איך אנשים קונים דירה? ומאיפה הם מגייסים הון עצמי?

נובמבר 27, 2022

לקנות דירה בימינו זה פרויקט לכל דבר ועניין. מחירי הדירות בישראל עולים בכל שנה, כאילו ששנה שעברה המחירים היו זולים. אנשים שחתמו חוזה לפני שנתיים והיו בטוחים שהם רכשו דירה בעידן המחירים היקר ביותר, לא היו חולמים כי בשנת 2022 מחירי הדירות עלו במאה אלף שקלים בממוצע. זה באמת לא יאומן. תכל'ס, כדי להצליח לרכוש דירה במחירים ההזויים של ימינו, צריכים להיות מוכשרים ממש. אז איך תצליחו להיות מאותם מוכשרים? איך מגייסים הון עצמי ב – 2022?

הנה הטיפים שיעזרו לכם להתקדם לעבר המטרה - גיוס הון עצמי

  • עזרה מההורים – הורים רבים שיש להם יכולת כלכלית, נהנים לעזור לילדים שלהם להגיע להון עצמי. אם להורים שלכם יש אפשרות לעזור לכם, או אפילו לתת לכם הלוואה ארוכת טווח, בלי ריביות, אל תוותרו על האפשרות הזו. 
  • הגדילו את שעות העבודה שלכם – אם המשכורת שלכם מספיקה לכם רק למחיה הבסיסית, אתם מוזמנים להתחיל לחשוב על הכיוון של לעבוד יותר, כדי להצליח לשים כסף בצד. כמובן שלא יעזור רק לעבוד יותר, אלא גם להתנהל כלכלית בצורה נכונה. 
  • הלוואה על חשבון קרן השתלמות – כדי לקבל משכנתא, אתם חייבים להביא אתכם הון עצמי. אי אפשר לקבל מהבנק 100% מימון לדירה שלכם. אבל אם יש לכם קרן השתלמות בעבודה, תוכלו לקחת הלוואה על חשבון הקרן שלכם. מה היתרון של ההלוואה הזו? זו הלוואה זולה מאוד – כמעט בלי ריביות. והיא תוכל לעזור לכם להשלים לסכום של הון עצמי. 
  • הלוואת בלון – סעיף זה רלוונטי רק אם אתם עתידים לקבל סכום כסף גדול בזמן ידוע מראש. בהלוואת בלון מקבלים מהבנק סכום כסף גדול ומחזירים אותו רק אחרי תקופה בפעימה אחת מוגדרת. 
  • קנו דירה זולה – פתרון זה פותר בעקיפין את בעיית ההון העצמי. אם אין לכם מספיק הון עצמי, אתם לא חייבים לרכוש דירה במרכז, גם אם אתם מתכננים להישאר לגור שם. תוכלו לקנות דירה בפריפריה, ולשלם את המשכנתא מדמי השכירות ובינתיים לגור בשכירות במקום הרצוי עליכם. כך תדעו שלפחות יש לכם דירה, ויש סיכוי שבעוד כמה שנים תוכלו למכור אותה במחיר הרבה יותר גבוה ולרכוש דירה באזור מרכזי יותר. אומנם, אם מחיר הדירה שלכם יעלה, גם מחיר הדירה שתקנו יעלה, אבל לפחות אתם יכולים לצבור בינתיים הון עצמי לדירה השניה שלכם. 

רוצים להיות בטוחים שאתם נמצאים על המסלול הנכון? בדיוק בשביל זה חברת המפתח המנהלת את המגזין הפיננסי כאן בשבילכם. אנו מתמחים בליווי משפחות בדרך אל הרווחה הכלכלית ואל מטרות פיננסיות שונות. רכישת דירה היא אחד הצעדים הפיננסים המשמעותיים ביותר לרוב אזרחי ישראל. הקליקו כאן ותיערכו בהתאם לקראת צעד מכריע שכזה.