הבוס מציע לכם רכב מהעבודה? לא בטוח שזה כזה לוקסוס

אוקטובר 16, 2022

אנשים רבים שעובדים בעבודה בה אין להם סיכוי לקבל רכב על חשבון העבודה, מסתכלים בקנאה על אנשים שכן זכו ללוקסוס הזה. הקטע הוא שהרבה דברים שמרחוק נראים מדהימים, מקרוב מגלים שיש מחיר עבור כל דבר. למה לא בטוח שרכב על חשבון העבודה זה דבר משתלם? למה אם זה לא משתלם יש אנשים שכן מממשים את האופציה הזו? את כל התשובות תמצאו בפוסט הזה. 

למה לא בטוח שרכב על חשבון העבודה זה דבר משתלם? 

רכב על חשבון העבודה, זו מתנה מאוד גדולה, אבל היא גורמת לכם לכמה מינוסים רציניים. קודם כל חשוב שתשימו לב שהתלוש שלכם הולך להתקטן בצורה די משמעותית. למה?

  1. בגלל שאם עד היום קיבלתם נסיעות בתלוש, מהיום לא תקבלו את הכסף הזה. 
  2. רשויות המס רואות בהטבה זו של המעסיק סוג של מתנה שצריך לשלם עליה מס יקר מאוד. כלומר, אם קיבלתם רכב מהעבודה, רשויות המס לא יעברו על כך בשתיקה. הם ידרשו מהמעסיק להוסיף שניים וחצי אחוז משווי הרכב להכנסות שלכם בברוטו. מה שאומר שעל כל מאה אלף שקל ברכב שלכם, משכורת הברוטו שלכם תגדל באלפיים חמש מאות שקלים מבחינת רשויות המס. כמובן שאם מדרגת המס שלכם מזכה אתכם לקבל פטור או הנחה מתשלום מס, המס יהיה נמוך יותר, אבל זה רק במקרה שאתם זכאים. 

אם זה לא משתלם, למה יש אנשים שכן מממשים את האופציה הזו? 

יש לכך סיבות רבות. אם מקום עבודה מציע למישהו רכב, ויש לו נקודות זיכוי בגלל ילדים מתחת לגיל שמונה עשרה, הוא יקבל מתנה ממש בחינם כי הפטור שהוא יקבל ממס הכנסה יכסה כמעט לגמרי את החוב שלו לרשויות המס. אבל אם מציעים למישהו או רכב חדש או העלאה של 8% במשכורת, בחירת האופציה של קבלת רכב עלולה להיות הפסד כספי. כי אם המשכורת של אותו עובד היא משכורת גבוהה מאוד, העלאה של 8% עשויה להיות הרבה יותר משתלמת. הוא יוכל לרכוש רכב באופן עצמאי, בלי עזרה של החברה בה הוא עובד ובסופו של דבר להישאר עם יותר כסף. 

עדיין אין לכם רכב? 

יכול להיות שאם הרכב מהעבודה הוא הרכב הראשון שלכם, זה עשוי להיות יותר משתלם. למה הכוונה? קודם כל יכול להיות שתמצאו את עצמכם עובדים יותר שעות בגלל שאין לכם לחץ לצאת על פי שעות התחבורה. בנוסף לכך, אתם יכולים גם לבטל את התשלום להסעות עבור הילדים, כי אתם תוכלו לקחת אותם – חיסכון נוסף. 

רוצים לדעת עוד על כלכלת המשפחה? רוצים לדעת שאתם מתנהלים בצורה תקינה? הכירו את חברת המפתח המנהלת את מגזין פיננסי ותהיו בטוחים שאתם על הדרך הנכונה. הקליקו כאן.