רוצים לפתוח תכנית חיסכון?

אפריל 5, 2021

כמה משלמים על פוליסת חיסכון, מה אמורים לקבל בתמורה, ומה חשוב לדעת לפני שנכנסים לעובי הקורה ולברור יותר מעמיק?

בכתבה הבאה יוגש לפניכם כל המידע הדרוש על נקודות התורפה בתוכניות החיסכון השונות.

מה תרוויחו מחיסכון הולך ומצטבר?

הנזילות הממונית, היא אחד הדברים אותו כל בנק רוצה לעצמו כמה שיותר. כאשר אתם פותחים לעצמכם קופת חיסכון, אתם נותנים לבנק מזומנים, אומנם הם ברשותו באופן זמני ובבוא היום תמשכו אותם, אבל בינתיים הבנק נהנה מהם. זה נותן לבנק את הנזילות לה הוא זקוק וגורם לו למרווח נשימה ואיזון בהתנהלותו. לכן, הבנק מתגמל אתכם על ידי ריבית חודשית לחשבון החיסכון.

אך אל תתרגשו. הריביות היום הן נמוכות מאוד. כאשר תיקחו הלוואה מהבנק ואתם תהיו הלקוחות, זה יעלה לכם טוב מאוד. אך כאשר אתם המרוויחים והבנק הוא ה"לקוח", זה לא ממש נחמד ללקוח.

האם ניתן לשבור את קופת החיסכון לפני הזמן הנקוב מראש?

  • כאשר עומדים בשלב החתימות בעת ביצוע תוכנית חיסכון תקבעו יחד עם הפקיד בבנק את אורך חיי הפוליסה. ככל שהתקופה תהיה ארוכה יותר כך הרביות אותן תקבלו מהבנק יהיו רווחיות יותר.

    ונענה על השאלה. נניח שתקופת החיסכון היא לאורך 10 שנים, ואחרי 5 שנים הינכם רוצים לבוא ולמשוך את כל הכסף שצברתם בקופה. תוכלו לעשות זאת. אבל איך לא, תצטרכו לשלם על כך עמלות לבנק. מה שגורם לכם להרוויח פחות מיעילות החיסכון. 

מה עושים כדי למנוע עמלות ותשלומים במקרה כזה מראש?

על מנת לפתוח תוכנית חיסכון במקסימום יעילות, כדאי לקבוע מראש תחנות יציאה מהתוכנית, בהם תוכלו למשוך את הכסף ללא כל עמלות. 

כמובן לא יציעו לכם בבנק לקבוע תחנות יציאה בעת פתיחת תוכנית חיסכון. כל הרווחים הגדולים של הבנק, בנויים על לקוחות תמימים שלא השכילו לדעת מראש את כל הדברים החשובים שאתם עכשיו מודעים להם.

על מנת לקבל פוליסה הכוללת בתוכה תחנות יציאה ועוד דברים נוספים שחשוב מאוד לא ליפול אליהם, תצטרכו ייעוץ של מקצוענים בתחום שהאינטרס שלכם חשוב להם.

האם ניתן להיות עשירים מהחזקת קופת חיסכון ומרווחים שהיא מניבה?

היום סביבת הריביות נמצאת בשפל שהעולם הבנקאי לא ידע כמותו. מה שאומר שאם חשבתם לעשות כסף על חשבון החיסכון, אז תרדו מזה. 

למה לא לשמור את הכסף בקופת חיסכון נחמדה באחת ממגירות הבית?

מה שבעיקר דוחף אנשים לפתוח קופת חיסכון בבנק זה עצם החיסכון יותר מאשר הרווח שיניבו ממנו בעת משיכת הכסף. מה שעוד חשוב מאוד זה כמובן הביטחון של הכסף. בעוד שכסף הנשמר על ידכם באופן פיזי עלול להיות חשוף לסכנות (שריפה, גנבה). הכסף בבנק נשמר ברמת ביטחון גבוהה ביותר עם סיכון אפסי שמציינים את קיומו רק עבור הפרוטוקול…

מהן העליות של פוליסת ביטוח?

בעיקרון אין עלויות כל שהן חוץ מדמי ניהול של 2%. בפועל, אחרי התקופה יכול להיות שתגלו ששילמתם פחות אפילו מ 2%. 

וכן, אם הרווחתם טוב מהחיסכון, תצטרכו לשלם מס רווחי הון. אבל כיום עם הריביות הנמוכות שקיימות כיום הלוואי שתצטרכו לשלם את המס הנ"ל.  

לסיכום

קחו כל המלצה ועצה שנותן לכם הבנק בערבון מוגבל. האינטרס שלכם והאינטרס של הבנק אינם עומדים על אותו המדרס. 

ההסתכלות שלכם על כל ההתנהלות מול הבנק צריכה להיות כמו של קונה מול מוכר. ברגע שתפנימו, שכל מה שהבנק מציע לכם זה כנראה מאוד ריווחי עבורו, תתנהלו מולו נכון. רוצים לדעת יותר? צרו עימנו קשר והמומחים שלנו יעשו לכם את העבודה.