החל מה 1/8/22 חוק המזומנים יאסור עליכם להעביר יותר מ-6,000 שקלים במזומן

פברואר 20, 2022

שר האוצר ליברמן, שמיום שקיבל את התפקיד שלו, רק מחפש איך להגדיל את הכסף בכיס המדינה, מצא חוק חדש שעתיד להכניס למדינת ישראל עשרות מיליונים בשנים הקרובות. החוק אומר שלא ניתן להעביר יותר מ 6,000 שקלים במזומן. עד היום החוק אסר להעביר יותר מ 11,000 שקלים. אבל חוק זה לא בא הרבה לידי ביטוי, כי שימוש במזומן בסכום זה נפוץ פחות. לעומת זאת, תשלום מזומן של 6,000 שקלים נחשב לדבר די מצוי. אם אתם הולכים להשקיע בנכס שלכם, ומתעתדים להזמין קבלן שיפוצים, אתם עתידים להעביר לו את הכסף שמגיע לו בכל התקדמות משמעותית, אתם עוד תמצאו את עצמכם מעבירים לו סכומים גבוהים. 

מה הסיפור של חוק המזומנים? 

מדינת ישראל נלחמת כבר שנים ארוכות בכל הנושא הזה של הלבנת הון. מלביני ההון מעבירים את הכסף שצברו במזומן תמורת רכישת מוצרים או שירותים שונים. מדינת ישראל שמחפשת למנוע זאת, ראתה לנכון לקבוע חוק שיאסור להעביר סכום של יותר מ-11,000 שקלים. אך למעשה אנשים נזהרו בסכום של חמישה ספרות. 

החל מה 1/8/22 מי שישלם יותר מ-6,000 שקלים לבית עסק ויותר מ-15,000 שקלים לאדם פרטי שאין לו עסק על שמו, ימצא עובר על החוק. ובמה זה מתבטא בפועל? העובר על החוק יקבל קנס של 10% מהסכום אותו שילם במזומן. ובין אנשים פרטיים הקנס יהיה גבוה יותר- 15% משווי הסכום עד 25,000 שקלים. אם עברתם את הסכום הזה הקנס יהיה פי שניים מהקנס הקודם כלומר, 30% משווי הסכום אותו העברתם. 

אז מה שונה בין חוק המזומנים שהיה עד היום לחוק המתוקן? 

כיום מותר להעביר סכום של עד 11,000 שקלים במזומן. מיום כניסת החוק לתוקף יהיה מותר להעביר עד 6,000 שקלים במזומן. זו ירידה משמעותית בגובה הסכום המותר. שימו לב שזה כמעט חצי מהסכום הקודם. כלומר, אם רכשתם מכונת כביסה ושילמתם במזומן סכום של 7,000 שקלים, עברתם על החוק. 

עד כאן לגבי בית עסק. ומכאן לגבי העברת כספים בין אנשים פרטיים. עד היום יכלתם להעביר סכומים של עד 50,000 שקלים במזומן. בעתיד, אם תעבירו יותר מ-15,000 שקלים במזומן, אתם כבר עבריינים. אך שימו לב, בחוק המזומן נתנו אופציה לרכוש רכב בכסף מזומן. בעת רכישת רכב, אתם יכולים להעביר במזומן עד 50,000 שקלים. 

מה המטרה של חוק המזומנים? 

המטרה הבסיסית של החוק היא להכניס כמה שיותר כסף למדינה. וכמובן גם למנוע את כל סיפורי הלבנת ההון במדינת ישראל. אבל מטרת השינוי בחוק הינו לא רק להכניס כסף, אלא להכפיל את סכומי הכסף שנכנסו עד כה לקופת מדינת ישראל. 

רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח – המגזין למשקיע המתחיל.