מבשלים התפטרות מתוכננת? חכו עם זה

אוקטובר 1, 2021

שוק העבודה הוא אחד הנושאים הדינמיים בחיי האנשים. אנשים רבים משקיעים המון זמן וכסף על לימודים ובסוף מתחילים לעבוד בעבודה שבכלל לא מעריכה את מה שהם עשו למען הלימודים שלהם. אבל הם בכל אופן לוקחים את העבודה הזו בשביל לצבור ניסיון. מה שבטוח, כל אחד שרוצה למצוא את עצמו מרוויח יותר.  תמיד יש מי שמחשב כל הזמן כמה ירוויח אם וכאשר… ובקיצור, יש אלף ואחת סיבות בגינן אנשים מחליטים להגיש מכתב התפטרות למעביד שלהם. 

 

אבל לפני שאתם עושים צעד פזיז, למרות שמבחינתכם אתם עושים צעד כדי להרוויח בטווח הרחוק. עדיין אין זה אומר שאתם צריכים להפסיד את הכספים שמגיעים לכם ביושר מהמעביד הנוכחי שלכם. כסף זה לא צחוק. אם תקבלו עכשיו לידיים שלכם 10 אלף שקלים אתם יכולים לעשות איתם המון דברים חשובים והכרחיים. לכן, לפני שאתם מתקדמים עם הגשת מכתב הפיטורין, תקראו את הכתבה הבאה. 

אי הודעה מוקדמת - עילה טובה למעסיק כדי לתבוע אתכם

לכם עומד בראש שכאשר אתם מתפטרים אתם אלו שאמורים לקבל פיצויים אבל תבינו שאם אתם מתכננים לעשות הפתעה לבוס שלכם ויום אחד לא להופיע בדלת, הגלגל עלול להתהפך עליכם ואתם תהיו אלו שתצטרכו לשלם למעסיק שלכם את הפיצויים. חבל. החוק מכיר בכך שעובד שעזב בלי לתת פסק זמן של כוננות למעסיק שלו, עשה צעד לא יפה והוא מוכרח לשלם על כך פיצויים למעסיק שלו. אתם די בטוחים בכך שהמעסיק שלכם הוא בן אדם טוב והוא לא יעשה לכם את זה? אז יש לנו שתי דברים להגיד לכם על זה: 

א' אתם לא יכולים לדעת לעולם מה יעשה הבוס שלכם בשעת כעס. כבר שמענו על סיפורים של אנשים שהאמינו באנשים אחרים ואחרי עשרים שנה הופתעו לרעה. 

ב' גם אם הבוס שלכם באמת לא מתכונן לתבוע אתכם, את המשכורת האחרונה שלכם הוא בטוח לא ישלם לכם. מעסיק שעובד עזב לו בלי הודעה מוקדמת יכול לנכות מהעובד את המשכורת האחרונה שלו. נכון שזה עניין של כמה אלפי שקלים ולא סיפור של מאה אלף שקל. אבל למה אתם צריכים להפסיד כסף אם אתם יכולים להימנע מהפסד זה? 

אל תהיו בטוחים שלא מגיע לכם פיצויים

עובד שפוטר על ידי המעסיק, יש לו זכות לקבל פיצויים על פי הוותק שצבר במקום העבודה שלו. אבל עובד שמרצונו הגיש בקשה לפיטורים, לא תמיד יהיה זכאי לכך. אבל מה כן? יש עוד מלא דברים שאתם יכולים לקבל חוץ מאשר הפיצויים המוכרים. כמו: דמי הבראה, ביטוח פנסיוני, ועוד ועוד. כבר שמענו על עובדים שתבעו את מקום העבודה שלהם על כל מיני דברים שהם היו זכאים להם אחרי הפיטורים, וקיבלו עשרות אלפי שקלים. 

התפטרתם? אבטלה אתם לא הולכים לקבל

מי שהתפטר אינו זכאי לקבל דמי אבטלה, אלא רק מי שפוטר. מה כן? אחרי מספר חודשי המתנה המוסד לביטוח לאומי יכיר בכם כזכאים לדמי אבטלה.  אבל אנו מקווים בשבילכם שעד אז כבר תעבדו במקום מסודר ולא תזדקקו לצדקות של הביטוח לאומי. 

התלוש האחרון שלכם אמור להיות גבוה משמעותית מכל התלושים שלכם

אם לא ניצלתם את ימי החופשה שמגיעים לכם (וכנראה שלא עשיתם זאת), אתם זכאים לקבל את התשלום עבורם בתלוש האחרון במקום העבודה שלכם. קחו בחשבון שאם לא תדברו על זה עם המעסיק שלכם, יכול להיות שהוא ינסה להימנע מלשלם לכם את מה שמגיע לכם. כמובן שהכל תלוי באמינות הבן אדם ובגודל החברה שהוא מנהל. אם אתם עובדים אצל מעסיק קטן, הוא ינסה לעשות הכל כדי לשלם כמה שפחות. אבל כמובן שאם אתם עובדים בחברה שמגלגלת מיליונים, פחות סביר שהם יריבו אתכם על כמה אלפי שקלים. 

לסיכום,

התפטרות היא תהליך המורכב משלבים. צריך לעבור את התהליך הזה כמו שצריך. בלי להתבלבל ממטרות אחרות שעומדות מול העיניים. למה כוונתינו? אם אתם מתפטרים כי יש לכם הצעת עבודה משתלמת מאוד מנגד, אתם עלולים לדלג על שלבים, להתפטר מוקדם ולעשות הרבה דברים בצורה לא חכמה. ואם לדוגמא מגיע לכם ארבעים אלף שקלים. גם אם מקום העבודה שלכם הוא מאוד מאוד משתלם, יקח לכם הרבה זמן עד שתשלימו את הכסף שהיה מגיע לכם ולא קיבלתם. לכן, גם אם יש לכם "קוצים" וכל מה שאתם רוצים זה להריץ את השלבים בנשימה אחת טרופה, אל תעשו זאת. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים שלכם שיעזרו לי להבין איך לעשות את זה ולהרוויח את כל הכסף שמגיע לי ביושר.