איך מתפטרים מהעבודה מבלי להפסיד כסף?

ינואר 22, 2023

כל עובד שרוצה להתפטר, חולם שהמעסיק יפטר אותו, כדי לקבל את כל הכסף שמגיע לו בשלמות. אבל בפועל, שכירים רבים מתפטרים בעצמם מבלי לחכות שהמעסיק יחליט על סיבה לפטר אותם. חשוב מאוד להתכונן לתהליך כל כך לא שגרתי בצורה ראויה, כי חבל על כל שקל שתפסידו בהתנהלות לא נכונה. 

מה עושים כדי להתפטר בצורה נכונה? מה צריך לדעת על תהליך התפטרות? הכל נמצא כאן בפוסט הזה, אז תתחילו לקרוא אותו. 

האם יש לי דמי אבטלה? 

על פי כללי הביטוח הלאומי, מי שפוטר ממקום עבודתו זכאי לקבל דמי אבטלה. אבל בניגוד לכך, שכיר שהתפטר מעצמו, אין לו זכות לקבל דמי אבטלה מיד לאחר ההתפטרות. נקודה חשובה מאוד לידיעת הציבור, כי אם אין לכם מאיפה להתקיים ביום שאחרי הפיטורין, אתם צריכים לעשות חושבים על ההתפטרות. אבל אם עברה תקופה של חצי שנה (פחות או יותר, תלוי בוותק שצברתם), תוכלו לקבל דמי אבטלה. אנו מאחלים לכם שלא תצטרכו להמתין ותמצאו עבודה מסודרת ורווחית. 

האם אני זכאי לפיצויים? 

עד לפני תקופה היה מקובל בחוק שרק שכיר שפוטר על ידי המעסיק שלו, יהיה זכאי לקבל דמי פיצויים על כל תקופת ההעסקה שלו. אבל לאחרונה נכנס לחוק שבתנאים מסוימים גם אם העובד התפטר מעצמו, יש לו זכות לקבל פיצויים. הפיצויים לא מגיעים על ריק. בכל תלוש שלכם, ניכו לכם מהמשכורת כסף עבור פיצויים ועכשיו ההפקד הזו מכסה את זה. 

לא עושים הפתעות!

לצערנו יש תופעה מוכרת של שכירים שלא נעים להם להודיע לבוס על כך שהם עוזבים את העבודה ולכן, יום אחד הם פשוט לא מופיעים וזהו. כך נגמר הסיפור. שכיר שעזב את העבודה בלי להודיע על כך מספר ימים מראש (תלוי לפי תקופת העבודה שלו, ככל שהוא עובד זמן רב יותר במקום, הוא צריך להודיע מוקדם יותר), עלול להיתבע לדין על ידי המעסיק. אם המעסיק יצא זכאי בדין הוא יצטרך לשלם לו פיצויים! חשוב שתדעו: המעסיק שלכם לא חייב לשלם לכם את המשכורת האחרונה אם לא הודעתם מראש על עזיבתכם. 

רוצים להתפטר בצורה חכמה בלי בעיות שעלולות להתעורר? אתם מוזמנים לקרוא בעיון את חוזה העבודה עליו חתמתכם בתחילת תקופת העבודה שלכם. יכול להיות ששם תמצאו נקודות נוספות עליהם התחייבתם. עושים שיעורי בית מראש ומונעים בעיות בעתיד. 

רוצים לדעת עוד על עולם הכלכלה של משקי בית בישראל? מוזמנים לחפש עוד בלוגים שרלוונטים עבורכם באתר שלנו. אנו מתמחים בליווי פיננסי בדרך אל התנהלות כלכלית נבונה. זה לא משנה כמה כסף אתם מרוויחים, משנה איך אתם מנהלים את החשבון שלכם. אז קדימה, הקליקו כאן ותזמנו לעצמכם פגישה שתשנה לכם את החיים לטובה.