מתחילים שנה חדשה? מתחילים להתנהל נכון!

אוגוסט 30, 2021

החופש הגדול הסתיים והחגים בפתח. אין כמו חגים כדי לאחד את המשפחה ולעשות אותנו למשפחה חמה ואוהבת. אבל מה עושים כדי לשמור על איכות החיים? מה עושים כדי שהמשפחה שלנו תשאר שמחה והחיוך לא ירד לה מהפנים? 

מחקרים מראים כי כסף לא מביא עושר אך לעומת זאת, התנהלות כלכלית נבונה מביאה גם מביאה עושר רב למתנהלים נכון. 

לפניכם טיפים להתנהלות כלכלית נבונה. לקראת השנה החדשה. אנחנו אוהבים לחדש, לרענן ולשנות. דרך ריענון הכללים וסימני הדרך להתנהלות כלכלית נבונה, אתם יכולים להביא את עצמכם ואת הבית שלכם למצב אופטימלי של משפחה מאושרת. 

אז מה עושים כדי להתנהל נכון כלכלית?

חוסכים

לו הייתם רובוטים הייתם יכולים להסתפק בסגירת חודש. סגירת חודש זו מטלה שרוב אזרחי ישראל מסוגלים לעמוד בה. הבעיות מתחילות כאשר מתעוררים בנו חשקים לדברים שהם מעבר לסגירת חודש. טיול לחו"ל, פריט נוי יקר. מה עושים? איך מנהלים חיים מאושרים ולא מתקמצנים? פשוט חוסכים. 

אם אתם יודעים שבסוף כל חודש אתם נשארים עם סכום של 1,500 ש"ח, אחרי המשכנתא ואחרי הקניות בסופר ואחרי כל מיני הוראות קבע שונות, אזי אל תתיחסו אליהם כאל כסף מיותר אלא, כדאי שתשמרו אותם בקופת חיסכון שלא תהיה לכם זמינה בכל רגע ללא שיקול דעת מספק. 

קופת חיסכון עשויה להיות זאת שתהפוך לכם את ההרגשה מאין ליש. זה נותן תחושה כי יש לכם מעין להוציא כסף למקרה בו תחושו בצורך עז לרכוש דבר חדש וחיוני. 

מספיק עם ההלוואות

יש לכם כסף מיותר לשלם על ריביות הבנק? כנראה שלא. כאשר לווה מגיע לבקש הלוואה של 30,000 ש"ח, הבנק רואה בו מקור לניצול. אין מצב שבן אדם שהכל חלק אצלו מגיע לבקש הלוואות. (כמובן שאנחנו לא מכלילים את הלוואות המשכנתא למיניהם). לכן, בדרך כלל הלוואות לכל מטרה יהיו יקרות מאוד ויש מצב שתשלמו כמעט פי שתיים מסכום הקרן שלכם כדי להחזיר את ההלוואה יחד עם הריביות עליה לבנק. רוצים להוציא עוד מרפסת מהבית? תחסכו כסף בצד ואז תעשו זאת. דמיינו לעצמכם כאילו אתם משלמים לבנק את ההלוואה, רק שבמקום לעשות זאת אחרי לקיחת ההלוואה אתם עושים את זה לפני. ככה תסתכלו על חיסכון.  

אגב, זו שיטה שהרבה אנשים עושים אותה באופן רשמי כהכנה לחתונות הילדים. הם שמים כל חודש בקרן המיועדת לכך, 500 שקלים, למשך מספר מוגדר של חודשים. כאשר יזדקקו לכסף הזה בהכנות לחתונה, הם יקבלו "מענק" של 70,000 ש"ח, רק בלי הלוואה הדורשת התחייבות להחזר. בדקו אופציה כזו. 

לוקחים בכל אופן הלוואה? אל תתנו לבנק לנצל אתכם

חשוב שתדעו שהבנק הוא ממש כמו שוק הומה אדם. כל בנק עומד בקרן רחוב אחרת וזועק במלוא גרונו את מרכולתו לרבים. כאשר מגיע לקוח, הוא יכול לנסות להוריד את המחיר בכל מני דרכים. קודם כל הוא יכול להתווכח עם הרוכל. דבר שני, הוא יכול לגשת לרוכל אחר ולהגיד לו שהמתחרה שלו הציע לו סחורה בסכום כזה וכזה, האם אתה רוצה לתת לי יותר זול?

ממש כך מתמקחים גם מול הבנקים. קודם כל מתווכחים. 

אחר כך מנסים לגשת לבנקים מתחרים להראות להם את ההצעה הקודמת… אנשים שתחום עיסוקם לא נפגש עם הבנק בחיי היום יום, יקשה עליהם מאוד לעשות את שלב המיקוח מול הבנקים. פחות בגלל שזה באמת קשה כמו בגלל שפשוט צריך את האומץ לעשות זאת. אנו בחברת המפתח לכלכלת המשפחה נשמח לעזור לכם לגייס כל הלוואה חיונית. יש לנו את הקשרים ואת אנשי המקצוע שמכירים את השוק ונהירה להם הידיעה  איזה בנקים יסכימו להוריד ריביות ועם איזה פקיד אפשר לדבר בשביל זה. הקליקו כאן. 

