סורבתם לקבל משכנתא אחרי שהחזקתם ביד אישור עקרוני?

יוני 1, 2023

זוג צעיר שרוצה לרכוש דירה, דבר ראשון הולך להוציא אישור עקרוני על מנת להיות רגוע שיש לו על מה לחתום חוזה. אבל אנחנו שוכחים שאישור עקרוני, הוא אישור שמאשר את המשכנתא רק על בסיס נתונים באוויר באופן עקרוני ולא באופן סופי. 

מה המטרה של אישור עקרוני? 

אישור עקרוני זה אישור חלש. על בסיס מה מאשר הבנק את המשכנתא באופן עקרוני? על בסיס נתונים באוויר שנתתם לו. נתונים על מחיר הדירה, גובה המשכורת שלכם, הוצאות קבועות מקור להון עצמי וכו'. את כל הנתונים הללו, הבנק לא מאמת עם מסמכים מקוריים, אלא הוא מסתמך על המילה שלכם. 

אם כל הנתונים שנתתם לבנק אכן משקפים את המציאות, אין סיבה שלא תקבלו אישור עקרוני למשכנתא. שזה מה שקורה ברוב רובן של המשכנתאות בארץ. 

איך תגרמו לאישור עקרוני להישאר תקף? 

אף אחד לא רוצה לגלות לאכזבתו שהאישור העקרוני לא תקף, וחלום רכישת הדירה מתפוגג כלא היה. אז מה עושים כדי למנוע מקרים מצערים כאלו? 

  • אומרים אמת – קחו בחשבון שכדי לקדם את המשכנתא, הבנק ידרוש ממכם להמציא לו את כל המסמכים המאשרים את הנתונים שהגשתם לו. לכן, גם אם אתם חוששים שזה לא יעבור, חבל שתשקרו ולבסוף תגלו שהאישור העקרוני לא תקף.
  • סננו את ההון העצמי שלכם – איך חישבתם את ההון העצמי? אם לקחתם את כל הכסף הזמין שלכם וחישבתם כמה משכנתא תוכלו להוציא מהבנק, זה הזמן להתחיל לסנן. כאשר רוכשים דירה, יש הוצאות רבות חוץ מההון העצמי. לדוגמא: מתווך, שיפוץ, עורך דין, ועוד הוצאות 'קטנות' של אלפי שקלים. עכשיו תבדקו אם מחיר הדירה עליה אתם רוצים להוציא משכנתא, עדיין רלוונטי להון העצמי שלכם.
  • מתייעצים – חשוב מאוד לעבור את כל תהליך לקיחת המשכנתא עם יועץ משכנתאות. למרות שהאישור העקרוני, הוא השלב הפשוט שבדבר, חבל שלא תתחילו לעשות שימוש כבר מתחילת התהליך בשירות של יועץ המשכנתאות. הוא יעזור לכם להגיש את התיק בצורה נכונה, מקצועית ואמינה. 

חולמים לרכוש דירה? לא יודעים מאיפה להתחיל? חוששים שלא תצליחו להוציא לעצמכם משכנתא? 

חבל עליכם. אתם מוזמנים להכיר את המומחים בתחום המשכנתאות. איתנו אתם לא לבד ויש מי שדואג לאינטרסים ולחיסכון שלכם בתהליך רכישת הדירה. 

הקליקו כאן כדי לפתוח פתח לחיים טובים יותר.