תשובות לשאלות על קרן השתלמות! מה שביקשתם לדעת

מאי 29, 2022

לפני שאנחנו שואלים שאלות, בואו נראה שאתם מבינים על מה אנחנו מדברים. קרן השתלמות זו הקרן הכי משתלמת בשוק העבודה. הקרן צוברת כסף עבור השכיר כאשר את הכסף מפרישים המעסיק והשכיר מתלוש המשכורת שלו. אז קדימה, המשיכו לקרוא על קרן השתלמות, כאן תמצאו תשובות לשאלות הנפוצות בתחום. 

מה זה בכלל קרן השתלמות? 

תוכנית החיסכון המשתלמת ביותר במדינת ישראל זו קרן השתלמות. החיסכון הוא לטווח בינוני של מינימום שש שנים ומקסימום על פי בחירה חופשית שלכם. כל שש שנים של הקרן בפעילות אתם יכולים למשוך את הכסף ללא עלות. קרן זו גם נותנת לכם אופציה של לקיחת הלוואה על חשבון הקרן במקום למשוך כסף, כדי לתת לכסף להמשיך לגדול. הצטרפות לקרן השתלמות היא רק דרך המעסיק או העצמאי בעצמו.

כמה עולה תחזוקה של קרן השתלמות? 

קודם כל, לפני שאתם פונים לפתוח קרן השתלמות במקום מסוים, תעשו סקר שוק לראות היכן קיימים דמי הניהול זולים ביותר. אבל בגודל, ניתן לאמר שעלות דמי הניהול של קרן השתלמות הינה לפי כמות הכסף שהצלחתם לצבור, באחוזים. זה יוצא באזור ה 0.7% מהכסף הצבור אצלכם בקרן. 

באיזה מסלול השקעה נמצאת הקרן? 

אין מסלול השקעה מוחלט. אתם אלו שבוחרים באיזו קרן השתלמות להשקיע את הכסף שלכם, כמו גם את רמת הסיכון של הקרן. אם אתם אנשים עם ראש גדול, ברור שעדיף לכם לקחת סיכון שבסופו של דבר נותן לכם יותר סיכוי, אבל אם אתם חששנים ולא מתחשק לכם לקחת סיכונים מיותרים, קדימה, יש לכם אפשרות להשקיע את הכסף בקרן השתלמות, כמעט ללא סיכונים. 

עבור מי נועדה קרן ההשתלמות? 

הקרן וצורת ההפקדות אליה, מתאימה גם לשכירים וגם לעצמאיים. כמובן שיש אין ספור מסלולים ואופציות שאתם יכולים להשקיע בה. אם יש לכם תכנונים לגבי העתיד, קרן זו יכולה לעזור לכם להגשים חלומות. כי בעצם אתם עושים לעצמכם קופת חיסכון כמעט בלי שאתם מרגישים. אבל אחרי שנים יש לכם בקרן עשרות אם לא מאות אלפי שקלים. 

מהי תקרת סכום ההפקדות המותרת? 

כן. כאשר מדובר בשכירים החוק קובע שאי אפשר להפקיד יותר מ-7% מההכנסה השנתית של העמית, והסכום לא לא יכול לעבור את תקרת ה-18,480 ש"ח בשנה. 

איך עצמאיים מנהלים קרן פנסיה לעצמם? 

לעצמאֵי יש כללים אחרים בניהול קרן הפנסיה שלו. אומנם עצמאיים מפקידים לעצמם את כל הכסף אבל זה עדיין שווה להם מאוד. אנחנו ממליצים לכם לעשות לעצמכם קרן השתלמות ובכך אתם מבטחים את עצמכם מבחינה כלכלית לגבי תקלות לא צפויות בעתיד. 

הכירו את חברת המפתח - מגזין פיננסי

אנו נסדר לכם קרן השתלמות המתאימה לתמונת המצב האישי שלכם. כדי שנוכל לעזור לכם, אתם צריכים לעשות פעולה קטנה של הֵֵקלקה ולהשאיר לנו פרטים אישיים ונחזור אליכם לקביעת פגישה ללא עלות מצדכם. זה יהיה לכם שווה. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח- המדריך למשקיע המתחיל שיעזרו לכם להבין טוב יותר איך אתם יכולים למקסם את אחוזי התשואה של ההשקעות שלכם. כי יש דרכים להרוויח יותר.