יש לכם הורים מבוגרים? מה המצב הכלכלי שלהם?

יוני 12, 2022

כל אחד מאיתנו רוצה לדעת שהמבוגרים שסביבו חיים בסדר. אבל איך אפשר לחיות בסדר אם לא עובדים? קראו את הכתבה הזו ווודאו שההורים שלכם ואולי גם סבא וסבתא שלכם מקבלים את מה שמגיע להם. 

יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת

מבוגרים במדינת ישראל זכאים לקבל קצבה מביטוח לאומי בגיל הפרישה. במידה ויש לכם קרובי משפחה מבוגרים שלא מקבלי קצבה מביטוח לאומי, יש צורך לבדוק מדוע הקצבה לא משולמת ומהי סיבת התקלה. 

איך תדעו כמה כסף מגיע למבוגרים? 

גם אם מדי חודש מתקתקת להורים שלכם הכנסה מביטוח לאומי, זה לא אומר שכל הכסף שמגיע להם נכנס. ברור שטעויות לא מתרחשות באופן תדיר, בעיקר לא במוסד כמו ביטוח לאומי. אבל בכל כלל יש יוצא מן הכלל. ובגלל שההורים שלכם עבדו יותר מדי קשה בשביל שלא יקבלו את מה שמגיע להם, מגיע להם שתבדקו עבורם כמה כסף אמור להיכנס אליהם, על פי מחשבונים קיימים ועל ידי אנשי מקצוע שישמחו לעשות להם בדיקת זכאות. 

מה עושים במקרה שהמשכורת החודשית לא הייתה גבוהה? 

מבוגרים שבגיל הצעיר השתכרו משכורת נמוכה, עלולים למצוא את עצמם עם פנסיה גרועה, בקושי מסתדרים עם ההוצאות הלא רבות שלהם. במקרה כזה אתם יכולים לבדוק עבורם אולי יש להם זכאות לקבלת השלמת הכנסה מביטוח לאומי. למרות הקיצוצים הרבים שאנו חווים לאחרונה, מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, המעוניינת שאזרחיה, מבוגרים וצעירים כאחד יהיו מרוצים מההתנהלות שלה. 

אלמן/אלמנה זכאים לקצבת שארים

כדי לחשב בקלות את הקצבה אתם מזומנים לחפש מחשבון בדיקת זכאות בגוגל. הדבר העיקרי שאתם צריכים להבין, לא שווה להתעצל ולבדוק זכאות לקבלת קצבות, כי אם הכסף הזה לא יעבור אליכם, הוא ישאר במדינה. 

אזרחים מבוגרים זכאים להטבות שונות

צריך להחזיק בתעודת אזרח וותיק ורק אז אפשר להתחיל לממש את ההטבות השונות שהמדינה נותנת למבוגרים שבינינו. אם אתם לא יודעים את מקום הימצאה, יש לכם אפשרות להזמין תעודה חדשה. אחת מההטבות המשמעותית שמקבלים אזרחים מבוגרים זה הנחה בארנונה. אם אין למבוגרים הנחה בארנונה, יש ליצור קשר עם העיריה או הרשות המקומית, ולבדוק איתם, אילו פעולות צריך לבצע כדי שהתעודה תניב לכם הנחה בארנונה. 

ככל שהגיל הולך ומתקדם, כך יש הנחות רבות יותר, ולא רק כספיות. לדוגמא, אנשים בני שמונים ומעלה זכאים לעקוף תור בכל חנות ובכל מקום בו יש תור. גם בתח"צ יש להם הנחת אזרח ותיק. 

הכירו את חברת המפתח המגזין הפיננסי שיכולה לעזור לכם בהתנהלות כל תחום פיננסי שהוא. אם זה בהתנהלות כלכלית יום יומית, אם זה בניהול עסקֵ ואם זה בלקיחת משכנתא הפוכה. הקליקו כאן לתזמון פגישה ללא עלות עם המומחים של חברת המפתח.