מאוגוסט 2022 אסור להעביר כסף מזומן יותר מ 6,000 ש"ח

דצמבר 26, 2021

מבחינת המדינה, כל הכסף שעובר בין אנשים, צריך לעבור דרך אשראי והעברות בנקאיות. הרי מאיפה לכם הכסף? אם הוא לבן, מדוע איננו בחשבון שלכם. עד כה ההגבלה חלה על סכום של 11,000 שקלים. 

 

שר האוצר אביגדור ליברמן חתם על עדכון חוק שאומר שעסקאות גדולות במזומן הן מחוץ לחוק. חששות המדינה מפני העלמת מס, הן בעיקר על בעלי עסקים. אבל למרות זאת, גם אנשים פרטיים שבסך הכל מושכים כסף מחשבון הבנק שלהם, כדי לשים לב שהם לא מגהצים יותר מדי הרבה, גם מהם המדינה כבר חוששת. מטרת החוק היא לאכוף את כל הנושא של הלבנת הון. 

למי זה הולך להפריע? 

בחנויות רגילות אנשים לא נצרכים למזומן. רוב רובם של הצרכנים בימינו, משלמים בכרטיס אשראי. אבל תחשבו על נותני שירותים שונים, כמו טכנאי וכו', שהיו רגילים עד כה לקבל את הכסף שלהם במקום ובמזומן, מהיום, הם יצטרכו להמתין לראות את הכסף בחשבון הבנק שלהם, לאחר שהלקוח יחליט לעשות את ההעברה הבנקאית. 

מי הולך להנות מהאיסור להעביר 6,000 ש"ח במזומן

המרוויחה הראשית היא מדינת ישראל. אם עד היום המדינה בקושי אכפה את החוק האוסר לגבות יותר מ-11,000 שקלים. הרי ש 6,000 ש"ח, הם לא דבר כל כך נדיר. בחוק נכנס כי תהיה אפשרות להטיל מיסים על אנשים פרטיים שהפרו את החוק. הקנס יהיה בגובה של 10% משווי הסכום אבל עד תקרה של 25,000 שקלים. אבל חשוב לדעת, מי שכבר נתפס בעבר משלם כספים במזומן, מעבר לחוק, הקנסות שיוטלו עליו, יהיו גדולים יותר. 

עד כה לא קנסו על חוק המזומנים

המטרה של המדינה היא להתחיל לאכוף את הנושא הזה, ולהכניס כמה שיותר כסף למדינה. הכלכלנים של מדינת ישראל צופים כי בשנים הקרובות, מדינת ישראל הולכת לגרוף מיליונים על האכיפה של חוק זה. לפני שאתם מושכים הרבה כסף במזומן, תבדקו טוב טוב, אם אתם מוכנים לקחת סיכון קנס של 10% מהסכום אותו אתם הולכים להעביר לאי מי. 

אגב. זה לא משנה אם אתם עושים את העברת הכסף במזומן או בצ'ק. מבחינת המדינה זה היינו הך. אם אתם לא רגילים להשתמש בשירות הבנקאי של חברות האשראי, כדאי לכם להתחיל להתרגל, לפני שתחושו על בשרכם את הקנס הלא נעים הזה יורד מהחשבון שלכם. 

רוצים לדעת עוד על התנהלות כלכלית נבונה? הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם, כדי שהמומחים של חברת המפתח יערכו יחד אתכם תמונת מצב ממפה על מצבכם הכלכלי. כי למומחים שלנו יש את הכלים להוציא אתכם ממצוקות כלכליות אל חיי אושר ועושר ורגיע כלכלית. הכירו את המומחים שלנו, ותעזרו לעצמכם.