משכנתא אחרי פשיטת רגל – יש דבר כזה!

יוני 29, 2023

מדינת ישראל מכירה בצורך של פש"רים לרכוש דירה, והיא מבינה, כי זה שפשטתם רגל, לא אומר כלום לגבי הרמה הניהולית בה אתם מנהלים את הכסף שלכם. אבל, לפני שאתם מגישים לבנק בקשה לקבלת אישור משכנתא, שימו לב – על מנת שבקשת המשכנתא שלכם תתקבל בבנק, אתם צריכים להגיש את תיק המשכנתא שלכם בצורה נכונה מהיסוד. 

מה פושט רגל צריך לעשות כדי שהמשכנתא שלו תאושר? 

  • להראות התנהלות תקינה – אחרי שכל חשבונות הבנק שלכם עברו עיקולים ודירוג האשראי שלכם נפגע בצורה שאין דומה לה, אסור לכם לחיות בלי חשבון בנק והלוואה חודשית. נשמע הזוי? נסביר. דירוג האשראי שלכם נמוך וזו המציאות. איך תוכלו לבקש משכנתא אחרי תהליך של פשיטת רגל, אם המערכת הבנקאית לא תראה את ההתנהלות שלכם במערכת לאיסוף נתוני אשראי? לא תוכלו. לצורך כך פותחים חשבון בנק ולוקחים הלוואה קטנה ועומדים בה בעקביות. בצורה כזו, דירוג האשראי שלכם יעבור תהליך של שיקום ויעלה עד שתוכלו לקבל אישור עקרוני למשכנתא.

     

  • לעולם לא חוזרים לבנק בו היה לכם חשבון עסקי – תהליך של פשיטת רגל הוא תהליך מקובל במדינת ישראל. ברגע שלווה מכריז על פש"ר, הבנק בו היתה לו הלוואה, מפסיד מכך כסף. גם אם יעברו שנים בהם הוא יתנהל תקין, הבנק בו לווה, לעולם לא יאשר לו משכנתא.
    שורה תחתונה, כשתרצו משכנתא לאחר פש"ר, פנו לבנק שלא היה לכם איתו מגעים כלל, בכל תקופת פשיטת הרגל.

     

  • לא מגישים בקשה למשכנתא שנה אחרי הפשיטה – גם אם השתקמתם מהר לאחר סיום התהליך של פשיטת רגל, עד שנה אחרי סיום התהליך, תקבלו סירוב ברוב הבנקים. אתם צריכים לעבור תקופת אכשרה ארוכה, בה אתם מתנהלים בצורה תקינה, ומוכיחים למערכת הבנקאית שיש להם על מי לסמוך.

     

  • להגיש את תיק המשכנתא רק עם יועץ משכנתאות המתמחה בתחום – יועץ המשכנתאות שבנה לאחיכם תמהיל משכנתא מושלם, לא מתאים לכם. למרות שלשני בעלי התפקידים הללו, קוראים באותו שם, תפקידם לא דומה כלל ועיקר. יועץ משכנתאות למסורבי משכנתא ידע איך לפנות לבנק, ואיך לייצג אתכם בצורה שתגרום לבנק לאשר לכם את המשכנתא. 

כדי לקבל משכנתא גם לאחר פשיטת רגל, הקליקו כאן. כי כל אחד יכול.