למה יועץ כלכלי יעזור לכם?

מאי 21, 2021

בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לתועלת שניתן להפיק מייעוץ של אדם מנוסה בתחום הנדרש. "אין חכם כבעל הניסיון" הניסיון המעשי והידע המקצועי שהיועץ צבר בשנות עבודתו הרבות בתחום, הם אוצרות פז המעניקים כלים מעשיים שאסור לפספסם בדרך להצלחה. 

החיים הם לעיתים כל כך מורכבים שהם נראים לא פעם בלתי אפשריים. אך לרוב, בעזרת מספר טיפים יעילים, הדרכה מקצועית, ראיה למרחוק וחכמה של אדם עם ניסיון, יכולים למצוא את השביל הנכון להגיע לפסגה. למה להמציא את הגלגל מחדש אם יש מישהו שכבר עבר תהליך דומה ועזר לאנשים באותו מקרה? חבל להוציא מאמץ מיותר ולהיכשל מחוסר ידע מתאים, כשיש מישהו שיכול להושיט לכם את כל הכלים הנדרשים על מגש של כסף. 

מי צריך ייעוץ כלכלי?

ייעוץ כלכלי למשפחה

הדרכה לכלכלה נכונה היא קריטית עבור משפחה המתמודדת עם קשיים כלכליים, אם היא רוצה לצלוח את החודש בכבוד ולא ליפול חלילה לחנק כלכלי. אבל שימו לב, גם משפחה המתנהלת כלכלית בצורה מיטבית תוכל להנות מייעוץ כלכלי שישפר את הניהול עוד יותר ויעזור לה למצות את המירב מהכנסותיה. כי מי לא רוצה לקבל טיפים מעשיים לצמצום הוצאות, הגדלת הכנסות וחיסכון לעתיד.

ייעוץ כלכלי לעסק

ניהול עסק הוא לא דבר של מה בכך. רבים הם העסקים שנפתחים ונסגרים תוך זמן קצר. לא רק זאת אלא שרוב העסקים שנפתחים לא שורדים זמן רב. ולמה? בעיקר בגלל מורכבות הניהול הכלכלי. לעומת זאת, ישנם עסקים רבים שפורחים ומשגשגים במקום שאחרים לא הצליחו בו. מה הסוד? מעטים הם העסקים שנבנו מעצמם, ללא לווי מתאים של אנשי מקצוע והגיעו להצלחה. רוב העסקים שהצליחו, לא התפשרו ולא חסכו במשאב היקר ששמו ייעוץ כלכלי. 

ניהול כלכלי נכון של העסק הוא אחד התנאים החיוניים לקיום העסק. אם אין לכם ניסיון קודם, מאיפה תדעו איך לנהל את כלכלת העסק נכון? האנשים המצליחים הם האנשים שהבינו זאת מספיק מוקדם ולא סמכו על הידע והכישורים האישיים שלהם. אלו פנו לקבל הדרכה מעשית המותאמת במיוחד לעסק הספציפי שלהם. הליווי הכלכלי נתן להם את הדחיפה קדימה.  

מה כולל ייעוץ כלכלי?

מטרתו העיקרית של היועץ הכלכלי היא להשיג לכם את הרווחיות הכלכלית המקסימלית. תחום הייעוץ הכלכלי כולל שירותים רבים המסווגים בהתאם לצרכי הלקוח. זה יכול להיות הדרכה לניהול כלכלי נכון, סיוע וחילוץ ממצב כלכלי קשה, בניית תקציב חודשי ועוד. יועץ כלכלי טוב ידע להתאים את הידע שברשותו לצרכים ולנתונים המשתנים בין לקוח אחד למשנהו ולהעלות אותם על דרך המלך. כל אחד בדרך שלו.

בסופו של דבר, מה יעשה יועץ כלכלי?

תוכלו לכלול את כלל השירותים של יועץ כלכלי בשלוש פעולות מרכזיות: 

  1. הצבת יעד מוגדר – היועץ יקבע יחד איתכם מהו היעד הכלכלי שלכם. זה יכול להיות הגדלת הכנסות, יציאה מחובות ועוד. לאחר מכן, היועץ יציב לכם דרך ברורה וסלולה, תוך כדי הגדרת מטלות שתצטרכו לבצע כדי להגיע ליעד שנקבע. למרות שהפן המעשי נתון בידיים שלכם, עדיין זה לא כמו  שתגדירו לבד יעד כלכלי. כאן יש מישהו שמלווה אתכם, אינו מרפה ממכם ומחזק אתכם עד שתשיגו את מטרתכם.
  2. התנהלות בעזרת טבלת אקסל – ליועץ כלכלי טוב יהיו טבלאות אקסל מוכנות המסווגות למטרות שונות. היועץ יתאים לכם את טבלת האקסל לצורך שלכם. הוא ידריך אתכם איך להתנהל ולהיעזר באקסל עד להשגת היעד. כי כשהמספרים והחישובים הכלכליים מופיעים באופן ברור מול העיניים, ההתנהלות הכלכלית הופכת להיות קלה בהרבה.
  3. ניתוח טבלת האקסל – לאחר שהזנתם את כל הנתונים הכלכליים שלכם, תקבלו תמונת מצב המבהירה את המצב הכלכלי שלכם. תמונת המצב תשקף את ההוצאות, ההכנסות, מצב חשבון הבנק שלכם וכו'. היועץ יעבור יחד איתכם על הנתונים, ינתח את ההשלכות וההשפעות ובהתאם להם יסיק מסקנות לבניית תוכנית כלכלית המתאימה לכם.

 

עם כל לקוח בכל בעיה או מטרה כלכלית כלשהי, יועץ כלכלי ינתח את הנתונים ויבנה תוכנית כלכלית להשגת היעד שהוצב. לעיתים המטלות שיציב לכם היועץ לא תהיינה קלות ותצטרכו להתאמץ עבורן. אך מהר מאוד תגלו בעצמכם את השגיאות הקודמות ותראו איך הדרך החדשה תעזור לכם לצאת מהבוץ שנכנסתם אליו. כך תצליחו למנף את העסק שלכם ולהוביל אותו קדימה. מאיתנו תקבלו עידוד רב, ייעוץ ולווי מלא עד שתעברו את התהליך המאתגר ותגיעו להצלחה הגדולה.

השגת המטרה הכלכלית אינה מסתיימת ביציאה מחובות, צמצום הוצאות וכדומה. התהליך שתעברו יחולל בכם מהפך שתהנו ממנו לאורך שנים. תלמדו כיצד לדחות סיפוקים, להשריש בכם את המודעות לניהול כלכלי נכון ותגלו בכם את היכולת לעקוב אחר הוצאות ולהבדיל בין הנחוצות למיותרות. משם הדרך לשגשוג כלכלי קצרה.

 

רוצים גם אתם להנות מייעוץ כלכלי מנצח? אנחנו כאן לשירותכם. לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.