חולמים לקחת משכנתא קטנה? תוכנית מחיר מטרה מאפשרת משכנתא עם הון עצמי הון נמוך!

מרץ 14, 2022

מחצית מהמשפחות בישראל, נמצאות במינוס. איך משפחות שנמצאות במינוס, מצליחות לחסוך עבור הון עצמי לדירה ראשונהבמסגרת תוכנית מחיר מטרה? אחת השאלות שמטרידות כל זוג צעיר שמתחיל להיכנס לחיים, ולהבין שרכישת דירה, היא בגדר חלום. ולא כל כך בגדר מציאות. 

בשנה האחרונה פרויקט מחיר מטרה התקדם בצעדי ענק, ובחודשים האחרונים (2022), אנחנו רואים אפילו מכרזים בפועל. זה ממש מתחיל להיות מציאות, ולא רק תוכניות. בפוסט הזה נבין יחד את הסיבה לכך שזוגות צעירים רבים יוכלו להרשות לעצמם לרכוש דירות במחיר מטרה, מה שאין כן בדירות במחיר השוק החופשי. 

מה מיוחד במשכנתא של דירות מחיר מטרה? 

  • מענקי פריפריות – סעיף זה רלוונטי רק למי שרוכש דירה בערי הפריפריה. בערים פריפריאליות רבות הקימה המדינה פרויקטים של מחיר מטרה, במטרה ליישב אותם בצעירים ולתת עתיד גם לערים אלו. זוג צעיר שמחליט לעזוב את המרכז האהוב והמוכר ולגור בפריפריה, מקבל על כך מענק של ארבעים אלף שקלים מהמדינה.

     

  • משכנתא קטנה – אחרי שהזכרנו נקודה שאינה קשורה בהכרח לפרויקטים של מחיר מטרה, נעבור לדברים הנוגעים דווקא לרוכשי דירות מחיר מטרה. כאשר לוקחים משכנתא דרך פרויקט של מחיר מטרה, לוקחים משכנתא קטנה. למה? כי יש הנחה מאוד משמעותית על הדירות שנמכרות בתוכנית מחיר מטרה. הרעיון המרכזי של תוכנית מחיר מטרה, היא לאפשר לזוגות צעירים ולזכאי מחיר מטרה, לרכוש דירות איכותיות בסטנדרט בניה גבוה, במחיר אטרקטיבי במיוחד.

     

  • אחוזי מימון גבוהים – אחת מנקודות התורפה שעומדת בפני כל זוג צעיר שמעוניין לרכוש דירה, היא גובה ההון העצמי. יש רבים וטובים שאין להם בעיה להחזיר עשרת אלפי שקלים משכנתא בחודש, אבל להביא הון עצמי של ארבע מאות אלף שקלים, אין להם מאיפה. גם כאן שיפרה המדינה את תנאי רוכשי הדירות בפרויקטים של מחיר מטרה.

     

  • אם בכל תהליך הוצאת משכנתא פורמלי בישראל, בנק ישראל לא נותן לבנקים מימון גבוה משבעים וחמישה אחוזים, הרי שעבור רוכשי מחיר מטרה, הכללים הם אחרים. הם זכאים לקבל אחוזי מימון גבוהים במיוחד, עד תשעים אחוזי מימון! מה שאומר, שבלי קשר למחיר הדירה האטרקטיבי, זוגות צעירים רבים, יוכלו לאפשר לעצמם לרכוש דירה, בגלל ההון העצמי הנמוך, אותו הם צריכים להביא מהבית. 

האם מחיר מטרה זו תוכנית טובה כמו מחיר למשתכן? 

בתוכנית מחיר למשתכן היו הנחות גבוהות מאוד. בתוכנית מחיר מטרה ההנחה היא מוגבלת ולא מתקרבת לסדר הגודל של הנחות שניתנו בקרב תוכנית מחיר מטרה. אבל, מה עשינו בזה שיש הנחות גדולות ככל שיהיו, אבל כמעט אין זוגות שנעזרו בתוכנית הזו. תוכנית מחיר מטרה, דווקא בגלל שהיא מתונה יותר, עתידה לעזור לאלפי זוגות צעירים להגיע לדירה משלהם.

הקליקו כאן כדי שהמומחים בתחום יתנו לכם יד בכל התהליך של רכישת הדירה שלכם בתוכנית מחיר מטרה.