כלכלת משפחה, השינויים הקטנים שיעשו לכם את ההבדלים הגדולים

יוני 23, 2021

תתפלאו לשמוע אבל בשביל לחסוך סכומים גדולים לא צריך לנקוט בצעדים דרסטיים וגדולים כל כך, לרוב, פעולות קטנות וצעדים זניחים הם אלו שיהפכו אתכם לעשירים הגדולים. וכן, לא תאמינו אבל הרבה מהאמידים מספרים שהם הגיעו למעמדם בשל חסכונות קטנים שלרוב נראים לא משמעותיים ולרובנו הגדול נראים שהם לא אלה שיביאו את הכסף הגדול. אז בואו ונעבור על כל הצעדים הקטנים אבל כמו שאמרנו גדולים שיעלו אתכם על דרך המלך.

הפרויקט קשור לכולם

דבר ראשון כדאי שתדעו, גם כאן המשפט "הכל מתחיל בראש" נכון ורלוונטי ביותר. החיסכון הכספי תלוי קודם כל בראש. ולשם כך יש לגייס את כל דיירי הבית מהקטן עד גדול. ולא, ילדים שלא מקבלים כוווווול מה שהם רוצים הם לא ילדים אומללים, ממש לא! וזה לא מופרך להרגיל ילדים לשינויים. הם הראשונים שיקבלו את הכל בשמחה. הם עם סתגלן במיוחד.

החיסכון לא הורס את החיים? 

אקסיומה רווחת במיוחד היא שלחסוך פרושו למרר את החיים.

אז צר לנו לאכזב אתכם, אבל זה פשוט לא נכון. להפך, כמה שתלויים יותר בכסף והוא זה שמשמח או מעציב אותנו החיים הופכים להיות לא נסבלים! ואם דיברנו על להרוס את החיים, זה המתכון "להרוס את החיים" בצורה מושלמת… 

לא רק במשכנתא חוסכים.

אנשים שחיים ללא העול הזה הם האנשים המאושרים ביותר! החיסכון והעמידה במטלות לקראת היעד מביאים סיפוק גדול ואיכות חיים, הרבה יותר מחיי בזבזנות ופזרנות חסרי רסן.

אם האושר מותנה בגורם כל שהוא, האושר הוא רגעי ולא מספק. לעומת החיסכון שנותן סיפוק ותגמול מתמשכים. 

איך עושים את זה?

אז בואו ונתקדם לשלב המעשי. כמה דוגמאות זמינות ושכיחות שיאפשרו לכם להתחיל מהיום לצעוד בדרך לחיסכון המובטח: 

1. הקנייה השבועית:

בקנייה בסופר ישנן כמה אפשרויות לחיסכון. דבר ראשון צאו לסופר עם רשימה. לא תאמינו כמה אפשר לחסוך! ההבדלים בין קניה עם רשימה לקניה ללא רשימה עלולים להיות גדולים במיוחד, נסו ותיווכחו. ומה ההסבר לכך? הסופר הוא מסיח גדול, כשאתם מגיעים לא ממוקדים גם דבר שלא הייתם צריכים הופך לחובה. רשימה מתוכננת מראש בלי הסחות היא זו שתמנע ממכם לקנות לחינם. כאן גם נכנס תכנון של הארוחות השבועיות שיכול גם להקל עליכם בהכנת הרשימה.

דבר שני, אל תתעצלו. צאו לסופר זול יותר גם אם הוא לא בדיוק מתחת הבית שלכם. לפעמים חמש דקות הלוך וחזור יכולות להוזיל סכומים יפים. דרך נוספת לחסכון היא, קנו במזומן. כשרואים את הכסף נגמר מול העיניים כבר קשה יותר לבזבז. מציאות. 

2. מסעדה:

סעיף שדורש שימת לב רבה. נכון, זוהי הנאה גדולה להשאיר בית נוצץ ולצאת לבלות. אבל, המחירים של בילוי לא מתוכנן שכזה עלולים להיות גבוהים מידי ואז זה כבר פחות נחמד… 

משפחה עם שלושה ילדים תשלם על בילוי מאולתר במסעדה 350 ₪ לכל הפחות(!) ובחישוב חודשי הסכום מגיע לסכום של לפחות 1400 ₪ לא מתוכננים. ייתכן מאוד שיציאה מהבית רק אחרי שאכלתם משהו עם תכנון הארוחה לפני היציאה, יורידו את העלויות במידה ניכרת. 

3. ימי הולדת:

יום הולדת הוא בהחלט אירוע מרגש! הילד מקבל ביום הזה הרבה "צומי" שנותן דלק לכל השנה כולה. אבל שימו לב, ההורים לא צריכים לקרוע את עצמם בשביל יום כזה חשוב ככל שיהיה! ממש לא! אפשר לחגוג את יום ההולדת בהרבה שמחה והנאה ובלי לזרוק לפח כל כך הרבה כסף.

