למה שווה לכם להתנהל בצורה תקינה מבחינה כלכלית?

אוקטובר 2, 2022

הכי קל לתת לחיים לזרום. אנחנו חיים בעולם בו אנשים התרגלו שחיים טובים, זה חיים בהם לא צריכים להתאמץ בשביל כלום. בפוסט הזה נתעמת עם שינוי מחשבתי. יש במדינת ישראל כל מיני כללים, חלק מהם מובנים יותר, חלק מהם מובנים פחות. חלקם מגיעים להגן על המדינה, חלקם עליכם. החוק שאומר כי מותר לבנקים לקבוע תנאים להלוואות על פי דירוג האשראי של הלקוחות, בא להגן עליכם בצורה מושלמת. אומנם גם המדינה מרוויחה מכך, אבל הרווח הוא בעיקר שלכם. ובקיצור, כדאי לכם לקרוא את הפוסט הזה. 

מהו דירוג אשראי?

כל פעולה שלכם בחשבונות הבנק משפיעה על דירוג האשראי שלכם. איך? יש מערכת לאיסוף נתוני האשראי במדינת ישראל. המערכת פועלת ברצף מלא וקולטת בפריסה מלאה את כל אחת מהפעולות הפיננסיות שמבצע כל אחד מאזרחי ישראל. המערכת גם דואגת לעדכן את הנתונים בציונים שהיא נותנת לאזרחים. ציונים? כן. ממש כמו בשנות בית הספר. הפעולות שלכם משפיעות על הציון. ככל שתתנהלו בצורה יותר הגיונית ויותר נכונה, כך דירוג האשראי שלכם יעלה בצורה משמעותית. 

למה גורם דירוג האשראי? 

דירוג האשראי בסך הכל לא עשה כלום. כלומר, בכל מקרה הבנקים היו נותנים ללקוחות טובים תנאים אטרקטיבים בהלוואות שלהם וללקוחות לא טובים, היו נותנים תנאים טובים פחות. אלא מה? המערכת הקלה על הבנקים את הדרך להכיר אתכם. 

לפני שהמערכת לאיסוף נתוני אשראי נולדה, גם אם הייתם מתנהלים נכון בצורה מושלמת, לא היתה לכם דרך משפטית להוכיח את זה. כיום, מי שמתנהל נכון וטוב, יכול להוכיח לבנק על ידי מסמך רשמי המקובל על כל הגופים הממשלתיים, כי דירוג האשראי שלו גבוה והוא דורש הוזלה בריביות או שיפור בתנאים.

דירוג האשראי הוא לטובתכם

גם אם דירוג האשראי שלכם נמוך ואתם מרגישים שגדול עליכם להתחיל לשנות התנהלות, מערכת לאיסוף נתוני אשראי היא בדיוק בשבילכם. ולמה? כי אם לא היה דבר שיכריח אתכם לשנות התנהלות, הייתם עלולים להמשיך להתנהל עד 120 בצורה שגויה. כך יהיה לכם מה שידרבן אתכם כבר בתחילת החיים לשנות את ההתנהלות שלכם לטובה. 

כדאי לכם לנצל את המערכת הזו ולעשות בה שימוש כדי לחסוך לעצמכם במשכנתא או בכל הלוואה מכל סוג שהוא, הרבה מאוד כסף. 

מה המדינה מרוויחה? 

ככל שיש יותר סדר ודברים ברורים יותר, כך פחות אזרחים לוקחים משכנתאות שלא מתאימות להם והמדינה יכולה להיות רגועה שלא יהיו אזרחים שיצטרכו להיות מפונים מהבית שלהם. המדינה לא אוהבת לעשות דברים שגורמים לה לשם רע. בנוסף לכך, המדינה יכולה לאפשר דברים טובים יותר למי שמגיע לו לקבל. 

רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח המנהלים את המגזין הפיננסי שיעזרו לכם לעשות את השינוי הגדול.