איך כדאי להתנהל מבחינה פיננסית?

נובמבר 13, 2022

שנת מס חדשה נמצאת בעיצומה. לא יאומן אבל זהו זה שנת 2022 כבר כאן, ואי אפשר להתחמק מהמציאות הזו. לכל התחלה יש ריח חדש של התחדשות. בואו ננצל את ההתחלה הזו כדי לאפס מחדש את כל ההתנהלות הכלכלית. אז מתחילים. 

איפה מנוהלות קרנות הגמל שלכם? 

כל אחד מאיתנו טרוד בחיי היום יום שלו. לאף אחד אין זמן להגדיל ראש ולחשוב קדימה, על תקופת הגמלאות או אפילו עוד עשור קדימה. המעסיק שלכם מפריש עבורכם כסף עבור קופת גמל. פנסיה תמיד מופרשת, אבל אם אתם עובדים עם ותק או עובדי הוראה, זה אומר שיש לכם גם קרן השתלמות. ובקיצור, צריך לראות האם ההשקעות שלכם בקרנות אלה מושקעות באפיק הנכון והריווחי ביותר. אחרי הכל, לא תרצו לגלות אחרי עבודה של שנים, שלקחתם מסלול בסיכון גבוה מדי,  וההשקעה נפלה חלילה. 

שנה חדשה - תקציב חודשי חדש

לכל אחד מאיתנו יש הוצאות קבועות והוצאות חורגות, אבל הכנסות בדרך כלל קבועות. לכן, חשוב מאוד לבנות תוכנית שתסדר לכם את כמות ההוצאות ש'מותר' לכם להוציא כל חודש. כך תמנעו מעצמכם מלהגיע למינוס חלילה. אם אתם רואים שהחודש הזה הוצאתם סכום קטן יותר, תוכלו לפנק את עצמכם, או לשמור את היתרה לחודש הבא. 

חשוב מאוד לסדר את התקציב החודשי כך שיהיה מקום להוצאות קבועות של מזון, משכנתא ארנונה וכו', וכן להוצאות חריגות שונות. אבל שישאר יתרה לחיסכון. כלומר, אתם לא מכניסים X כסף ומוציאים X כסף. אלא מכניסים X ומוציאים פחות מ – X. 

יש לכם יתרה גדולה בעובר ושב? 

אם אתם רואים שבכל חודש שעובר יתרת החשבון שלכם הולכת וגודלת, אל תתנו לכסף לגדול ללא מטרה, כי אתם יכולים להשקיע אותו. כך שבמקום לשכב, הכסף יהיה מושקע ויגדיל את עצמו. חשוב מאוד, למען היציבות הכלכלית שלכם, לדאוג לעצמכם להכנסה פסיבית. מה זה הכנסה פסיבית? זו הכנסה עליה עבדתם בעבר, אבל היום היא מניבה לכם הכנסות בלי שאתם עובדים עליה. 

על ידי השקעה של כסף בתחומים שונים, ניתן להגיע להכנסה פסיבית שעוזרת ליצור ביטחון כלכלי. לפני שאתם משקיעים כסף ומעבירים אותו למישהו אחר שיטפל לכם בהשקעה, תבדקו הרבה הרבה הרבה שחברת ההשקעות אליה פניתם הינה מספיק אמינה ואנשים מרוצים מההשקעות שלהם. תחום ההשקעות עלול להפיל משקיעים מתחילים רבים עם ההון הראשוני שלהם.

רוצים לדעת עוד על התנהלות נכונה לקראת השנה החדשה? אנו בחברת המפתח מנהלים מחלקה לייעוץ כלכלי למשקי בית. משקי בית רבים בישראל (50%), נמצאים במינוס! איך זה יכול להיות? כאשר אנשים לא ידועים איך להתנהל נכון, ולא יודעים כמה כסף הם מכניסים, וקל וחומר לא יודעים כמה הם מוציאים, הם עלולים להגיע בקלות למצב של מינוס. המטרה שלנו היא לבסס אתכם מבחינה כלכלית. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם חברת המפתח המנהלת את המגזין הפיננסי.