איך מתחילים לחסוך?

פברואר 6, 2023

כל אחד שמתחיל את החיים חולם לחסוך כסף. למה אם כן לא כולם מצליחים לחסוך? זו שאלת המיליון דולר. וכדי להבין את התשובה, נפרט מספר גורמים עיקריים המאפיינים את המגזר הישראלי. לפני שאנו עוברים למתן התשובה לשאלה זו, חשוב לנו שתבינו כי ידע בהתנהלות כלכלת המשפחה, עשוי להיות קריטי. על ידי הכרות עם הכללים הבסיסיים לניהול כלכלת משק בית בצורה נכונה, אתם עתידים להצליח מבחינה כלכלית. בקיצור, שווה לכם להשקיע זמן בקריאת מידע שיתן לכם את הידע הנחוץ לשיפור ההתנהלות. 

למה מינוס בבנק זה הדבר הגרוע ביותר?

אנשים רבים מתנחמים שזה שאין להם כסף זה לא נורא, כי מקסימום הם יכולים לחרוג. אבל מינוס זה פשוט לא. אסור להיות במינוס. אל תתרגלו להוציא יותר ממה שיש לכם. הרגל זה, הוא אחד ההרגלים הגרועים ביותר שאדם יכול לסגל לעצמו. חוץ מזה, בואו לא נשכח, שעל מינוס משלמים ריביות והוא לא מתנה מאף אחד. 

רוצים לקנות משהו לבית ואין לכם את הכסף? תחסכו, ורק אחר כך תקנו. ולא ההפך. 

קונים בלי חשבון

סעיף זה נשמע קצת דומה לקודמו, אבל הוא מתכוון לנקודה אחרת בכשל התנהלותי. כדי להצליח לחסוך, אתם חייבים להבין מה התקציב החודשי שלכם. כלומר, כמה כסף אתם יכולים להוציא על מזון, כמה על ביגוד, כמה על בזבוז, כמה על הוצאות חריגות (כמו תיקון מכשיר חשמלי) ועוד. החוכמה היא יחד עם כל זה, להצליח לחסוך. כמובן שאת החישובים הללו צריכים לעשות בצורה הגיונית בהתאם לצרכים שלכם. ברגע שאין לכם תקציב מוגדר ואין לכם מושג מה המטרה שלכם, כמה אתם רוצים לחסוך בחודש ואיפה אתם אוחזים בכמות ההוצאות החודשיות, אתם עלולים להוציא כסף בלי חשבון. 

בדברים האלה, חייבים להיות מודעים למצב הכלכלי ולפעול בדיוק מושלם בהתאם לכך. הקטע הוא שגם אם אתם רוכשים דברים שנראים לכם מאוד הכרחיים, אחרי שתגדירו ברורות, מה אפשר לקנות וכמה, תראו שהרבה מאוד דברים הופכים למיותרים. 

לא חוסכים לעתיד

אחרי שכבר מתנהלים נכון, חשוב להתחיל לחסוך. כלומר, לא רק שתישאר יתרה בסוף חודש בחשבון העו"ש שלכם, אלא ממש לחסוך. אין לכם קרן פנסיה גדולה מספיק? נסו לראות מה אתם יכולים לעשות, כדי להפריש סכום גדול יותר לקראת החיים בעתיד. בנוסף לכך, יש עוד קופות חיסכון שיוכלו לעזור לכם להגיע לסכומים גבוהים מאוד שישמשו אתכם בעת הצורך. 

מרגישים שגדול עליכם לעשות שינוי? 

אתם נמצאים באותה סירה עם כל עם ישראל. אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ללא עלות שתתן לכם היכרות עם העולם הכלכלי שלכם ממקום חדש ולא מוכר. אנו מלווים עשרות משקי בית, בדרך לחיים מאושרים יותר. המוטו שלנו הוא שלא צריך להרוויח הרבה כסף, צריך לדעת איך להתנהל עם הכסף כדי לראות את הרווחים. הקליקו כאן כדי שנוכל לתזמן לכם פגישה. בהצלחה.