איך תשמרו על הכסף גם בחופשת הקיץ? כלכלה נבונה בחופש הגדול, מה שחשוב לדעת

מאי 26, 2021

חופשת הקיץ מתקרבת. איך אתם מתכוננים אליה? פסק זמן קצר זה של השנה, לעיתים יכול להיות בעל ההוצאות הכספיות הגבוהות ביותר מכל השנה שקדמה לו. וכמו שאתם יודעים, ההוצאות עלולות להשפיע לרעה על המצב הכלכלי של כל השנה הבאה. רוצים לשמור על התנהלות כלכלית נכונה בחופשת הקיץ אך בד בבד גם ליהנות, להתאוורר, לנוח אחרי שנה של עבודה ועשיה? לא יודעים מאיפה להתחיל? אפשר גם וגם. כדי לשמור על שפיות כלכלית גם בחופש, אתם לא צריכים לוותר על חלום חופשת הקיץ שלכם, אתם פשוט צריכים להתנהל נכון. לפניכם טיפים יעילים שיעזרו לכם לנהל את הכסף נכון בחופשת הקיץ.

בנו תוכנית לקיץ מבעוד מועד

התכוננות משפחתית לקראת הקיץ הקרב, תעשה לכם איזון בין היכולת הכספית שלכם, לבין שלל האטרקציות והבילויים הקורצים. תכננו מראש את חופשת הקיץ הרצויה עבורכם. הכלילו בתוכנית גם את הנופשים, קייטנות לילדים, טיולים וכו'. הקציבו סכום מדויק לכל דבר בהתאם ליכולתכם הכלכלית. הוסיפו גם הוצאות נלוות כגון: שלגונים, שתיה, בגד ים, ממתקים, פינוקים וכדומה. כך תרוויחו גם שיתוף פעולה מכל בני המשפחה, כאשר כל אחד מביע את שאיפותיו (כמובן בפרופורציית היכולת הכלכלית שלכם) ורואה איך הן משתלבות יחד לתוכנית אחת הרשומה בטבלה. שימו לב להגדיר תקרה לסכום כסף המוקצב עבור כל אחד מבני המשפחה. בנוסף, חשוב שתקחו בחשבון כי ההוצאות החודשיות השוטפות במשך השנה כולה, תהיינה גבוהות יותר בתקופת החופש כגון: מזון, חשמל ומים.

התנהלו בהתאם לתקציב

לאחר שבניתם תוכנית קיץ עם תקציב מוגדר לכל בילוי, תלו אותו במקום בולט והקפידו להתנהל בהתאם, תוך סימון וי על כל הוצאה שכבר הוצאתם בהתאם לתקציב, אל תסטו ממנה גם כשיש גירויים מסביב. הגירויים רבים וקורצים ואם תסחפו אחריהם, תמצאו את עצמכם מהר מאוד סוטים מהקו שקבעתם לעצמכם ומשם הדרך לביצה כלכלית תובענית, קצרה. אם בכל אופן הוצאתם מעבר למתוכנן, עדכנו את השינוי בתקציב כדי שתוכלו לפחות לשמור על המשך התנהלות תקינה. אם השינויים הובילו אתכם לסטות מהתקציב באופן משמעותי, יהיה עליכם לוותר על תוכניות אחרות שיקוזזו מההוצאות שנוספו. 

הנאה וחיסכון בחופש הגדול, איך אפשר גם לכייף וגם לחסוך?

טיפים לחיסכון כספי בחופש מבלי להתפשר על מקסימום הנאה:

  1. ערכו קייטנה עוברת – קייטנה עוברת היא קייטנה מאורגנת על ידי קבוצת הורים, כל הורה המשתתף בקבוצה עורך את הקייטנה בביתו ביום אחר ודואג לפעילויות ויצירות לכל ילדי ההורים שבקבוצה. חסכתם עלות קייטנה בזמן שהילדים שלכם נהנים מקייטנה ופעילויות. גם ביום שהקייטנה בביתכם, תוכלו לספק אטרקציות והנאות לילדים בהוצאות מינימליות ביותר.
  2. ערכו פעילויות בבית – בילויים מחוץ לבית לרוב מלוות בהוצאות וגוררות הוצאות נלוות. אתם יכולים לבלות בבית, לערוך פעילויות ביתיות, יצירות, זמן אפיה עם הילדים וכו'. כך תוסיפו שעות איכות למשפחה.
  3. יציאות ללא עלות – אפשר לצאת לטיולים גם בלי לשלם. בישראל היפה שלנו, ישנם מקומות בילוי רבות עם כניסה חופשית ללא עלות כמו פארקים למיניהם, חופי ים, נחלים ועוד. 
  4. בדקו הנחות באתרי אטרקציות – בדקו אם קבלתם זכות להטבות והנחות מחברת האשראי, הבנק וכדומה. ישנם אתרי בילוי המספקים הנחות ומבצעים למספר רכישות מסוים, או קבוצות מאורגנות, תוכל לגבש מספר משפחות או ילדים יחד, לכניסה משותפת. יש הרבה שלא יודעים על אתרי קופונים שדרכם ניתן לרכוש כרטיסי כניסה בהנחה משמעותית. נסו גם אתם להיכנס לגרופון ולבדוק אם יש שם קופונים לאתרים ששיבצתם בתוכנית הקיץ שלכם. 
  5. העניקו פרסים לילדים – בהתאם להתנהגות הילדים, העניקו להם פרסים מדי פעם. מומלץ לתת להם סכום כסף מסוים לרכישה עצמאית ובחירה אישית של הפרס. דבר זה גם יהפוך אותם לבוגרים יותר, יתן להם עצמאות כלכלית שתתרום להם רבות כשיצאו לחיים עצמאיים. ואל תשכחו שגם הם יהיו מרוצים יותר ממתנה שהם עצמם בחרו בה. 
  6. קנו בסוף עונה – את הקניות מומלץ להשאיר לעונת הסייל והמבצעים, בה המחירים זולים בהרבה מתחילת ואמצע העונה, אז עוד לא קיימות ההנחות.
  7. צאו עם סכום כסף מוגבל – אל תצאו לטיולים וקניות אם אשראי ללא הגבלה, או סכום כסף גדול מידי. הקציבו סכום כסף מסוים ליציאה זו ואל תקחו יותר ממנו, כדי שלא תגררו להוצאות מעבר. כך יהיה לכם קל יותר לעמוד בפיתויים.
  8. חסכו בהוצאות מיותרות – חבל לזרוק כסף סתם. אם אתם לא נמצאים בחדר, וודאו שאתם מכבים מזגן, הקפידו שצריכת החשמל שלכם לא תהיה לריק. כך גם לגבי חשבון המים…
  9. לכל יציאה הצטיידו בבקבוק שתיה – הרי כשצמאים, קונים שתייה. וכמו שאתם יודעים, פרוטה לפרוטה מצטרפת, מחיר פחית ועוד מחיר פחית מצטרף לסכומים לא רעים בכלל. מה עושים בשיל לחסוך? כדי לא לבזבז כסף על שתיה ביציאות, הצטיידו בבקבוק שתיה מהבית. גם אם נגמר לכם השתיה, כמעט בכל פארק קיים ברז מים בו תוכלו למלא את הבקבוק.

רוצים לקבל ייעוץ כלכלי של מומחים, כיצד להתנהל נכון בחופש ובמשך כל חודשי השנה? אנחנו כאן לשירותכם. לפגישת ייעוץ ראשונית חינם, השאירו פרטים כאן ונשמח לתת לכם את השירות המקצועי שלנו.