מחפשים דרך לנקות מאגר אשראי שלילי? אל תתפתו לרמאים, אין דרך לחזור

יולי 21, 2021

גם אתם נתקלתם בפרסומת המציעה פתרון מופלא של מחיקת מאגר אשראי שלילי?  חשוב שתדעו שמדובר ברמאים שמנסים להוציא ממכם כסף תמורת פעולה פשוטה ביותר שכל אחד יכול לבצע בעצמו. ועוד יותר מכך, פעולה זו עשויה להוביל אתכם למצב אשראי גרוע בהרבה מזה שהייתם עד כה. היא כלל לא פותרת את הבעיה של סירוב נתינת אשראי מגורמי אשראי שונים, היא יכולה רק להחמיר אותה.

מהי התרמית הטמונה בניקוי דירוג אשראי שלילי?

לאחרונה יצא טרנד חדש המציע פתרון לדירוג אשראי שלילי. אנשים רבים מתפתים להצעה, משלמים אלפי שקלים ונופלים בפח. מדובר בחברות המציעות "פתרון" לאנשים תמימים שכלל לא לא מודעים לכך שהם יכולים לעשות זאת בעצמם. 

האנשים או העסקים שקונים את השירות משלמים אלפי שקלים (בזמן שהם יכלו לחסוך את התשלום ולבצע אותו לבד) הם לבסוף מגלים כי ה"פתרון" כלל לא עוזר להם. הרי הם פונים לבנק או כל גוף אשראי אחר כדי לבקש הלוואה והבנק מסרב לתת להם את הלוואה. לפני שהבנק מאשר הלוואה הוא בודק את מאגר האשראי של הלקוח כדי לבחון את רמת הסיכון הקיימת. אם מחקתם את נתוני האשראי או שעשיתם זאת בעזרת גורמים שונים, הבנק רואה שאין נתונים במאגר וקיימים רק נתונים חדשים שהחלו להיאגר בזמן האחרון בלבד, וזה עוד יותר מחשיד אותו. ולמה? כעת אין לבנק אפשרות לדעת מהו מצב מאגר האשראי שלכם והאם ניתן לסמוך עליכם בהחזר ההלוואה. וזה אומר שמחקו את הנתונים הקודמים כי היו בהם נתונים לא חיוביים.

חברות אלו מנסות למשוך לקוחות בכך שהן מדווחות על מספר מאגרי אשראי שהם כבר ניקו. על פי הנראה מדובר רק בניסיון שכנוע והמספרים לא ממש אמיתיים. זאת מלבד העובדה שרמאים אלו פשוט נכנסים לאתר של בנק ישראל, רק מסמנים וי על מחק נתוני אשראי וממתינים מספר ימים עד שמתקבל האישור.

למה צריך את מאגר נתוני האשראי?

את המאגר הקימו משתי סיבות: 

  1. לעודד תחרות בין גורמי האשראי השונים. 
  2. לתת אפשרות לגורמי האשראי להכיר את הנתונים הכלכליים של כל מבקש אשראי. כך הוא יוכל לקבל תמונת מצב לגבי יכולת ההחזר שלו ולהוריד את הסיכון של הבנק לגביו. 

מה תגובתו של בנק ישראל בנושא?

בבנק ישראל מודיעים לכלל הציבור שמחיקת נתוני אשראי ניתן לבצע באופן עצמאי באתר של בנק ישראל ללא עזרתם של החברות המציעות זאת וללא תשלום כלל. כמו כן הם מדווחים כי על הציבור להיזהר לא לבצע פעולה זו, כי אין דרך חזרה. לא ניתן לשחזר נתונים למאגר אשראי שמחקו. הדבר עלול לסבך אתכם עוד יותר ממאגר הכולל בתוכו נתוני אשראי שליליים. כי בדרך כלל המאגר כולל גם נתוני אשראי חיוביים שיכולים להוות עבורכם יתרון ובמקרים רבים להציל את המצב. 

במקרים רבים אחרים ניתן גם לדבר עם הבנק, להסביר לו את המקרה שהוביל לנתונים השליליים ולהוכיח לו יכולת החזר טוב ולעיתים רבות הבנק ישתכנע ויאשר לכם אשראי. זאת מומלץ לעשות בעזרת יועץ כלכלי או יועץ משכנתאות למקרה של משכנתא. 

צריכים עזרה בכל הבלאגן? רוצים מישהו שיעבור על חשבונות העו"ש שלכם, ויגיד לכם מה אתם צריכים לשפר ולייעל לקראת המשכנתא או לקראת כל הלוואה אחרת? אנו נשמח לעזור לכם החל מהתיכנון המוקפד של הוצאות מול הכנסות, וכלה בסידור ההלוואות ותיעדופן. אחרי שתלמדו איך מתנהלים כלכלית כמו שצריך, תראו כי לא בטוח שאתם זקוקים להלוואה כמו שחשבתם שאתם אכן…

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם.