקוח ולתעד את הפירוט שניתן, תוך שקיפות מלאה, לביקורת של משרד האוצר, אם תהיה. פנו עוד היום לסוכן הביטוח שלכם וקבלו ממנו מידע שלא ידעתם על פוליסת הביטוח שלכם.