איך תלמדו את ילדיכם להתנהל נכון עם דמי הכיס שלהם

פברואר 20, 2021

הרבה הורים נותנים לילדיהם כסף מידי חודש או לכבוד חג. חלק מהילדים יחסכו את הכסף וחלקם יקנו לעצמם, באותו הרגע, צעצוע או חטיף.

מתן דמי הכיס יכול לעזור לכם ללמד את ילדיכם כמה כללים חשובים. הכסף יעזור להם להיות עצמאיים יותר, משום שכשהם אחראיים על כספם, הם מחליטים מה לעשות בו. וממילא, הם מפתחים עצמאות ואחריות רבה יותר. בנוסף, תוכלו לנצל את ההזדמנות ולשוחח עם ילדיכם על הכסף, לספר להם איך קנו בעבר, לפני שהיו שטרות ומטבעות. ולשאול אותם מה הם חושבים שהמטרה של הכסף.

דמי כיס

דמי כיס הם כלי מעולה להחדיר בילדיכם התנהלות כלכלית נכונה, דחיית סיפוקים וחיסכון בכסף

אספנו עבורכם טיפים פשוטים שיעזרו לכם ללמד את ילדיכם להשתמש בדמי הכיס בצורה נכונה:

  1. שוחחו עם ילדיכם על כסף, הסבירו להם למה הוא נועד וכיצד משתמשים בו. 

  2. הגדירו את מסגרת דמי הכיס עבור כל ילד. לכל גיל יש צרכים אחרים. ולכן, כל ילד צריך לקבל סכום אחר שיספק את הצרכים שלו. דברו עם ילדיכם וסכמו איתם מה התדירות שבה תביאו להם דמי כיס, ומה יהיה גובהם. לדוגמא: ילד בן שש עשרה ישתמש בכסף שלו עבור בילוי עם חברים, קניית בגדים וכו', בעוד שילד בן שבע יקנה בכסף צעצוע או ממתק.

  3. קבעו עבור מה דמי הכיס יכולים לשמש לפי כללי ההתנהגות של הבית שלכם, כדי להימנע ממצב שבו ילד אומר להוריו שהכסף שלו והוא יכול להשתמש בו כרצונו. אם אתם לא מסכימים לילדיכם לקנות בכסף הרבה ממתקים, אמרו לו זאת בצורה ברורה.

  4. למדו את ילדיכם סדרי עדיפויות בשימוש בכסף. נסו להבין יחד איתם מה הם רוצים ומה הם באמת צריכים לקנות.

  5. תנו לילדיכם לחוות הרגשה של עצמאות כלכלית. זה יגרום להם להיות אחראיים ועצמאיים יותר.

  6. נצלו את ההזדמנות ולמדו את ילדיכם לנהל את התקציב שלהם בצורה נבונה. הסבירו להם כיצד לתכנן נכון את השימוש בכסף .

  7. עודדו את ילדיכם לחסוך את הכסף לעתיד. הסבירו להם מה הערך של החיסכון. למשל, אם הילד שלכם רוצה לקנות לעצמו אופניים, עודדו אותו לחסוך כל חודש סכום מסוים עד שיצטבר לו סכום גדול והוא יוכל לקנות אותם.

  8. הסבירו לילדיכם כיצד לקנות בצורה נכונה. למדו אותם להשוות מחירים, איך להחליט מה לקנות, לא לקנות מה שלא צריך ואיך לא להימשך לקנות משהו בעקבות פרסומות.

דמי הכיס הם כלי חשוב עבורכם כהורים, אם תשתמשו בטיפים אלו, תכינו היטב את ילדיכם לחיים הבוגרים שלהם וזה ילמד אותם  להתנהל נכון מבחינה כלכלית.