מתי עסק צריך ייעוץ כלכלי?

חושב להקים עסק חדש?

מעוניין להכין בצורה הטובה ביותר את ההקמה של העסק שלך? להבין את הסיכונים? להעריך את סיכויי ההצלחה? אתה צריך תוכנית כלכלית ועסקית. יכול להיות שיגידו לך שתוכנית עסקית זה מיותר בתחומים מסוימים, או כשאין צורך במימון בנקאי. זה לא נכון!
יעוץ כלכלי לפני פתיחת עסק- זה חובה ולא מותרות!

הייעוץ לפני פתיחת העסק מאפשר לך לבדוק את כל נושא הכספים לפני שאתה לוקח על עצמך התחייבויות כספיות.
בנוסף להוצאות הראשוניות שכרוכות בהקמה של עסק חדש שיכולות להגיע למאות אלפי שקלים בעסקים כמו מסעדות או לכמה אלפי שקלים במקרה של עסק ביתי, צריך לקחת בחשבון- שבתקופה הראשונה לא תיכנס משכורת הביתה.

עסקים קטנים

הכנת תוכנית עסקית וכלכלית תעזור לך לארגן את הרעיון הבסיסי לעסק – להבהיר אותו, לבנות אותו, להעמיק אותו ולתרגם אותו למונחים כספיים. מהות התוכנית היא לוודא שהעסק בר ביצוע מבחינה כלכלית ושהוא יכול להחזיק מעמד לאורך זמן. כמובן, התוכנית תהיה בנויה מן הסתם בצורה אקראית, לא ודאית והשערתית,אבל התוכנית הזאת היא הדרך לבדוק שחשבנו על כל ההיבטים הקשורים בעסק, למזער את הסיכונים וככה, כלום לא נשאר לידי המקרה.

התוכנית העסקית משמשת קו מנחה לאורך כל תהליך ההקמה ואפילו בתחילת הפעילות. היא תשמש מדד להשוואה בין הביצועים שלך בפועל לבין התכנונים המוקדמים שלך. בנוסף, תוכנית עסקית וכלכלית תהיה הכרחית במידה ותרצה לגייס משקיעים לעסק או לבקש הלוואה מהבנק. הסוג הזה של תוכנית עסקית וכלכלית נקראת "תוכנית עסקית ליצירת פעילות".

שוקל לבצע השתלטות עסקית?

גם השתלטות עסקית, רכישה של עסק קיים, דורשת תוכנית עסקית וכלכלית. למה? 
כדי לוודא שהוגדרו מטרות ברורות בהשתלטות. ושהפרויקט שלך בנוי טוב ואמור להחזיק מעמד.
שינויים דורשים תכנון זה דבר ידוע. לסמוך על תחושת בטן זה לא הפתרון ולכן צריך לעשות בדיקת כדאיות כלכלית – שזה בעצם ההקדמה לקבלת החלטה עסקית חשובה. תהליך בניית התוכנית העסקית והכלכלית יאפשר לך, בין היתר, להבין במדויק את צורת ההתנהלות של העסק עליו אתה מעוניין להשתלט גם ברמה הכספית וגם ברמת התפקוד של העסק. לעשות בדיקה רוחבית ומקיפה על יעילות השירותים הניתנים בעסק ולארגן אותם מחדש במידת הצורך.
במידה והפרויקט ימומן על ידי משקיעים או על ידי הלוואה התוכנית העסקית תהיה מסמך בלתי נפרד מדרישות הבנק או המשקיעים.

רוצה להרחיב את העסק?

בדרך כלל לוקחים נתונים מהעסק הקיים: הכנסות, הוצאות, מלאי וכו' ומזינים אותם בתוכנית העסקית.
בנוסף, בעל העסק הרוכש יציג את הסכומים שהוא צפוי להשקיע בעסק תוך כדי שהוא לוקח בחשבון את השינויים שהוא רוצה להכניס בעסק (סגירה של חלק מהפעילויות, ארגון מחדש של הפעילות הקיימת כבר בעסק וכו')
לפי התוצאות של השלב הזה תתקבל החלטה האם ממשיכים לשלב הבא או לא.

כדאיות חיובית- ממשיכים הלאה ומתקדמים עם הרכישה
כדאיות שלילית- יורדים מהרעיון כי זה לא כלכלי כרגע.

התוכנית העסקית היא כלי העזר שיאפשר לך לבחון את ההשפעה הכלכלית שתהיה להתרחבות על הפעילות הנוכחית.
כשתזין את הנתונים הנוכחיים בתוך התוכנית העסקית, תוכל לזהות באיזה מידה ולכמה זמן הפעילות הנוכחית תוכל "לסבסד" את ההפסדים הזמניים כתוצאה מההתרחבות כיסוי עלויות, רכישת ציוד חדש, הגדלת מצבת עובדים ועוד. באופן טבעי כשמרחיבים תחום אחד זה מפחית את הפעילות בתחום אחר בגלל שרוצים להדגיש את התחום החדש ולשווק אותו יותר. זה אומר שיש "הזנחה" של פעילות קיימת בעסק שיכולה לבוא לידי ביטוי ברווחיות.

חזרה לתוכנית העסקית לאחר השקת הפרויקט:

היצמדות לתוכנית הכלכלית והעסקית צריכה להיעשות לכל אורך התקדמות הפרויקט. לא משנה אם זה פרויקט הקמה של עסק, השתלטות על עסק קיים או פרויקט הרחבה. התוכנית היא הקו המנחה של הפרויקט ולכן באמצעותה נשווה את הביצועים בפועל לתכנונים המוקדמים וכל חריגה משמעותית תיבדק, במידת הצורך יבוצעו פעולות על מנת לתקן את הנזק.
מה שמאוד טוב בתוכנית פיננסית עסקית זה שהתוכנית היא לא מסמך קבוע, היא מסמך גמיש שניתן לשינוי בהתאם לצרכים ולשינויים שצצים ככל שהפרויקט מתקדם.

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

טיפים לחסכון

מדינת ישראל מכירה בצורך של פש"רים לרכוש דירה, והיא מבינה, כי זה שפשטתם רגל, לא אומר כלום לגבי הרמה הניהולית בה אתם מנהלים את הכסף>>>
קיבלתם סירוב משכנתא שניה לפני חתימת החוזה? אסור לכם לתת לסירוב המשכנתא להשתלט על חייכם. אם יש לכם מטרה אתם לא צריכים לוותר עליה. המומחים>>>
זוג צעיר שרוצה לרכוש דירה, דבר ראשון הולך להוציא אישור עקרוני על מנת להיות רגוע שיש לו על מה לחתום חוזה. אבל אנחנו שוכחים שאישור>>>