פותחים חשבון בנק? זו הפעם הראשונה שלכם? אל פספסו את הכתבה הבאה

נובמבר 21, 2021

החיים שלכם מתחלקים לשניים. עד שהיה לכם חשבון בנק ומאז שהיה לכם חשבון בנק. כאשר פותחים חשבון בנק נדרשים לשלם עמלות שונות, צריך לבדוק דברים שונים מבחינת כרטיסי האשראי. בכתבה הבאה אנחנו רוצים לעזור לכם לעשות את הבחירות הנכונות. 

יש לכם כסף בצד? 

אתם לא צריכים שיהיה לכם מספרים המתפרסים על גבי חמש ספרות, גם אם יש לכם כמה אלפי שקלים בודדים כבר כדאי לכם לשמור אותם במקום בטוח. קיבלתם מסבא וסבתא מתנות כספיות לימי הולדת? חסכתם מקצת ג'ובים שעשיתם? אנחנו ממליצים לכם לפתוח חשבון בנק מסודר. הרי בכל מקרה לא רחוק הוא היום בו תפתחו על כל מקרה חשבון בנק. אז למה לא לפתוח חשבון בנק כבר עכשיו? 

אתם לא צריכים לחכות עד גיל 18

כבר מגיל 14 אתם יכולים לפתוח חשבון בנק. אומנם בגיל זה תצטרכו להביא אישור הורים ממש כמו שמביאים לטיולים בבתי הספר. אבל מגיל 16 אתם כבר יכולים לעשות את זה באופן עצמאי. אנחנו לא ממליצים לכם לעשות את זה מאחורי הגב של ההורים שלכם…

איך בוחרים בנק? 

ככל שבעל החשבון העתידי צעיר יותר והספיק לעבר פחות דברים פיננסיים בחיים שלו, ההצעות לפתיחת חשבון בנק שהוא יקבל יהיו יותר זהות ופחות שונות. אם כן באמת שלא מאוד משנה לכם באיזה בנק תבחרו. מה שכן, אנחנו ממליצים לכם לשלוח בקשה לפתיחת חשבןו בנק לכמה בנקים תוך בדיקת ההצעות, תמיד יכול להיות שבמקום אחד תקבלו הצעה טובה יותר לעומת מקום אחר.

מה חשוב לבדוק בבחירת בנק?

כל תחום עובד על ידי תחרות בין הרשתות הדומות. וכך עובדים הבנקים. למרות ששבכל המקומות תקבלו הצעות דומות, עדיין יכול להיות שיהיו צ'ופרים מעבר להצעות המקובלות. כמו כרטיסים להופעות בחינם, הנחות בחנויות מסוימות ועוד.

לפי מה בוחרים כרטיס אשראי? 

קודם כל חשוב שתכירו את סוגי כרטיסי האשראי. 

  1. כרטיס אשראי קלאסי הוא כרטיס שהסכום יורד באופן אוטומטי אחת לחודש. כמובן שאתם צריכים לבחור את התאריך שנוח לכם. 
  2. כרטיס דביט- זהו כרטיס אשראי בו כל גביה מבטאת מייד בהורדת הסכום מחשבון הבנק שלכם. כך שאם אין לכם כרגע כסף בחשבון התשלום לא ירד. 
  3. כרטיס מוגבל- בכרטיס אשראי זה אתם יכולים לקבוע תקרת סכום שיותר ממנו אתם לא יכולים לגהץ עד תחילת החודש הלועזי הבא. 
  4. כרטיס למשיכת מזומנים- אי אפשר לגהץ איתו בחנויות, אלא הוא מיועד אך ורק למשיכת מזומנים מעמדות הבנק ומכספומטים. 

באם אתם מתכוננים לפתוח חשבון בנק כבר בגיל 14 אין לכם אפשרות לקבל את שני הכרטיסים הראשונים ומעל גיל 16 אתם כבר יכולים לקבל את כל הכרטיסים. יש אנשים מבוגרים שמסוגלים להסתדר בלי כרטיסי אשראי כלל וכלל אז ילדים בני 16 קל וחומר שיכולים "להתמודד" בלי כרטיסי אשראי. 

רוצים לדעת עוד? 

אנו בחברת המפתח נשמח לעזור לכם להגיע למצב אידיאלי של כלכלת משפחה תקינה ומעלה. אנו מאמינים בכל אחד ואחד ממכם שאתם יכולים ומסוגלים לנהל את חשבון הבנק שלכם בצורה מושלמת ותקינה. כי מדובר באיכות חיים שאתם לא יכולים לפספס.