עברתם לבנק אחר ולכן המחאות חזרו? לא עוד!

פברואר 15, 2021

הצעת חוק לא חדשה שהוגשה דוגלת בפירעון המחאות של בנק קודם, על פי הצעת החוק הבנקים השונים יתקזזו ביניהם לגבי פירעון המחאות של לקוחות עוזבים/חדשים, הצפי להתחלת החוק: תוך שנה, עד אוקטובר 2021.

נכון להיום, מי שמעביר את חשבונו לבנק אחר, המחאות על שם חשבונו בבנק הקודם חוזרות, הוא לא יכול לפרוע המחאות שניתנו מחשבון לא עדכני. מומחים רוצים לעשות לזה סוף, רוצים לגרום לתחרותיות גבוהה יותר בין הבנקים ולכן מנסים לפתור את הבעיות הנוצרות עם העברת חשבון, ברגע שעוברים חשבון והכל מסודר, המעבר נהיה קל יותר וממילא הוא מבוצע בתדירות גבוהה יותר, זאת השאיפה, להכניס את הבנקים לתחרותיות ותיטיב עם האזרח הקטן.

על פתרונות לבעיות הנגרמות עם העברת חשבון בין בנקים, ישבו טובי המוחות וניסו להביא פתרון לבעיה, כעת עדכנו גם את עניין ההמחאות. אחרי שהחוק יחול, תוכלו לעבור לבנק אחר מבלי להזדקק להמחאות חדשות במקום הישנות, תשאירו לבנקים להסתדר ביניהם.

כבר לא תקופה קצרה שמשרד האוצר מעוניין להעלות את רף התחרות של מערכת הבנקים, פתאום נוצרה אפשרות של ניוד חשבונות בין בנקים באונליין, בהמשך זה השתפר וכלל העברה בחינם, תוך 7 ימי עסקים, בהמשך זה השתדרג לניוד הו"ק, חשבונות שונים, חסכונות וכדו', עכשיו רוצים להוסיף גם את ההמחאות לשורת השירותים.

השירות אמור להיות זמין, כבר בסוף חודש מרץ 2021, המערכת הבנקאית רשאית לדחות את ביצועה לחצי שנה, היא רשאית לדחות פעמיים כך שיוצא שהעניין כנראה יהיה רק בסוף שנת 2021. הרי צריך להתארגן למערכת כזו.

מומחים טוענים שהשלמת הרפורמה תביא ליותר ויותר אנשים לנייד את חשבון הבנק שלהם לבנק שמציע להם התאמה לצרכים שלהם, נשאר לנו לקוות כי המהלך יוכיח את עצמו ותחרות המערכת הבנקאית תגבר, כך שהרווח הגדול יגיע לאזרח הקטן.