איך יוצאים לחופשה בחו"ל עם הילדים בלי לגרום ל"חור בכיס"? טיפים להתנהלות כלכלית נכונה בחופשה משפחתית בחו"ל

יולי 28, 2021

טיסה לנופש בחו"ל אמורה להיות חוויה עצומה לילדים אבל גם לכם ההורים. הבעיה היא שבסופו של דבר חופשה משפחתית בחו"ל עולה ביוקר. חופשה בחו"ל מלווה בהוצאות רבות, במיוחד אם אתם מצרפים אליכם גם את הילדים. מי לא רוצה לפנק את הילדים שלו ולתת להם להשתחרר ולהנות? אך מה זה שווה אם בסופו של דבר אתם, ההורים, תצאו עם חובות ומינוס בבנק? כל הטעם יצא. אתם לא צריכים לוותר. בחופשה בחו"ל, אפשר גם להנות וגם לשמור על הכסף. בואו ללמוד איך עושים את זה.

איך מתנהלים בצורה נכונה כלכלית בזמן שנופשים בחו"ל עם הילדים?  

הגדרת תקציב מראש 

אל תצאו לשום מקום ואפילו לא לטיסה, לפני שבניתם תקציב הוצאות לנופש. חלקו את התקציב לפי ההוצאות הצפויות. הגדירו סכום כסף לקניית אוכל, ביגוד, אטרקציות וכדומה. שתפו בהם את הילדים. וודאו שהם קולטים שסכומים אלו הם הרף המוקצב לשימוש עבור כל סוג הוצאה ואין לסטות מהם בשום אופן. בכך תחסכו מעצמכם נדנודים מהילדים שיבקשו לקנות ולצאת לטיולים וכדומה מעבר לתקציב שסוכם. בכך גם הרווחתם מסירת שיעור חשוב לחיים בנושא הכלכלה לילדים שלכם, שידעו כיצד לחשב את הצעדים שלהם לפני שהם מבזבזים כסף. כי אם יתפתו להוציא כסף למטרה כלשהי, זה יכול לבוא על חשבון מטרה אחרת.

השתמשו בכסף מזומן 

שימוש במזומן זול יותר משימוש בכרטיסי אשראי. בשימוש במזומן אתם חוסכים עמלות הקיימות בשימוש בכרטיס האשראי בחו"ל. מלבד זאת, כשמשתמשים בכרטיס אשראי התשלום נראה יותר תמים ופשוט, פחות מרגישים שהכסף הולך ונגמר וקל יותר להיסחף ולשלם ללא חשבון. מה שקורה לרוב הוא שרק בסוף החודש מגלים את המינוס בחשבון הבנק שנגרם בעקבות השימוש בכרטיס האשראי.

תקציב יומי לכל ילד

כדאי לתת לילדים דמי כיס יום יומיים לשימוש חופשי. אך חשוב מאוד להדגיש להם כי התקציב הוא סופי להיום ואם השתמשו בכולו, אין עוד. אם נשאר להם הפרש, הם מגדילים את התקציב שלהם ליום המחרת. כדי ללמד אותם שימוש נכון וחכם בכסף, תנו להם סכום כסף מסוים ובקשו מהם לחשוב מה יכול להיכנס בסכום הזה. איזה דברים הם רוצים מאוד לקנות ונכנס בסכום הזה והאם ניתן להוסיף עוד משהו. 

בדקו מחירים לפני שאתם קונים

כשיוצאים לקניות בחו"ל הפיתויים הם גדולים יותר, תחושת השחרור והחופש גורמים לנו לקנות לפעמים בלי חשבון. לכן, גם כשאתם בחו"ל וודאו שאתם לא משלמים ביוקר. שהכסף שלכם לא הולך לפח על דברים שניתן לקנות גם בישראל במחיר זול בהרבה. כמו שאתם מגדירים תקציב לטיולים, אוכל וכדומה ובודקים מחירים לפני שאתם יוצאים לבלות, בדקו גם מחירים של בגדים לפני שאתם קונים אותם. תוכלו לבדוק טווחי המחירים של החנויות באתרי האונליין של החנויות. רוב הדברים שיש בחו"ל ניתן גם למצוא בארץ, אז אם הוא יקר מדי כדאי שתשאירו את הקניה לכשתחזרו.

קנו בחנויות עודפים 

גם בחו"ל אתם יכולים להנות ולחסוך. אתם יכולים לקנות דברים טובים במחירים זולים בחנויות העודפים. לרוב, חנויות אלו ממוקמות מחוץ לעיר, כך שאתם יכולים לתכנן את הנסיעה, לשלם על הדרך הלוך או חזור ולשלב זאת כבילוי טיול במקום אטרקציות שונות.

רוצים לקבל עוד כלים מקצועיים לכלכל נבונה? אנחנו כאן לשירותכם. אצלינו במגזין פיננסי תמצאו מעטפת שירותים מקצועית הכוללת ייעוץ ולווי מקצועי ומנוסה בתחום הכלכלי בחיי המשפחה ובניהול עסק. אנחנו נוביל אתכם להצלחה. בואו להיות חלק מלקוחותינו המרוצים שהתקדמו בחיים הכלכליים ויצאו ממינוס וחובות לרמת חיים כלכליים גבוהה. אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים עכשיו לפגישה ראשונית ללא עלות וניצור איתכם קשר.