כיצד רושמים משכנתא כהוצאה מוכרת במס?

מרץ 21, 2021

אם אתה בעל עסק והעסק מתנהל בביתך, באפשרותך לרשום את המשכנתא כהוצאה לעסק ובכך ינוכה שיעור מסוים מהתשלומים החודשיים, מתשלומי המיסים שלך. בכתבה זו תלמד כיצד לבצע רישום כזה.

אילו מהוצאות הדירה יכולות להיות מוכרות במס?

לפי חוקי מס הכנסה, עסק המתנהל מהבית, זכאי לניכוי שמונים אחוז מהוצאות ריבית משכנתא בסכום הנורמה. בנוסף גם, הוא יהיה זכאי לניכויים חלקיים נוספים ממס בהוצאות הבית, כמו: ארנונה, חשמל, מים, טלפון, אינטרנט, ניקיון, הוצאות נוספות הקשורות לעסק ועוד.

תהליך קבלת החזרים של ריביות משכנתא

התהליך פשוט יחסית ואינו מצריך פתיחת תיק במס הכנסה. יש למלא טופס 1301 של מס הכנסה – דו"ח שנתי להחזר מס. במקרה הצורך, יש לצרף מסמכים נוספים לפי הדרישה. רצוי לבצע את דרישת החזר ריביות משכנתא בעזרת רואה חשבון שיתן לכם את הייעוץ המתאים וידריך אתכם כיצד להתנהל.

אחוז הניכויים הוא לפי גודל הבית והחלק המיועד לעסק. אם הדירה היא בעלת חמישה חדרים ורק חדר אחד מיועד לעסק, הניכוי יהיה בשיעור של 20% מהוצאות המשכנתא וההוצאות הנוספות המוכרות במס יחושבו משיעור הדירה כולה.

מה קורה לאחר מכירת הדירה?

אם לאחר תקופה החלטתם למכור את הנכס, לא נורא. אתם לא אמורים להפסיד כאן. במצב כזה, תוכלו לדווח על המשכנתא ששילמתם (הריבית היא הוצאה מוכרת). על ריבית המשכנתא תוכלו לקבל ניכוי במס בנוסף למס השבח שתידרשו לשלם במכירה כזו (יוצא שאתם די מרוויחים מכל הסיפור… ).

לסיכום,

הצעד המומלץ ביותר לרשום את המשכנתא כהוצאה מוכרת במס, היא על ידי פניה ליועץ משכנתאות טוב המומחה גם בסעיף משכנתא לעסקים.