מה ההבדל בין ייעוץ כלכלי לייעוץ עסקי?​

גם לכם יצא לפגוש יועצים עסקיים ויועצים כלכלים ולא הבנתם מה ההבדל ביניהם?
המושגים האלה נשמעים דומים ומבלבלים ולכן נתחיל בהסבר קצר לגבי כל אחד מהם:

  1. יעוץ כלכלי: המטרה של הייעוץ הכלכלי היא הקניית הרגלים פיננסים טובים ונכונים ובדיקת היתכנות פיננסית לכל מיני רעיונות שעולים ללקוח.
  2. יעוץ עסקי: היועץ העסקי יבדוק את מצב העסק היום, לאן הוא שואף להגיע ומה הוא עושה על מנת להשיג את היעדים שהוא מציב לעצמו. היועץ יציג אסטרטגיות חדשות על מנת לעזור לעסק להשיג את המטרות אותן הוא רוצה להשיג.

לפני שפותחים עסק יעוץ כלכלי הוא בגדר חובה! הוא נותן ליזם מבט כולל על כל ההיבט הכספי שכרוך בפתיחת עסק לדוגמה:
עלות ראשונית של ציוד, שכירות, כוח אדם, מלאי, ביטוח ועוד.
בגלל שפתיחת עסק היא סיכון מצד היזם והמשפחה שלו – צריך גם לקחת בחשבון את התקופה שהוא לא יכניס כסף הביתה אלא רק יכסה את העלויות הראשוניות.
יעוץ כלכלי הוא גם אפשרות מצוינת לבעל עסק שמרגיש שהוא לא ממש מבין את נושא הכספים בעסק שלו או שהוא לא מצליח להרוויח את הסכומים שהוא היה רוצה.
עסק שלא מצליח להגיע לרווח שהוא רוצה – המצב הזה יכול לנבוע מכל מיני דברים כמו: מלאי גדול מדי, הוצאות גבוהות מדי, מחיר מכירה לא מתאים, כוח אדם לא אפקטיבי, בעיות גבייה ועוד .

היועץ הכלכלי בעצם בודק את כל הדברים האלה ומוצא את ה"דליפה" , מתקן אותה ע"י מתן פתרונות ויוצר מנגנונים על מנת למנוע את היווצרות הבעיה שוב.

מה בד"כ כולל היעוץ הכלכלי:

בדיקת היתכנות כלכלית האם מה שהיזם דמיין כשחשב על העסק- הוא בר ביצוע מבחינת תקציב.

  • בדיקה של התקציב ההתחלתי הנדרש כולל תכנון של מקורות מימון.
  • בניית מודל עסקי ומתן מענה לשאלות ארגוניות כמו:
    •  להחליט מה התפקיד של היזם בתוך שרשרת האספקה.
    • באיזה מחיר הוא קונה את המוצר ובכמה הוא מוכר?
    • מה הוא קונה מוכן ומה הוא מייצר?
    • כמה עובדים להעסיק ועוד.
    • בניית תוכנית עסקית.

עוד סיטואציה בה הלקוח ייעזר בייעוץ כלכלי היא אם הלקוח רוצה להתרחב.
היועץ יבדוק את המצב הכלכלי של העסק, האם יש לו את המשאבים והתשתית להתרחב האם הוא יוכל לעמוד בהתחייבויות הכלכליות שלו ויגיע להחלטה מושכלת לגבי ההתרחבות.

היעוץ העסקי מטפל בכל הנושא של "לאן העסק הולך?".
לפעמים כדי לצאת ממצב מדשדש ולא מתקדם לשום מקום, עסק צריך לקבל תמונה של העסק שלו מנקודת מבט חיצונית.
התהליך הוא ארוך יותר וכולל מס' שלבים: צפיה, הסקת מסקנות ותוכנית פעולה.
היועץ מגיע לבית העסק ומסתכל על ההתנהלות שלו מכל הבחינות. הוא רואה את כל התמונה מנקודת מבט חיצונית ולכן הוא מסוגל לראות "מה לא עובד" בצורה בהירה יותר. 
אחרי שהוא מבין את העסק הוא בעצם משקף לבעל העסק את מה שהוא ראה:
מה הוא ראה בעסק שעובד טוב? מה הוא ראה בעסק שלא עובד ולא מועיל לתהליך? האם כמות כוח האדם בעסק מתאימה או לא מתאימה? האם העסק עומד ביעדים שהוא הציב לעצמו?
לאחר מכן, היועץ ישב עם בעל העסק והם יחליטו ביחד מה לשמר ומה לשפר – מה עוזר לעסק ומה מכשיל אותו ובנוסף, הוא ייתן לו דרכים חדשות להשיג את היעדים שלו בדרכים שהוא לא חשב עליהן.

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

טיפים לחסכון

מדינת ישראל מכירה בצורך של פש"רים לרכוש דירה, והיא מבינה, כי זה שפשטתם רגל, לא אומר כלום לגבי הרמה הניהולית בה אתם מנהלים את הכסף>>>
קיבלתם סירוב משכנתא שניה לפני חתימת החוזה? אסור לכם לתת לסירוב המשכנתא להשתלט על חייכם. אם יש לכם מטרה אתם לא צריכים לוותר עליה. המומחים>>>
זוג צעיר שרוצה לרכוש דירה, דבר ראשון הולך להוציא אישור עקרוני על מנת להיות רגוע שיש לו על מה לחתום חוזה. אבל אנחנו שוכחים שאישור>>>