כיצד תממנו את הוצאות החופש? טיפים לנוער למציאת עבודה בחופש הגדול

מאי 30, 2021

רוצים לבלות בקיץ? יש לכם חלומות לחופש? רקמתם תוכניות, אך פתאום אתם מגלים שאתם זקוקים למימון כל אלו. מאיפה יהיה לכם מימון? חופשת הקיץ היא הזמן המתאים ביותר עבורכם, בני הנוער, לנצל אותה לעבודה בשביל להרוויח דמי כיס איתו תוכלו לכסות את ההוצאות להגשמת חלומות הקיץ שלכם. קבלו טיפים למציאת עבודת קיץ.

איך לחפש עבודה בחופש הגדול?

דרכים לחיפוש עבודה לנוער:

בררו אצל הקרובים – שאלו קרובי משפחה אם ידוע להם על משרה פנויה בחופש. אל תבטלו אופציה זו. יתכן שדווקא משם תגיע המשרה המתאימה לכם. לכל אחד מהקרובים יש מעגל חברים ומכרים רחב, אולי הזדמן למישהו לדעת על עסק שמחפש עובד או אולי מכר שמחפש בייביסיטר וכדומה. אולי תגלו שבכלל בעבודה של ההורים עצמם מחפשים עובדים. אם אתם מעדיפים לא לעבוד יחד עם ההורים, תוכלו לברר אצל חברים אם בעבודה של ההורים שלהם מחפשים עובדים ואם כן תוכלו להחליף ביניכם.

 

בררו אצל שכנים ומכרים – אולי תמצאו מישהו שמחפש עזרה במשהו. ערכו בירורים עד שתגיעו לעבודה כלשהי. לא חסרים אנשים שמחפשים שמרטפיה, עובדת משק בית, גנן, מישהו שישמור על חיית המחמד בזמן העבודה וכדומה.

 

בררו אצל עסקים שונים – פשוט היכנסו לחנויות ועסקים בסביבתכם ושאלו אם הם זקוקים לעובד. ייתכן מאוד, שתמצאו מישהו שישמח מאוד להצעתכם ויקבל אתכם לעבודה. מומלץ לפנות תחילה לעסקים שעמוסים בימי החופש יותר מבכל השנה וזקוקים נואשות לתוספת תגבור. זה יכול להיות: מסעדות, אתרי בילוי וכדומה.

 

חפשו עבודה באינטרנט – ישנם הרבה אתרי אינטרנט להצעות משרות עבודה. עברו על כל המודעות, אולי תמצאו משהו המתאים עבורכם.

מהן זכויות נוער עובד על פי חוק?

  1. הגיל המותר להעסקה – בני 14+ בלבד. לבני 14 ניתן לספק עבודות קלות ופשוטות בלבד.
  2. סוג משרה – מינימום מספר שעות העסקה המותר לבני נוער הוא 8 שעות ביום. מעל גיל 16 ניתן גם 9 שעות. אבל לא יותר מ 40 שעות בשבוע. אין להעסיק בשעות נוספות ובשבת.
  3. הפסקה – יש לתת הפסקה של מינימום 45 דקות לאחר 6 שעות עבודה. 30 דקות הפסקה חייבות להיות ברצף אבל הן לא חייבות בתשלום מצד המעסיק.
  4. שעות לילה – אין להעסיק נוער מתחת לגיל 16 מהשעה 8:00 בערב עד 6:00 בבוקר. מעל גיל 16 מותר להעסיק עד 10:00 בערב. כדי להעסיק בשעות האסורות יש לקבל אישור מיוחד ממשרד הכלכלה.
  5. דיווח שעות עבודה – אחריות המעסיק לרשום את שעות העבודה של המעסיק.
  6. תשלומים נלווים – יש לשלם על נסיעות, השתלמויות ולימודים.
  7. גובה התעריף לשעה עבור בני נוער נמוכים משכר מינימום ועולים בהתאם לגיל:

מתחת לגיל 16: 21 ש"ח לשעה.

גיל 17 – 16: 22.98 ש"ח לשעה.

גיל 18 – 17: 25.43 ש"ח לשעה. 

חניך: 18.38 ש"ח לשעה.

מחפשים עבודות התנדבות?

אם אתם דווקא מעוניינים להתנדב בתקופת החופש, לא חסרים ארגונים ואנשים שישמחו ויודו לכם על עזרתכם החיונית כל כך עבורם. 

האופציות להתנדבות הן רבות ומגוונות:

התנדבות בכל ארגון חסד קיים, מד"א, עזר מציון, יד שרה, לב לאחים, מועדון מבוגרים, בייביסיטר לילדים, עזרה במשק הבית ועוד. 

 

אנו במגזין פיננסי נשמח לעזור לכם בכל הקשור לניהול התקציב שלכם. אנו מתמחים בעזרה למאות לקוחות שיצאו מהמינוס בעזרת הכלים שקיבלו מאיתנו. מוזמנים ליצור קשר לתיאום פגישה שתגרום לכם להיות רגועים יותר. תנו את העבודה לידיים מקצועיות. נשמח להיות השליחים הטובים עבורכם.