המדריך לגיוס עובדים חדשים, שיחסוך לכם כסף!

מאי 1, 2021

העסק תקוע? לא מתפקד היטב? השקעתם בו ים של כסף ואתם עדיין ממשיכים להשקיע בו מדי יום ביומו? לא רואים תוצאות? לכאורה יש עוד משהו חשוב שלא שמתם עליו דגש מתאים. עסק לא מתנהל מעצמו, מאחורי כל עסק מצליח עומדים אנשים שמשקיעים בו, מטפחים אותו ומונעים מתוך מטרה להשיג תוצאות איכותיות שיובילו את העסק להצלחה הגדולה. עסק חייב לכלול אנשים שפועלים עבורו ומניעים להצלחתו. כיצד מגייסים עובדים חדשים? האם תמיד נכון לגייס עובדים חדשים? לפניכם מספר עצות מועילות לגיוס עובדים נכון. 

לפני שנלמד אתכם על צורה נכונה לגיוס עובדים, חשוב שתדעו לפני כן אילו עובדים לגייס. כדי שהעסק שלכם יצליח הוא חייב לפעול באמצעות עובדים טובים. עובד טוב הוא עובד שכולל את הכישורים המתאימים לפעילות העסק ולא פחות מכך, הוא חייב להיות בן אדם אמין שניתן לסמוך עליו שיבצע את עבודתו כראוי. בנוסף, הוא צריך להיות בעל מוסר עבודה גבוה, כזה שמשקיע בעסק ומשתוקק להצלחתו. לאחר מכן, בדקו את השכלתו, הניסיון שיש לו, מצבו המשפחתי, מקום מגוריו וכו'. כל אלו הם לא פחות חשובים (בדרך כלל הנתונים הללו מופיעים בקורות חיים שיגיש לכם העובד).

לפניכם מספר עצות מועילות על אופן גיוס עובדים חדשים:

  1. הכניסו עובד רק כשיש לכם מימון לכך – בדקו אם העסק נמצא במצב המסוגל להכניס עובדים חדשים, מבחינת תקציב. אם אתם סבורים שהכנסת עובד חדש יגדיל את הרווחים לעסק, עשו זאת. אך גם אם לדעתכם העובד יוסיף לכם הכנסות, אתם חייבים לוודא לפני הכל שהוא לא פוגע בתקציב שלכם. אם אין לכם כסף מיותר כעת להעסיק עובד נוסף, הימנעו מכך. כדי שאם יקרה חלילה מצב בו הוא לא ישיג את התוצאות הנדרשות, הוא רק ידרוש ממכם משכורת מדי חודש מבלי להכניס כסף שמכסה את העסקתו.

    גם אם הוא כיסה את ההוצאה, לא תמיד הוא מצדיק את העסקתו בגלל הכוח והעבודה שמושקעים בו מלבד הכסף. אל תזלזלו בזמן גם הוא משאב יקר לעסק. העסקת עובדים לא נכונים או בזמן לא נכון, עלולה לפגוע בתזרים הכלכלי של העסק ולהשיג את התוצאה ההפוכה.

     

  2. בדקו את איכות העובד החדש – וודאו  שאתם לא משלמים משכורת לפח. עובד בעסק חייב להצדיק את ההוצאה עבורו. כלומר, הוא חייב לכסות את ההוצאה ולהשאיר רווח נקי. כיצד בכל אופן לא תגיעו למצב בו אתם מעסיקים עובדים ולאחר כמה חודשים שאתם משלמים לו אתם מגלים שהוא לא קידם את העסק כלל וההוצאה הייתה לחינם? עוד לפני שאתם מקבלים את העובד לעסק, וודאו ככל האפשר את התאמתו של העובד לעסק בכך שהוא כולל את הכישורים והתכונות המתאימות. לאחר שקבלתם את העובד, חשוב מאוד תוך כדי העסקתו, לשים עליו עין, במיוחד בחודשי העבודה הראשונים. בחנו את אופן עבודתו ואת התוצאות שהוא מפיק לעסק. לפיהם החליטו את כדאיות העסקתו. כך אתם יכולים להיות רגועים שאתם לא זורקים כסף לפח ולהיפך, אתם מתקדמים להשגת מטרת העסק.

