די לכרטיסי אשראי!

ינואר 8, 2023

וואו. אנחנו פשוט לא נורמלים! לוקחים כרטיס אשראי, מעבירים קונים מבזבזים, כבעצם אין לנו את הכסף. תבינו שפעם פעם, לפני הרבה שנים, כאשר לאנשים לא היו חשבונות בנק. אם לא היה להם כסף בכספת בו הם החביאו את המטבעות, לא היה להם ממה לקנות אוכל. והיום, אם אין כסף בחשבון הבנק, זה אומר שאני במינוס אבל אני יכול לרכוש מוצרים… איך זה משליך על חיינו? אה, זה כבר פרט ממש (לא) שולי… 

אנחנו חייבים להתעורר מהמצב ההזוי הזה. זה לא יכול להמשיך כך. הנתונים מספרים כי 50% מהאוכלוסיה הישראלית נמצאת במינוס ולמרות זאת היא ממשיכה לקנות, לקנות ולגהץ ולקנות בלי כל חשבון. 

איך נראים החיים בלי כרטיסי אשראי? 

אפשר לומר כי אלו חיים יותר רגועים. נכון שזה לא נעים להגיע לחנות ולגלות שחסר לך חמישה שקלים ולחזור בבושת פנים הביתה בידיים ריקות, אבל זה שווה. כי כאשר הולכים עם כסף מזומן הרבה יותר קשה לשלוט על הגיהוצים ועל ההוצאות. אנשים מספרים כי התרגלו לחיות כך והיום הם לא מבינים איך אפשר להיות עם כרטיס אשראי, זה לחץ מתמיד. תבינו שבלי כוונה יכולים לגהץ לכם בכרטיס עוד סיפרה על אי תשומת לב. ואם אתם לא מסוג האנשים שעוברים על כל הקבלות אחר כך, יכול להיות שרק על טעויות הפסדתם אלפי אלפי שקלים.  

הפרסומות מקשות עלינו

כאשר חברה רוצה לפרסם מוצר יקר. היא עושה זאת בדרך מתוחכמת – היא מפרסמת את המחיר ובקטן יותר מציינת כי זה המחיר אך יש להכפיל אותו כפול 12 חודשים. כל כך התרגלנו לדרך פרסום זו כמעט כמו שהתרגלנו להגבלות הקורונה. אבל אולי כדאי רגע לפני שהגלגל עלול להידרדר בדרך אל חזור, למגר את תופעת כרטיסי האשראי שמי שמרוויח ממנה זה רק הבנקים. 

בואו נפנים יחד כי "תשלומים" הינו אך ורק הגימיק השיווקי. תשלומים במילים ברורות שיכולות להוריד לבעלי העסקים את המכירות הן: "אין לי כסף ולכן אני מורח את התשלומים על פני מספר חודשים". 

רוצים לדעת עוד על התנהלות נכונה? אין לכם את הכוחות לשנות הרגלים כל כך עמוקים? בדיוק בשביל זה צוות המגזין הפיננסי כאן לשירותכם. חברת המפתח מנהלת את  המגזין הפיננסי העוסק במגוון נושאים פיננסים ומסייע לאנשים פרטיים, בעלי עסקים, יזמים ועוד. החזון שלנו היא לעזור לכמה שיותר אנשים לחיות חיים תקינים מתוך התנהלות כלכלית נבונה. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שעתידה לחולל בכם שינוי כלכלי אדיר.