כיצד תשמרו שהכסף לא יפגע בזוגיות שלכם?

יוני 1, 2021

ההתנהלות הכלכלית היא תחום בלתי נפרד מכל משק בית בעולם. הדבר פוגש אותנו בחיי היום יום ומציב בפנינו אתגרים וקבלת החלטות משותפות לא פשוטות. כל בן זוג המנהל משק בית משותף, מתמודד עם חילוקי דעות, רצונות מנוגדים, אמונות ושאיפות שונות בינו לשני. כסף הוא חלק משמעותי מקיומינו אך עם כל הכבוד, הוא די שולי לחיי זוגיות מאושרים ויציבים. אסור שהם יתנגשו אחד בשני, אסור לכם לתת לכסף לפגוע ביחסים ביניכם. כדי שתצליחו להמשיך את החיים כסדרם ולשמור על קשר בריא ביניכם, הבאנו לפניכם מספר עצות יעילות לניהול כלכלי נכון בין בני זוג. אז בואו נתחיל.

עצות יעילות להתנהלות כלכלית בונה בין בני זוג:

הגדירו שאיפות כלכליות משותפות לצד צרכים אישיים ונפרדים לשניכם

שבו יחד והחליטו ביניכם מהם היעדים הכלכליים שלכם. שימו לב שהיעדים הכלכליים צריכים לענות על  הצרכים המשותפים לשניכם ובד בבד גם לצרכים ולרצונות הכלכליים הנפרדים לכל אחד מכם. תחילה הגדירו את היעדים המועדפים לשניכם יחד, כמו טיול בחו"ל, שיפוץ הבית, רכישת דירה וכדומה. הקציבו סכום כספי עבור כל יעד שכזה בהתאם ליכולת הכלכלית שלכם.
לאחר מכן, עברו להגדיר את היעדים השייכים לכל אחד בנפרד. כל אחד מבני הזוג הוא בעל אופי וצרכים אישיים משלו. כבדו אחד את השני, הבינו אותו וחלילה אל תבטלו שום צורך ורצון.
חלקו את התקציב כך שיהיה לכל אחד מכם תקציב זהה לצרכים האישיים שלו. עשו הכל מתוך הבנה, שיתוף ואווירה נעימה. כך תצליחו לשמור על התנהלות כלכלית נכונה ויציבה מבלי שאף אחד מכם יקופח. אל תשכחו שהרווח שבכך הוא כולו שלכם. אתם תרוויחו גם ניהול כלכלי נכון וגם חיי זוגיות בריאים ומאושרים.

התאימו תקציב ליעדים שהצבתם לעצמכם

סכמו את היקף ההכנסות הכוללות את ההכנסות של שניכם. ההכנסות יכללו השקעות, חסכונות וכל מקור הכנסה נוסף הקיים ברשותכם לצד ההוצאות השוטפות שלכם. ההוצאות תכלולנה הוצאות מזון, שכירות, ביגוד חיובים קבועים וצרכים בסיסיים נוספים. בדקו אם נשאר לכם כסף ליעדים הכלכליים שלכם. אם אין לכם מספיק, אתם יכולים לנסות למצוא דרכים נוספות להשיג את הכסף עבור היעדים שלכם, אם זה באמצעות הגדלת הכנסה, ויתור על הוצאות אחרות שפחות חשובות לכם לכם לעת עתה ועוד. אם בכל אופן לא השגתם את הכסף, אל תתייאשו, תוכלו לשים את השאיפות בצד למועד מאוחר יותר ובינתיים תחסכו את הכסף הדרוש.

קבעו ממונה שידאג שהכל מתבצע בהתאם לתוכנית

האחריות מוטלת על שניכם, אך כדי שלא יווצר מצב בו הוצאות לא שולמו או שניכם שילמתם מבלי שידעתם אחד על השני, מומלץ מאוד לחלק את התפקידים ביניכם כך שיהיה ברור מי מבצע מה. מי עוקב אחרי התנהלות בבנק, מי ממונה על תשלומי החשמל והארנונה וכדומה. כך לא תגיעו לפספוסים וסיבוכים מיותרים. קבעו ביניכם אלו סוגי החלטות אפשר להחליט לבד ואלו סוגי החלטות אתם רוצים לדון יחד כדי להגיע להסכמה משותפת ביניכם. קבעו רף לסכום כסף עבור להוצאות אותן אתם יכולים לקבל החלטה מבלי לשאול את בן הזוג. 

ערכו את הדיון כחוויה כיפית ונעימה לשניכם

האופן בו אתם מנהלים את הדיון הוא הקריטי ביותר. מה תרוויחו אם תסכימו לרצון השני אך לא בלב שלם אלא רק מחוסר ברירה, מתוך כעס ואי הסכמה. הימנעו ככל האפשר מלהגיע למצבים לא נעימים של ויכוחים, חיכוכים ודמעות. אלו הורסים את הזוגיות, הורסים את החוויה של השותפות והגדרת היעדים יחד. תנו את המקום לשני, הבינו אותו ופרגנו לו. אם תקפידו על כך תראו כיצד בן הזוג מתנהג איתכם בהתאם. אם החוויה תהיה כיפית ושניכם תהנו, עוד תרצו לחזור עליה שוב ושוב. כך גם תצליחו להתמיד בה בקלות ואף להמתין לה בכליון עיניים.

 

על איכות חיים כלכלית וחיי זוגיות מאושרים לא מתפשרים. אצלינו תקבלו ייעוץ כלכלי מקצועי שיקדם אתכם משמעותית בחיים הכלכליים שלכם. לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית חינם, השאירו פרטים כאן וניצור אתכם קשר.