מציעים לכם דבר שנשמע מדי טוב? חשוב לבדוק בעיון מה התוקף להטבה

אם אתם כבר קצת ותיקים בשוק העולם הרחב, ודאי יצא לכם לרכוש חבילת טלפוניות בזיל הזול ולגלות אחרי שנה וחצי כי בכל חצי השנה האחרונה שילמתם על כך ביוקר. אל תתנו לזה לקרות. כאשר אתם רוכשים משהו שדורש ממכם לשלם בהוראת קבע, אל תסכימו להוציא שקל אחד מכיסכם עד שאתם לא מבינים בדיוק לאן זה הולך. 

סקר שוק

דבר נוסף שחשוב לפני שאתם מאשרים עסקה. יש מושג כזה של תחרות… אל תהיו תמימים. אל תרוקנו את הארנק שלכם על כל מה שמציעים לכם בלי לבדוק שאין מקום מתחרה בו תוכלו לקבל את מה שמציעים לכם, בהנחה. מי שמקפיד לעשות סקר שוק, מגיע בכל סוף שנה לחיסכון מצטבר של אלפי שקלים לכל הפחות. כמובן שאין צורך לבדוק כל דבר במשך יומיים שלמים. אך מתוך ניסיון, תוך חמש עד עשר דקות אתם כבר יכולים לעשות מיפוי ולהבין אם המוצר שאתם רוצים לרכוש הוא יקר, ואם כן אז איפה ניתן להשיג אותו יותר בזול. 

לא זורקים מכתבים חשובים מהבנק, מהפנסיה וכו'

נכון שקריאת מכתבים בנושאים הפיננסים לא תמיד קלה להבנה, בפרט כשיש יותר מדי הרבה אותיות קטנות. מראש אתם יכולים לדעת שברוב רובם של המקרים יהיו אלה מכתבי עדכון פשוטים. אך בחלקם תגלו פרטים חשובים בנוגע לכסף שלכם שתהיו מופתעים מכך שמודיעים לכם את זה במכתב אדיש שבלי למצמץ יכלתם להשליכו לפח. 

אל תתביישו לשאול

יושבים מול פקיד בנקאי? שומעים כל מני מושגים שאתם לא יודעים מאיפה להתחיל לאכול אותם? אל תתביישו לשאול. לא הביישן למד. איך נראה לכם כל האנשים החכמים למדו את כל המילים המסובכות ואת פשרן? הם שאלו. לנוחיותכם יש אתרים רבים בהם אתם יכולים ללמוד חומר בנקאי רלוונטי בצורה נעימה וקלה להבנה. ברור כי אחרי שתבינו את כל המילים הגבוהות הרשומות לכם במכתבים אותם אתם מרבים לקבל מהבנק, יהיו לכם כבר שאלות שעשויות לעזור לכם לחסוך בעלויות הבנק. 

נצלו את המאכלים שיש לכם בבית

מוצרי החלב שאנחנו מרבים לקנות, בדרך כלל מחזיקים מעמד ימים אחדים, ויש מוצרים מקסימום שבוע אחרי שעבר התאריך תפוגה. המשרד להגנת הסביבה מוסר כי מדי שנה מחצית מהפסולת המושלכת על ידי תושבים ועסקים הם מאכלים ראויים לאכילה. 

תחשבו על זה שאם אתם רגילים בכל סוף שבוע לנקות את המקרר ולזרוק דברים שנראים לכם מקולקלים, זה הפסד של כמה שקלים כפול כל חודשי השנה כפול שנות החיים שלכם. זה לא דורש ממכם לחסוך אלא, לחשוב מראש לפני שאתם קונים את הכמות אותה אתם קונים. אבל גם כשאתם מגיעים למצב בו נשאר אוכל במקרר, הקפידו לא לזרוק אוכל טוב. חבל.   

שכירים / עצמאיים? נכים? מבוגרים? חיילים? אולי יש לכם זכויות הממתינות למימוש?

אנשים רבים זכאים לשלל הטבות. אולי גם אתם נמנים על חלק מהם. תארו לעצמכם שאתם מגלים שאתם זכאים להנחה בתשלום נסיעות או כל הנחה אחרת. אתם יכולים בידיעת ההטבה לחסוך לעצמכם מאות שקלים בכל חודש. אל תמנע טוב מבעליו. 

מרגישים מבולבלים מבחינה כלכלית? הייתם רוצים עזרה פרטנית ואישית? 

אתם מוזמנים לפנות אלינו, המפתח לכלכלת המשפחה. אנו במפתח לכלכלת המשפחה מומחים בליווי של משפחות בדרך אל חיים מאושרים יותר. יחד נעבור את השלבים מעלה מעלה עד שתחושו את תחושת הביטחון המגיעה לכם ביושר. 

אנו מאמינים כי לכל משפחה בישראל מגיע לחוש את תחושת היציבות אותה יש לאנשים אמידים. אין ספק כי מתוך התנהלות כלכלית נבונה הניתנת להשגה אם רק תחפצו בכך, תקפיצו את איכות החיים שלכם לבלי הכר. מוזמנים לביצוע השינוי הכי מתוק בחיים – הקליקו כאן.