מה צריך לדעת על כרטיסי אשראי?

דצמבר 12, 2021

לפני שאנחנו מתחילים לדבר על כרטיסי אשראי, דבר ראשון נתחיל מהבסיס. כרטיסי אשראי צריכים להיות בארנק כמה שפחות. יש כאלה שכאשר פותחים את הארנק שלהם מציצים משם כרטיסי אשראי בעשרות. אנחנו ממליצים לכם להתחיל להוריד פרופיל ולהתחיל לעבוד בעיקר עם מזומן. 

מי יכול לעקוב אחרי כל כך הרבה כרטיסי אשראי? 

תתחילו לשאול אנשים שיש להם כמה כרטיסי אשראי, האם הם יודעים בסופו של חודש כמה כסף יוצא להם בכל חודש מהחשבונות שלהם, הם יאמרו לכם שפחות. אבל נקודה זו היא רק אחת מהחסרונות הרבים שיש בהימצאות כרטיסי האשראי. הבעיה העיקרית היא החשק הבלתי נדלה לבזבז כסף. כאשר יש לכם הרבה כרטיסי אשראי שבכל אחד מהם יש לכם הנחה רצינית על מוצרים שונים, אתם רוכשים אותם רק בגלל שחבל לכם על ההנחה. זה המפתח לחיי בזבזנות. 

איך אפשר למנוע עמלות יקרות כאשר לוקחים את המשכנתא? 

  • כלל ראשון, מציבים כמה שיותר נקודות יציאה. נקודות יציאה, הן לא משהו פיזי אלא בסך הכל עוד סעיף שאתם צריכים לזכור לדבר עליו בשלב החתימות על המשכנתא שלכם. כמובן שפקיד המשכנתאות יגיד לכם שאי אפשר לשלב כמה שרוצים, אבל אתם צריכים לתת לו את ההרגשה שאתם יודעים שאפשר כמה שרוצים… כאשר פורעים את המשכנתא בטווח של נקודת יציאה, אין לכם חובה לשלם עמלות היוון על אותו מסלול בו יש עמלת פירעון מוקדם. 
  • כלל שני, לא ממחזרים מסלולים יקרים מדי. אם אתם רוצים למחזר אך יש מסלול אחד שעמלת ההיוון שלו מדי יקרה עבורכם, אתם יכולים לפרוע את כל ההלוואה חוץ ממנו. כמובן שזה כלל מאוד כללי, ויש פעמים בהם למרות העמלות הגבוהות, יהיה שווה לכם למחזר את המסלול. 
  • כלל שלישי, לא תמיד מה שעושים עם כסף זה לפרוע. יש לכם כסף? אתם מוזמנים להשקיע אותו בתחום הנדל"ן או בכל תחום אחר. בחו"ל אנשים לא רוכשים דירה אפילו לא לעצמם, כי חבל על הכסף שאפשר להשקיע. 
  • כלל רביעי, מתמקחים מראש עם יועץ המשכנתאות הבנקאי על גובה העמלות העתידיות. עמלות היוון, אינן בגדר הפתעה. אתם יכולים לראות בתמהיל המשכנתא שלכם אילו עמלות היוון יהיה לכם על כל מסלול ביום בו תרצו לסגור את המשכנתא שלכם. ולכן, חפשו את זה עם יועץ משכנתאות פרטי, ותתמקחו על כך. כי רוב רובם של אזרחי ישראל ממחזרים משכנתא לפחות פעם אחת בחיים. 

כמה כרטיסי אשראי צריך? 

זו שאלה של אנשים רציניים. המומחים שלנו טוענים שעם שני כרטיסי אשראי המצב הוא אידיאלי. באילו שני כרטיסי אשראי תבחרו מבין כל הכרטיסים שיש לכם? הכרטיס העיקרי בו תעדיפו להשתמש, יהיה כרטיס האשראי שקיבלתם בבנק. כרטיס אשראי נוסף הינו כרטיס איתו אתם מקבלים הנחות משמעותיות בסופר בו אתם עורכים את הקניה השבועית שלכם. 

יש לכם עסק עצמאי? 

לבעלי עסק עצמאי מומלץ לפתוח חשבון בנק נפרד. כמובן שלא מדובר בעסק שמכניס אלפיים שקלים בחודש, אלא עסק עצמאי שהוא ההכנסה העיקרית שלכם או מתעתד להיות כזה. למה לפתוח חשבון בנק נפרד? וממה יהיה לכם כסף בחשבון הביתי אם הרווחים נכנסים רק לחשבון העסקי שלכם? 

כאשר יש חשבון בנק נפרד עובדים בצורה בה מעבירים לחשבון הבנק הביתי שלכם כסף מדי חודש. כביכול חשבון הבנק העסקי שלכם הוא הבוס וחשבון הבנק הביתי הוא המועסק. ואז מדי חודש אתם מבצעים העברה לחשבון הביתי ממש כמו שכיר… 

רוצים לדעת עוד על פעילות נכונה בעסק או במשק הבית שלכם? 

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. חברת המפתח זו חברה שקמה במטרה לעזור למשקי בית ולעסקים להגיע למצב אידיאלי של ניהול תזרים מזומנים נכון. מבחינתה אתם צריכים להפנים שאין זה משנה כמה אתם מרוויחים מדי חודש, אתם צריכים להתנהל בצורה תקינה. לא מי שיש לו הכי הרבה כסף הוא המנצח במשחק הזה, אלא מי שמנהל את החשבונות שלו בצורה הכי נכונה, הוא ורק הוא המנצח. 

אנו מקבלים עשרות פניות מדי חודש של אנשים שלא יודעים כלל על המושג של התנהלות כלכלית נבונה, אחרי שהם כאן הם יוצאים אנשים חדשים בעלי לב בריא יותר. פתאום הם רואים אור בקצה המנהרה. החלום הופך למציאות והם מתחילים לקחת את המושכות לידיים עם ליווי החברה. זו מתנה ששווה המון. 

רוצים גם לעשות סדר בעניין? הקליקו כאן לפגישה עם המומחים בתחום כלכלת המשפחה.