מרגישים מרוששים אחרי כל הקניות לחגים? בואו ללמוד איך עורכים קניות לחגים עם חיסכון מקסימלי

יוני 28, 2021

לא הספקתם להתייצב כלכלית וכבר אתם שואלים את עצמכם מה, כבר שוב חגים? כן, החגים מגיעים. כדי שתצליחו להתכונן אליהם כמו שצריך, חשוב להתארגן אליהם מראש, כשעדיין אין את הלחץ לסיים את כל ההכנות הדחופות לחג. אנו במגזין פיננסי רואים לעצמנו יעד, להביא את משקי הבית השונים למצב של בהירות בו אין תרחישים לא צפויים. ובקיצור להביא אותם למצב אידיאלי של כלכלת משפחה. אומנם ההוצאה שלפני החגים היא הוצאה אבל היא צפויה וניתן לצפות את העלויות שלה מראש. 

אם קניות חגים היו מסתכמות רק באוכל או אפילו רק ברכישת מכשירי חשמל, זה היה מצוין. אבל מה לעשות שכווווולם משתתפים בחגיגה. זה מתחיל עם קניית גרדרובה משולמת לעונה הבאה, כאילו שאין בגדים יפים שעדיין תואמים מידה, משנה שעברה וכו' וכו'.

מי עושה אצלכם את הקניות, הגבר/האישה? האמת היא שזה לא משנה בהרבה, כולם עשויים מאותו חומר ולכולם יש פיתוי לקנות הרבה, שיהיה בשפע. 

מה עושים כדי לא לפשוט את הרגל בקניות של ערב החג?

  • מתכננים, לא הולכים לקניות בלי הכנה ראויה

     

    כיף להגיע לחנויות הגדולות המספקות חווית קניה אמיתית. אבל, כאשר הולכים לקניות ונותנים לחווית הקניה לסחוף יותר מדי, עלולים לראות את התוצאות החמורות על הארנק המתרוקן. איך מונעים את המצב הזה בו הגענו כדי לקנות חמישה דברים ספציפיים ויצאנו עם כל טוב ארץ מצריים?

     

    לפני החג אתם יושבים ובודקים כמה כסף מיותר יש לכם להוציא לרכישות שיכולות להיחשב כמותרות, מתנות לחג, בגדים חדשים, איזשהו רהיט לבית ועוד. מעלים את כל מה שאתם מתכננים על הכתב ובודקים כמה אמור לצאת כל הסיפור הזה בסופו של דבר מהצד הכספי. אם זה מתאים לכם לתקציב, מצוין, למה לא? אבל אם יש חריגות, ערכו תיעדוף. דרגו את הרשימה על פי סדר עדיפויות ואת האחרונים ברשימה העבירו לחג הבא.

    כאשר אתם יוצאים לקניות המדוברות, אתם לא סוטים מן הרשימה אותה הכנתם לעצמכם, לא ימין ולא שמאל. 

  • הכי טוב שתעשו טבלה

    על מנת לראות שאתם מסונכרנים עם עצמכם, חשוב שתעשו לעצמכם טבלה פשוטה המחולקת לעמודה אחת של מוצר, עמודה שניה של כמה עולה ועמודה שלישית המסכמת את כל המוצרים יחד של סה"כ. ממש כמו ילדים טובים לעשות את הרשימה הזו. אתם תראו איך היא עוזרת להסיר דברים מהרשימה בלי לחשוש ובלי להרגיש מסכנים.

  • תבינו שכרטיסי האשראי מכילים כסף שלכם!

    חשוב לציין שאם אתם מסתובבים עם ארנק המכיל בתוכו מזומנים, אתם נמצאים עוד איכשהו במצב טוב. כך אתם יכולים לשלוט יותר בהוצאות. אבל שימו לב! גם כאשר מסתובבים עם כרטיס אשראי, יש מושג של יש כסף או אין כסף. כאשר עושים עוד גיהוץ ועוד גיהוץ, אף אחד לא אמור לכסות את הגיהוצים הללו חוץ ממכם. למרות שרובנו אנשים נורמלים המבינים שאחד ועוד אחד שווה שניים, יש לנו בעיית קליטה מאוד רצינית. אנחנו פשוט לא קולטים שכאשר מוציאים כסף מכרטיס האשראי, זה יוצא מהכיס שלנו. הבנה קלה כבר עשויה להועיל לחיסכון מהותי.

