איך נראית הפנסיה שלכם לאחר חל"ת או חופשות לידה?

ספטמבר 10, 2021

אבא? אמא? בשעה טובה! להפוך להורים זה שלב מרגש במיוחד. עכשיו מתחילים עם קניות לתינוק, והכל כל כך ורוד (או תכלת) ומפנק. האמת היא שלמרות שהילדה היא הדבר הכי מדהים שיש, אין מה לומר, חופשת הלידה שמקבלים היא גם די נחמדה והיא עוד נקודת אור בתקופה מיוחדת זו. אבל למרות שיש לכם אלף ואחד דברים שמעסיקים אתכם, כדאי שתשימו לב מה קורה עם הפנסיה שלכם. איך מתנהלת הפנסיה בזמן של חופשת לידה ואיך יודעים אם הכל בסדר.  

 

אתם כהורים צעירים רוצים לדפדף לדף רלוונטי יותר, שמדבר על איך מתמודדים עם ילד שצורח בלילות, עם ילד שכואב לו הבטן או כל נושא אחר שמדבר אליכם עכשיו. אבל אנחנו ממליצים לכם לעצור רגע.

את זכאית לחופשת לידה

כל אישה באשר היא המועסקת אצל מעביד וכן נשים עצמאיות, זכאיות לקבל פיצויים על התקופה בה הן לא יכולות לעבוד. הפיצויים משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי. אל תרחמו על הביטוח לאומי, אתם משלמים לו מספיק כסף בשביל שמדי פעם תקבלו בחזרה טיפין טיפין ממה שמגיע לכן. נשים שעבדו 12 חודש ומעלה אצל מעסיק אחד, יקבלו מהביטוח לאומי תשלומים תמורת שלוש וחצי חודשים של חופש. איזה כיף? נכון, מי שעובדת יותר משנה אצל אותו מעסיק יש לה זכות להאריך את חופשת הלידה שלה, כך שהיא תצטבר לתקופה של שלושים ושש שבועות ארוכים. מה שנקרא, לפנק את הרך הנולד, כי אין כמו אמא. אבל על תקופת ההארכה, אין זכות לקבל תשלומים. 

בחופשת לידה צריך להפריש לפנסיה?

ומה לגבי הפנסיה? בתקופה בה המעסיק משלם את דמי הלידה, הוא חייב להפריש לעובדת גם כספים לטובת חיסכון הפנסיה שלה. אבל אחרי שנגמרה חופשת הלידה והיולדת כבר לא מקבלת דמי ביטוח לאומי אלא נשארה בבית ועוד לא חזרה לעבודה בלי תשלום, המעסיק לא חייב לשלם לה פנסיה על התקופה הזו. 

מתי תנוכה הפנסיה המופרשת מהמשכורת של היולדת? או לפני שתצא היולדת לחופשת לידה, או במשכורת הראשונה שאחרי שתחזור מחופשת הלידה. תבינו שהפנסיה הזו, עליה אנחנו מדברים עכשיו, היא זו שהולכת לתת לכם את האפשרות ללכת למכולת ולקנות לחם. היא ולא אחרת. 

יוצאים לחל"ת? צריכים להפריש לפנסיה

עד כאן זה היה רלוונטי רק לגבי נשים. עכשיו נדבר גם על גברים וגם על נשים. מי לא יודע מה זה חל"ת? אנו לא יודעים אם אתם זוכרים, אבל לפני שנה וחצי, אנשים לא ידעו מה זה חל"ת. היום כל ילד יודע להגיד לכם שחל"ת זו חופשה ללא תשלום. כי מה לעשות שהורים רבים נאלצו לספר לילדים שלהם שהם יוצאים לחל"ת כדי שהילדים יבינו על מה ולמה הצמצום הכלכלי… טוב עד לכאן היסטוריה. תכל'ס, מה עושים לגבי הפנסיה בתקופת החל"ת? 

STOP מה עם הפנסיה?

חשוב שתבינו כי בתקופת חל"ת אתם עלולים לגרום לעצמכם לנזק. כלומר, נשים שממשיכות לעצמן את חופשת הלידה ללא תשלום או חופשת חל"ת אחרת. כי אחרי שעוברים חמישה חודשים בלי הפקדות לטובת קרן פנסיה, הביטוח נפגע והכסף עלול להיות בסיכון. לכן, אם יש לכם אפשרות להימנע מחל"ת, כדאי שתדאגו להפקדות לקרן הפנסיה. כמובן שאם אין לכם ברירה, ואתם רוצים לקבל אבטלה, אז אין לכם סיבה להפסיד בגלל זה. אבל תדעו שסיכון יש כאן.  

רוצים לדעת עוד? 

אנו במגזין פיננסי נשמח לעזור לכם למקסם כל חיסכון שיש לכם עד למקסימום שניתן. כי כדי להגיע לחיסכון איכותי עם הרבה כסף צריך להתייעץ עם מי שמומחה בתחום. רוצים לדבר עם מומחה? הגעתם לכתובת הנכונה. אנו נשמח לעזור לכם להבין את הדברים כך שתוכלו בהמשך להסתדר לבד עם כל העניינים המסובכים בנושאים הפיננסיים. הקליקו כאן ויש לכם פגישה.