     

  3. השקיעו בעובדים הקיימים במקום לגייס עובדים חדשים – נראה לכם קשה מאוד לבחון עובד חדש ולוודא במאה אחוז שהוא אכן מתאים ויגדיל את ההכנסות לעסק? קבלו את העצה הבאה. לעיתים דווקא השקעה נוספת בעובדים הקיימים יכולה לחסוך לכם את הצורך בגיוס עובדים נוספים. השקיעו בעובדי העסק, טפחו אותם, קדמו אותם, תנו להם הכשרות מתאימות כך שיצליחו להפיק תוצאות איכותיות יותר ולהגיע להספקים גבוהים יותר. מלבד הקידום הטכני של העובדים, העניקו להם תנאי עבודה טובים, פנקו אותם מדי פעם, העלו את השכר שלהם, הבטיחו בונוסים וכדומה כדי להגביר את החשק שלהם לעבוד ולהצליח. עובד מרוצה הוא גם עובד טוב, חשוב לשים על כך דגש. השקעה כספית כזו יכולה לחסוך לכם יותר ממה שהייתם משלמים על העסקת עובד חדש שמי יודע כמה הוא עונה לדרישות העסק. חשוב לזכור כי עתיד כלכלי של עסק, לעיתים יכול להיות תלוי בעובד אחד.

     

  4. תקנו את צורת ההתנהלות העסקית – ללא ספק, עובדים גורמים לעסק לפעול ולהצליח. אך, לא תמיד הם התנאי היחיד לכך. גם אם העסק שלכם כולל מאה עובדים, לא חייב להיות שהוא יצליח בגלל זה. אם ניהול העסק והעובדים הוא לא תקין, העסק לא ישיג את המטרה שלו. לכן, לפני שאתם מגייסים עובדים חדשים, בדקו מה אתם יכולים לשפר בניהול העסק שלכם וכיצד אתם יכולים לקדם אותו. לאחר ששיפרתם את ניהול העסק, שיניתם אותו לטובה וקידמתם אותו צעד אחד נוסף, סביר להניח שתגלו שאין לכם עוד צורך בגיוס עובדים נוספים וההתנהלות החדשה והאיכותית יותר כבר פעלה את פעולתה. 

לסיכום:

העסקת עובדים בעסק היא אחד הפרמטרים הנדרשים לפעילות קיום העסק. קיום העסק לא תלוי במספר העובדים. לעיתים גם מספר עובדים מינימלי יכול לזנק את העסק. לכן, חשוב מאוד  לשים לב כשיש צורך בגיוס עובדים חדשים, לא לעצור את עצמכם. עובדים בהחלט יכולים לקדם את העסק שלכם. אך לא לפני שבצעתם את כל העצות שהצגנו עבורכם כאן. לאחר מכן שקלו היטב את כדאיות העסקת עובדים חדשים וקבלו את ההחלטה המתאימה עבורכם בכובד ראש. כי טעות קטנה בגיוס עובדים חדשים יכולה לעלות לעסק שלכם ביוקר. לעומת זאת התנהלות נכונה, יכולה לחסוך לכם כסף רב ועוגמת נפש רבה. אז צאו לדרך. בהצלחה.

צריכים עזרה בהתנהלות העסקית שלכם? מחפשים איך להפוך את העסק שלכם למוביל? רוצים לקדם את העסק שלכם? הגעתם למקום הנכון. אנו בהמפתח לליווי עסקים נמצאים כאן בשבילכם, כדי לתת לכם ייעוץ עסקי מנצח ומתאים לעסק שלכם. צרו קשר עוד היום ונשמח לקדם לכם את העסק. פגישה איתנו היא ללא התחייבות מצידכם. אל תפספסו הזדמנות להתייעל.