מי זכאי להנחה בארנונה?

ספטמבר 5, 2021

זוג צעיר שמתחיל לשלם לבד את כל התשלומים החודשיים פתאום קולט שחוץ משכר דירה יש לשלם עוד לפחות אלפיים שקלים על ביטוחים, ארנונה, חשמל, גז, מים ועוד ועוד. לכן, אם אתם זכאים להנחה באנונה, חבל שלא תקראו את הכתבה הבאה. 

מהם המדדים לנתינת הנחה בארנונה? 

על מנת לזכות תושב בהנחה מסתכלים על גובה ההכנסה שלו ועל מספר הנפשות במשפחה שלכם. לא תמיד הנתון של הכנסה נמוכה ישפע ישירות על ההנחה. אבל זה נתון שיכול להשפיע והוא מחייב בדיקה. 

איך מחשבים את ההכנסה של התושב? 

מבחן ההכנסה לא נעשה רק על פי ההכנסה של המחזיק בנכס אלא של כל מי שגר בבית. מה שאומר שאם יש לכם ילד מעל גיל שמונה עשרה שמכניס כסף באופן מסודר, והיתה לכם הנחה בארנונה עד היום. מהיום תאלצו לשלם ארנונה יקרה למרות שהוא לא משתתף אתכם בהוצאות הבית. אבל, לא כל הכנסה נחשבת להכנסה.

מהן ההכנסות המותרות לצורך קבלת הנחה בארנונה?

  • משכורת לחיילי מילואים
  • אם יש לכם דירה להשקעה שמכסה לכם את השכירות שאתם בעצמכם משלמים או את המשכנתא שלכם, לא יחשבו לכם את זה כהכנסה. 
  • משכורת חודשית פחות משכר מינימום של ילד שדר אתכם בבית. אבל גם משכורת של ילד שלכם יחשבו רק חצי ממנה.
  • קצבאות שונות מביטוח לאומי:
  1. קצבת ילדים
  2. קצבת זקנה
  3. קצבת נכות לילד
  4. מענק עבודה
  5. ועוד. 

המתגוררים יחד עם כמה חברים באותה דירה, יכולים להיות זכאים לקבל הנחה בארנונה כל אחד לפי חלקו בדירה. אבל בכל אופן, בשביל לקבל את ההנחה בפועל, אתם צריכים לדבר עם העיריה ולהגיש בקשה מסודרת. 

חישוב ההכנסה לשכירים ולעצמאיים

לשכירים מחשבים את ההכנסות על פי שכר הברוטו המופיע בתלוש בשלושת החודשים האחרונים של השנה הלועזית שלפני הגשת הבקשה לקבלת הנחה בארנונה. דרך נוספת לחישוב ההכנסות של שכירים- על ידי ביצוע ממוצע של 12 תלושים של השנה הלועזית הקודמת. 

לעצמאים מחשבים את ההכנסות על פי שומת המס שהגיש רואה החשבון לרשויות המס. כנגד התלושים של העצמאיים יש לשכירים שומת מס ועל פיה הם מתנהלים עם עצמאיים כאשר צריכים לחשב להם הכנסה. מחלקים את ההכנסות ל-12 ועל פי המדדים של החודשים האחרונים של השנה משווים לזכאות שלהם בארנונה.

מה צריך לעשות כדי שההנחה תקרה בפועל? 

 על מנת לבקש את ההנחה אתם צריכים לגשת בחודשים הראשונים של השנה הלועזית לרשות המקומית. בדרך כלל זה יהיה העירייה. אבל אם אתם גרים ביישוב עם מועצה אזורית אתם צריכים לגשת למועצה האזרית שלכם ולהגיש את הבקשה. כדי למנוע מעצמכם למלא טפסים רבים ומתישים כאשר תגיעו למקום, אתם יכולים להוריד מאתר האינטרנט חלק מהטפסים כך שתביאו אותם ותחסכו לעצמכם זמן שהות במקום. 

אם לא אישרו לכם הנחה בארנונה, אתם יכולים לערער על החלטה זו של הרשות המקומית ולנסות להגיש את הבקשה שוב. 

שימו לב

  • אם יש לכם זכאות לכמה סוגים של הנחות בארנונה אתם לא יכולים לקבל את כולן. אבל מה שכן, תקבלו את ההנחה הגבוהה ביותר, אליה אתם זכאים. אם אתם מתגוררים עם עוד מישהו בנכס שלכם ושניכם זכאים לקבל הנחה בארנונה, תהיה הנחה, אבל רק אחת מהן. אי אפשר לקבל שתי הנחות על אותו נכס.

     

  • גובה ההנחות והזכאות על פי נתונים, נקבעים על ידי הרשויות המקומיות, ואין לכם דרך לערער על כך. לקראת תחילת שנת המס יפרסמו הרשויות את הנתונים. כך שפעם בשנה אתם יכולים להתעדכן ולבדוק האם ההנחה שלכם משקפת את ההנחה לה אתם זכאים.

     

  • אם יש לכם טיפול רפואי חריג שהעלויות שלו יוצאות דופן, יכול להיות שאתם זכאים לקבל הנחה בארנונה על החשבון.

     

  • זכאי שלא ישלם את החובה שלו לעיריה במועד התשלום הדרוש, לא יקבל את ההנחה ואחרי זמן כבר יחוייב במלא סכום הארנונה בלי הנחות כלל. לכן, אם יש לכם הנחה בארנונה, שימו לב לשלם בזמן כי חבל על הכסף שלכם.

     

  • למבוגרים מעל גיל שישים המנהלים עסק קטן, יכול להיות שהם זכאים לקבל הנחה נוספת חוץ מההנחה הקיימת שיש להם בגלל ההכנסה הנמוכה, גם לטובת העסק שלהם. 

צריכים עזרה ויעוץ כלכלי? 

צריכים עזרה ויעוץ כלכלי! אין מישהו בארץ הזו שלא צריך את זה. כי העולם שלנו מלא בפרסומות שווא, שמשכנעות אתכם לקנות בכסף שאין לכם את מה שאתם לא צריכים. לכן, כדי להגיע למצב אידיאלי שאתם מנהלים את הכספים שלכם על פי מה שצריך ולא לפי חשקים טבעיים ורצונות בלתי נשלטים, אתם צריכים הכוונה של מומחים. 

אני רוצה להיפגש היום עם המומחים של חברת המפתח ללווי והקמת עסקים.