על מה להקפיד לפני לקיחת הלוואה? כל מה שצריך לדעת על הלוואות!

נובמבר 28, 2021

כל אחד מאיתנו אוהב להשיג את כל מה שהוא רוצה. כאשר אנחנו ילדים אנחנו רוצים דברים קטנים וכאשר אנחנו מבוגרים זה יכול להתבטא בסכומים של אלפי ועשרות אלפי שקלים. בכתבה הבאה נשאל את השאלות שצריכות להישאל ונענה עליהן תשובות ברורות. כי כדי לחיות חיים רגועים, חייבים להתנהל כלכלית בצורה נכונה. מגזין פיננסי עונה לכם תשובות. המשיכו איתנו. 

אני צריך לקחת הלוואה, מה עלי לבדוק? 

קודם כל אתם צריכים לבדוק עם עצמכם כמה כסף אתם זקוקים. זכרו, על כל שקל שאתם מלווים מהבנק אתם משלמים שקלים אחרים. כסף עולה כסף. דבר נוסף, בדקו עם עצמכם איזה סכום אתם יכולים להחזיר מדי חודש. קחו בחשבון שככל שתשלמו יותר כסף מדי חודש כך התקופה של ההלוואה תהיה קצרה יותר, ובאופן אוטומטי הריביות ירדו. כמובן שאם נוח לכם יותר משיקולים אישיים לפרוס את ההלוואה על כמה שיותר חודשים, אתם מוזמנים לעשות זאת. 

רוצים להבין בדוגמאות עד כמה אורך חיי ההלוואה משפיע על גובה הריביות? בבקשה: בהלוואה של 20,000 ש"ח הנפרסת על גבי חמש שנים תשלמו 2,600 שקלים. בהלוואה של 20,000 ש"ח הנפרסת על גבי שבע שנים אתם עתידים לשלם 3,300 ש"ח בהחזר החודשי. הבדל של 700 שקלים מדי חודש. זהו הבדל עצום. 

אני צריך כסף מזומן, האם להשתמש בכסף מהעובר ושב או לקחת הלוואה? 

התשובה שלנו היא חד משמעית. להשתמש בכסף מהעובר ושב. למרות שזה מאוד קשה לראות פתאום איך הנזילות שלכם נגמרת בין רגע של העברה בנקאית, זה מה שהמומחים שלנו ממליצים לכם לעשות. גם אם יש לכם פיקדון שצברתם במשך שנים, תמיד תעדיפו למשוך אותו ולא לקחת הלוואה. 

חסכתי כסף בצד, האם משתלם להחזיר הלוואה לפני זמן? 

כדי שהשאלה תהיה ברורה נסביר אותה בשתי מילים. כאשר חותמים עם הבנק על הלוואה מתחייבים להם גם על כך שאורך חיי ההלוואה הוא מספר שנים מסוים. אבל נניח שפתאום קיבלתם ירושה או כיוצא בזה, למה שלא תחזירו את ההלוואה? 

אתם יכולים להחזיר את ההלוואה תמיד. אך תצטרכו לשלם לבנק עמלת פירעון מוקדם. עמלה זו היא אחת העמלות היקרות ביותר שגובה הבנק מהלקוחות שלו. לכן, כדאי לכם לבדוק טוב עם עצמכם האם החזר ההלוואה הוא הדבר הנכון מבחינתכם. 

מה חשוב לבדוק בבחירת בנק?

  • אם אם אתם מתפתים להחזיר לבנק מדי חודש סכום גבוה כדי לחסל את ההלוואה כמה שיותר מהר, תשאירו לעצמכם טווח ביטחון. אף אחד מאיתנו לא יודע מה יהיה מחר. ולכן אתם לא יכולים לצפות מראש הוצאות חריגות. 
  • גם אם הבנק לא אישר לכם הלוואה, אתם יכולים לגשת למקורות מימון נוספים. מקורות אלו מכונים בדרך כלל גופים חוץ בנקאיים. גופים אלו נותנים כמעט לכל המעוניין הלוואות, אבל בריביות מאוד גבוהות. וזה מצריך זהירות. 

קחו את הייעוץ של המומחים שלנו

אנחנו בחברת המפתח נשמח להכיר לכם את הצד הטוב של ההלוואות. אנו מתמחים בתחום הפיננסים וכל הנושא של לקיחת הלוואות אטרקטיביות. בואו לתכנן עתיד במקום הטוב ביותר. הגעתם למקום הנכון בזמן הנכון. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של חברת המפתח ומגזין פיננסי.