נסו להיזכר אתם, אתם זוכרים אולי מה היה בבר המתוק של אחד מימי ההולדת לפני כמה שנים? משהו אחד אולי כן? רובינו לא זוכרים אילו ממתקים היו ואיך היה נראה הבר. שאנחנו כן זוכרים, וזוכרים מאוד חזק, את החוויה. הרגש. ובשביל זה לא צריך הרבה כסף…

לרוב, יציאה לחורשה או פארק נחמד יהיו חווייתיים, משחררים ומהנים הרבה יותר מאשר חגיגות בתוך אולם. כיום, ישנם רעיונות יפים מאוד לחגיגות כיפיות ללא עלות או בעלות נמוכה ממש, נסו ותיווכחו. 

4. אשראי:

האשראי הוא גנב כספים לא קטן. 

הוא נראה תמים כל כך וידידותי, כלי עזר נחמד ונגיש ואפילו בטיחותי ומוגן. אז זהו שלא, יש מישהו שיכול לעשות בו כרצונו ולהעלים ממנו כספים כלא היו, מיהו הגנב הזה? הגנב הזה הוא אתם בעצמכם. כשאתם יוצאים עם כרטיס האשראי לקניות אתם תקנו הרבה יותר מאשר יציאה עם מזומן. ולמה? הרבה יותר קל לגהץ כרטיס פלסטיק מאשר להוציא מהכיס כמה שטרות כחולים של 200 ₪. פסיכולוגי. 

מחקרים שונים העלו שקניה בכרטיס אשראי מגדילה את היקף הקניה ב 12% עד 18% מול קניה במזומן. 

והעצה שלנו היא, קחו לכם כמשימה להשתמש כמה שפחות באשראי ויותר במזומן, העליות שתחסכו יכולות להגיע גם ל 12,000 ₪ בשנה! כל זאת ללא שחסכתם מאומה, רק שינוי קטן במעשים. 

 5. חופשות ובילויים:

החופשות והבילויים הם שתי אפשרויות לזלילת כסף והם אוכלים כסף כפשוטו.

האמת היא שלא צריך להוציא ים כסף כדי להרגיש ש נ ה נ י ם. החופשה לא חייבת להיות מפוצצת בחוויות ואטרקציות בלי סוף כדי שנרגיש שבאמת נהנינו ובאמת כייפנו. לא. תוציאו את זה מהראש.

לילדים שלכם יכול להישאר טעם מתוק של חוויה משפחתית (אם רק תשכילו לתת אותו נכון…) גם בלי כל האטרקציות והחוויות המפוצצות. וכדאי שתדעו, ככל שתרגילו את הילדים לחוויות גדולות יותר בפעמים הבאות הם יצטרכו חוויות גדולות הרבה יותר ושום דבר לא יספק אותם.

יש כל כך הרבה מקומות לצאת אליהם. ישנם פארקים רבים מהנים בארצנו, מסלולי אופניים יפיפיים מוזיאונים מעניינים בעלות נמוכה או ללא עלות כלל ועוד. רק תפקחו עיניים תגלו עולם.

6. חינוך מגיל צעיר לכלכלה נבונה:

לא רק ההורים קשורים לעסק החיסכון וההתנהלות הנבונה. 

בתוך העסק המשפחתי יש לכם עוד שותפים, הם אנשים קטנים אולי, אבל אנשים לכל דבר. גם הם יכולים להיכנס לנושא, זה חשוב מאוד. אפשר לדבר איתם בגובה העיניים על הנושאים השייכים אליהם ולשתף אותם בנושאים בהם חוות דעתם והעדפתם.  

חינוך לכלכלה נבונה מגיל קטן הינה מיומנות נצרכת וחשובה להמשך חייו של הילד. בחינוך כזה אתם מקנים לו כלי עזר לחיים איכותיים יותר המנוהלים חכם הרבה יותר.

העולם כיום רץ אחרי כל כך הרבה קניות וצרכנות. הוא מעמיד אותנו מול הצורך לתת לילד גב חזק וללמד אותו להתמודד עם כל הסחף והעולם הקורץ.

לסיכום, 

בשביל להתנהל נכון אין צורך במהלכים גדולים כל כך, הפסיעות הקטנות והחשיבה לפני כל צעד הם אלו שיובילו אתכם לדרך המלך, לחיים שלווים ורגועים.  

מעוניינים לדעת עוד? מרגישים שהנושא קשור גם אליכם? פנו למומחים שלנו לעזרה מקצועית להתנהלות נכונה בנושאים הפיננסים. השאירו כאן את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם.