איך מגישים בקשה לקבלת החזר מס מרשות המיסים?

אוקטובר 17, 2021

אנחנו רגילים להיות מול רשויות המס בצד המשלם. אבל תתפלאו לשמוע שבקלות אתם יכולים לעבור לצד של המקבל. איך עושים את זה? היכן צריך להגיש את הבקשה? אלו דברים אתם צריכים להיות מודעים אליהם כדי שהבקשה תתקבל? מה צריך לבדוק? את כל התשובות תמצאו בכתבה הבאה. 

 

למי מיועדת הכתבה? 

לשכירים. למרות שגם עצמאיים משלמים מס מדי חודש בחודשו, כתבה זו מיועדת דווקא לשכירים שבינינו. רשות המיסים פרסמה לאחרונה כי היא פתחה דרך מקוונת חדשה להגיש בקשה להחזר מס עבור שכירים. אנשים רבים למרות שהיתה להם זכאות לקבל החזר מס, התעצלו להתעסק עם הגשת הבקשה בגלל הסיבוך שבדבר. אבל מהיום הדרך להגיש את הבקשה הינה קלה ופשוטה. 

היכן צריך להגיש את הבקשה?

באתר האינטרנט של רשות המיסים. באתר עצמו תמצאו קטגורית החזר מס שם תוכלו לגלות מסמך רשמי, דרכו אתם יכולים להגיש את הבקשה שלכם לקבלת החזר מס, על עודף מיסים ששלמתם בשנת המס הקודמת. עד היום כדי להגיש את הבקשה היו צריכים להמתין שעות ארוכות לנציג שירות שיפתח עבורכם תיק להגיש את הבקשה. ואילו מהיום תוכלו לפתוח את התיק בעצמכם דרך אתר האינטרנט של רשות המיסים. 

בגלל הנגשת הדרך להגיש את הבקשה, ברשות המיסים מעריכים כי בקרוב תגדל משמעותית כמות הבקשות לקבלת החזר מס. 

האם צריך להיעזר בידע מקדים כדי למלא את הטופס? 

מה שגרם עד היום לאנשים לוותר על הגשת הבקשה למרות שידעו כי הם זכאים לכסף מרשות המיסים, זה הסירבול שבהגשת הבקשה. הטופס היה מורכב ממילים מורכבות וגבוהות המובנות רק לרואי חשבון ולעוסקים בתחומים הפיננסים. כיום, הטופס מנוסח בשפה שווה לכל נפש וכל מי שמעוניין לקבל את כספו חזרה, יכול למלא טופס זה בלי להיתקל בבעיות בדרך. 

הידעתם? 80% משכירי ישראל זכאים לקבל החזר מס

לפני שאתם מחליטים שלכם זה כנראה מיותר. כדאי שתדעו כי רוב הסיכויים נוטים לצדכם ומסתבר שאתם כן זכאים למרות שלא ידעתם על כך. מה עושים? בודקים את הזכאות לקבלת החזר מס. ישנן חברות שונות שבודקות את הזכאות של מי שמבקש ללא תשלום. אתם מוזמנים למצוא לעצמכם מישהו שיבדוק עבורכם את האפשרות לקבל החזר מס. 

אתם שכירים כבר הרבה שנים ואף לא ביקשת החזר מס? 

אתם יכולים להגיש בקשה להחזר מס גם על השנים שכבר חלפו עד שש שנים אחורה. על כל שנה תצטרכו להגיש את הבקשה מחדש. אבל באופן דיגיטלי אתם יכולים להגיש רק עבור השנתיים האחרונות. על כל שאר השנים אתם צריכים להגיש בדרך המסובכת שהיתה נגישה עד כה. 

רוצים לדעת עוד? 

ודאי אתם מתפלאים. ממתי שכירים צריכים להגיש דוחות כאלה? האם דוחות אלו לא מיועדים רק לעצמאיים? אז זהו שלא. שכירים המקבלים משכורות גבוהות מאוד, צריכים להגיש דו"ח הכנסות והוצאות. כאשר אתם מגישים את הדו"ח הזה אתם יכולים כבר להגיש בקשה להחזר מס. 

רוצים לדעת עוד? 

אתם מוזמנים להכיר את המומחים של כלכלת משפחה. אצלינו לא תמצאו דרכים ללא מוצא כי עם הידע והניסיון שלנו אנחנו נמצא בעזרת ד' עבור כל בעיה שלכם, פתרון מתאים. הקליקו כאן לקבלת פרטים.