איך יכולה משפחה להתנהל נכון מבחינה כלכלית?

אוגוסט 21, 2022

כל משפחה חולמת לצבור כסף. כדי לצבור כסף, חייבים ללמוד לסגור את החורים בין האצבעות. יש דרכים מאוד ברורות להתנהלות כלכלית נכונה. זה לא סוד. בפוסט הזה אנחנו רוצים לעזור לכם פשוט לעשות את זה. מ-ת-ח-י-ל-י-ם. 

איך אפשר לשפר התייעלות וניצול זמן? 

  • סיימו עם חגיגת כרטיסי האשראי- כרטיסי אשראי הם דבר מפתה מאוד. לכל מקום שאתם הולכים, משכנעים אתכם להנפיק כרטיס אשראי ולקבל הנחות חלומיות. בואו רגע נעשה סדר בנושא. האם באמת אנשים שרוכשים רק דרך הנחות של כרטיסי אשראי, הוצאות הבית שלהם נמוכות יותר? מחקרים מראים שממש לא.
    במקום שאתם תבחרו מתי לעשות את הקניות שלכם וכמה לקנות, אתם פשוט עובדים אצל כרטיסי האשראי שלכם. רצים לרכוש דברים כדי לנצל את ההנחה של יום ההולדת שלכם (לא משנה שעל הדרך בזבזתם כסף שלא חשבתם להוציא…). בנוסף לכך הרבה מהנקודות שמצטברות נמחקות אחרי חצי שנה מהצבירה. ובקיצור, אתם עובדים אצל כרטיסי האשראי שלכם.
    בשורה תחתונה – אנחנו ממליצים לכם להתנהל עם כרטיס אשראי אחד והכרחי, מקסימום שניים- אחד בנקאי ואחד של הסופר בו אתם נוהגים לערוך קניות באופן קבוע.

 

  • לא קונים בתשלומים- האופציה של רכישה בתשלומים היא פנטזיה אחת גדולה. הרי אם אין לכם את הכסף, אתם לא יכולים לבצע כעת רכישות. ואם יש לכם, אז תשלמו בתשלום אחד. כאשר אנחנו עושים את הפעולה הקטנה של הגיהוץ, אנחנו לא תופסים שכעת, במשך חצי שנה, הולך לרדת לנו כל חודש סכום מחשבון העו"ש – וזה לבד ממש מטריד.
    אם יש מוצר יקר שאתם ממש חושקים בו, אתם יכולים לחסוך כל חודש כסף בצד, ולהגיע לרכוש אותו בתשלום אחד אחרי שחסכתם את הכסף הדרוש.

     

  • חשבון בנק אחד עבור שני בני הזוג- עמלות הבנק הן לא עמלות כל כך גבוהות, אך אם מסתכלים עליהם בהצטברות של שנים, מגלים כי מדובר בעשרות אלפי שקלים. אם תאחדו את שני החשבונות תחסכו אותם.

המשותף בין כל הטיפים הוא סדר!

הדרך הטובה ביותר לנהל תקציב משפחתי בצורה נכונה, הוא לעשות סדר בכל התשלומים, ההתחייבויות, ההכנסות ועוד. כאשר לא יודעים כמה הכנסות יש, לא יודעים מה התקציב המשפחתי. כאשר לא יודעים מה גובה ההוצאות החודשיות הממוצעות, לא יודעים אם יש צורך בשיפור או לא. בקיצור, כדי להתנהל כלכלית בצורה נכונה, אתם צריכים לשלוט בצורה מאוד מאורגנת בכל הכספים והתנועות בחשבון הבנק שלכם. 

רוצים לדעת עוד? מעוניינים שמישהו יעזור לכם לצאת מהחושך אל האור? 

חברת המפתח המנהלת את המגזין הפיננסי כאן לשירותכם. אנו מתמחים בליווי משפחות בדרך אל האושר הכלכלי. איכות החיים שלכם תשתפר פלאות אחרי שתעשו שינוי מהותי בהתנהלות הכלכלית שלכם. אל תמתינו עוד יום אחד מיותר.