מה שלא ידעתם על חיסכון לכל ילד

אוקטובר 12, 2021

כבר כמה שנים שחלה עלייה במחירי הסחורות המיובאות והמיוצאות בעולם כולו. זה התחיל עם קושי בשינוע בגלל סיבות שונות. והמשיך בגלל קושי בשינו

ודאי שמעתם על המושג הזה של חיסכון לכל ילד. כאן נסביר מה זה חיסכון לכל ילד. מה המטרות של הדבר הזה ומהן המעלות והיעדים של תוכנית המדינה "חיסכון לכל ילד". 

 

תוכנית החיסכון לילדי מדינת ישראל, מחייבת את הביטוח לאומי להפקיד לכל ילד וילדה במדינה כל חודש חמישים ואחת שקלים עד גיל 17 כולל. תוכנית חיסכון לכל ילד היא תוכנית נפרדת ונוספת על קצבת הילדים המוכרת מימים ימימה. הורים המעוניינים להגדיל את החיסכון לילדים, יכולים להוסיף גם הם מעצמם חמישים ואחת שקלים, וכך להגדיל את החיסכון התופח. ההפקדות מושקעות בקופת גמל, כך שלא רק שהחיסכון גדל בגלל התקופה של החודשים, אלא גם בגלל שהכסף עצמו מושקע ומגדיל את עצמו עוד יותר. אם אתם מבינים בנושא של השקעות בקופות הגמל השונות, אתם יכולים לבחור באיזה מסלול יהיה מושקע החיסכון של הילדים שלכם. אבל אם לא, תתייעצו עם מומחים.

האם כל הילדים במדינת ישראל זכאים לקבל את החיסכון הזה? 

כל ילד שזכאי לקבל קצבה על זה שהוא אזרח ישראלי, יהיה זכאי גם לקבל את ההפקדות על שם תוכנית חיסכון לכל ילד. הכספים יופקדו לחשבון על שם הילד מדי חודש עד שימלאו לו 18 שנים. החשבון יהיה בבנק בו בוחר הביטוח לאומי. אך אם אתם מעוניינים מכל סיבה שהיא להחליף לקופת גמל / בנק אחר, אתם יכולים לבחור כל גוף אחר המופיע ברשימות ביטוח לאומי.  כאשר יגיע הילד לגיל המשיכה הוא יקבל מכתב בו מפורט הבנק והסניף שעליו לפנות כדי למשוך את הכסף.   

על פי מה נבחר הבנק לחיסכון של הילדים שלכם? 

 בעיקרון, אם אתם רוצים להפקיד דווקא במקום מסוים, אתם צריכים לעדכן את הביטוח לאומי עד שישה חודשים מאז לידת הבן/ת שלכם. אם לא עדכנתם, אין שום בעיה. אבל החיסכון שלכם יעבור לבנק אותו יבחר עבורכם הביטוח לאומי. אם בילדכם הראשון בחרתם בגוף מסוים, ולאחר לידת הילד השני לא עדכנתם כי אתם רוצים גוף פיננסי אחר, הביטוח לאומי יפקיד את הכספים לחשבון שיפתח עבור הילד שלכם בבנק אותו שכבר בחרתם לילד הגדול שלכם. 

 

הבחירה בבנק ובמסלול הינה בחירה משמעותית. למה? כי ישנם מסלולים עם סיכונים גבוהים יותר שאנשים מסוימים כלל לא רוצים להתקרב אליהם ואילו אנשים אחרים דווקא בוחרים בהם. לעומתם, ישנם גם מסלולי השקעה סולידיים יותר בו משקיע רוב הציבור. 

איך ניתן למשוך את הכסף של תוכנית חיסכון לכל ילד? 

מגיל 18 ומעלה הכסף הופך לכסף זמין הניתן למשיכה בכל רגע נתון. המושך הינו הילד כמובן, אך חשוב שתדעו שהוא צריך את האישור שלכם למשיכת הכספים. ילדים שנולדו עד לסוף שנת 2016 יהיו זכאים לקבל מענק של 510 שקלים. ילדים של עד סוף שנת 2016 שאינם מושכים את הכסף מייד בגיל 18 אלא ממשיכים לחסוך ולהשקיע עד גיל 21 יהיו זכאים לקבל את המענק של ה-510 שקלים פעם נוספת. 

 

בגלל שהכסף לא עומד לריק אלא בינתיים הוא מושקע, יהיה חכם ונכון מצדכם לא למשוך אותו. וההיפך הוא הנכון. כדאי מאוד להשאיר את הכסף כמה שיותר זמן בבנק ולמשוך אותו רק מתי שממש יש צורך. 

לסיכום,

תוכנית חיסכון לכל ילד היא תוכנית שתעזור לילדים שלכם בבוא היום לגייס הון לכל מטרה שהיא. שמענו על זוגות רבים שבמהלך גיוס ההון לרכישת דירה, כל אחד מבני הזוג הלך למשוך את כספי החיסכון וזה היה דבר שעזר להם להגשים את חלומם לבית פרטי משלהם. רוצים לדעת עוד? רוצים הכוונה מדויקת בבחירת המסלול של החיסכון לכל ילד? אנו כאן בשבילכם. אנו בחברת המפתח לכלכלת משפחה שמחים להציע לכם שירות ניהול כספים נכון וכל מה שקשור לכסף וניהול כספים. הקליקו כאן.