    דבר נוסף שחשוב להבין עם התנהלות בכרטיסי אשראי הוא שכאשר מחלקים תשלום עבור מוצר נחשק לעשר תשלומים, כל מה שעשיתם זה למרוח את התשלומים. מכירים את זה שאתם אומרים לילד לנקות פרור של עוגה מהרצפה? הילד, במקום להרים אותו עם טישו בצורה מרוכזת, לוקח מטאטא ופשוט מורח את הלכלוך? זה מה שעושים לכם עם פריסת התשלומים. לא אמרנו שזה לא טוב. ברור שאם אתם מוכרחים לקנות משהו זהו כלי עזר שיכול לעזור לכם להשיג דברים הכרחיים גם כשאין מספיק. אך מעבר לכך, זה פשוט אסון. אסור לעשות פריסת תשלומים מבלי לחשוב על כך לילה קודם. 

  • סקר שוק

     

    לפני שאתם יוצאים לקניות, יש לכם עוד קצת שיעורי בית כדי לשייף את החיסכון להיות מקסימלי. איך מגדילים את החיסכון? בודקים איפה יותר יקר, במקום היקר תעדיפו לא לקנות ואיפה שיותר זול, לשם כמובן תלכו. תארו לעצמכם, בחנות תכשיטים אחת גרם אחד של זהב עולה 220 ש"ח, ובחנות שניה של זהב גרם של זהב עולה 190 ש"ח, זו דוגמא שיכולה להיות במציאות.

    אל תהיו פראיירים לחנות היקרה. חפשו את החנויות הזולות יותר. 

  • מה לא אמרנו? קניה בסופר- רק עם רשימה

     

    אנחנו לא מתכוונים להלאות אתכם בדברים. הנושא של לעשות רשימה לסופר לעוס ונגוס מכל כיוון אפשרי. אבל מה לעשות שזה אמיתי.

    כל חנות סופר, מעוצבת בצורה כזו שתגרום לאנשים לקנות יותר ממה שהם צריכים. את המוצרים שהם בבחינת מותרות או למשל פליימוביל בחנות כמו רמי לוי, אף פעם לא ישימו לכם בסוף. בעלי החנות רוצים שתעברו ליד זה והילדים יתעללו לכם בסבלנות עם פינצטה עד שתסכימו לקנות להם את מבוקשם. האמת היא שלא תמיד יהיו אלה הילדים. לפעמים אפילו מבוגרים שרואים מבצע מטורף על משחקים יגידו למה לא לנצל את זה. והנה עוד אחד שנפל ברשת של המבצעים.

    כאשר יש רשימה ביד, לא מתפתים לקנות את כל מה שמעצבי החנות מנסים לגרום לכם לקנות.

    בעת הכנת הרשימה לקניה בסופר חשוב מאוד שתדעו שאם לא תכננתם לעצמכם את ארוחות החג כמו שצריך, אתם עלולים להיתקל במהלך הבישולים במצרכים רבים שחסרים לכם. לכן, סתם בשביל הנוחות שלכם, כדאי שתעשו את כל התכנונים לפני הקניה הגדולה לחג.

    ועוד טיפ קטן. אל תצאו לקניה לפני שאכלתם איזה סנדוויץ' טוב. אם מגיעים לקנייה רעבים, אין מצב שלא קונים דברים מיותרים. בפרט אם המתנדב לעשות את הקניה הוא גבר. 

  • זהירות דוקרנים בדרך, מבצעים

     

    אם תמיד ידעתם כי מאחורי כל מבצע יש חשיבה רבה של מומחים בתחום המכירות, הרי שבערבי חגים משקיעים בכל הנושא הזה פי כמה. מה יש במבצע? בדרך כלל יהיו מבצעים על מוצרים הממוקמים בתחילת החנות, 1+1, קנה ב 300 שלם 250, ארבע ב 150…

לסיכום,

לא עושים דברים בספונטניות. אלא, מתכוננים לכל דבר עם כובד ראש ועם הרצינות הנצרכת לכך. אזרחים רבים במדינת ישראל לא נמצאים בחובות של מיליונים, אבל על דברים קטנים כמו הוצאות חורגות וחוסר תכנון תקציבי, הם עלולים ליפול למינוס. תחשבו על זה שאתם לוקחים על עצמכם מספר הוראות קבע החודש הזה, אין סיבה שחודש הבא תחזרו על הטעות הזו עוד פעם. על מנת להיות בטוחים שאתם נמצאים במאזן נכון, יש להיות עם היד על הדופק כל הזמן ולא לעשות "מה בא לי" כי לצאת מזה אחר כך, זה סיפור ארוך וכואב. 

מרגישים סחוטים כלכלית? לא יודעים איך נקלעתם למצב ביש בו אתם עומדים? הבנק מלחיץ אתכם לסגור את כל הפינות? אנו במגזין פיננסי מתמחים בהעברת משקי בית ממצב של התנהלות כלכלית גרועה להתנהלות כלכלית נבונה. רוצים גם אתם לישון רגוע בלילה? מוזמנים לתזמן פגישת היכרות ללא עלות.